CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

1356 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Gisteren de hele auto aan de binnenkant gewassen en gestofzuigd. de vloermatten allemaal geschrobt met vloerzeep en water. Ik blijf me altijd weer verbazen over de hoeveelheid vuil die zo'n mat kan opnemen. Met name de mat bij de bestuurder. Nu is alles weer schoon en fris, ik kijk gewoon voor m'n plezier in het interieur. :D

Natuurlijk met vlag en wimpel door de APK deze morgen. Vervolgens naar huis gereden, alles ingepakt, kinderen + vrouw in auto geladen en gaan rijden.
En dan merk je waarvoor je al die moeite hebt gedaan afgelopen weken: Auto veert als een vliegend tapijt met die nieuwe bollen , motortje snort tevreden met de verse olie en filter, we hebben een jaar APK én werkende ABS aan boord, en overal waar je kijkt is het schoon en functioneert het. Ik heb 120 kilometer lang tevreden in het zwarte leer geleund met een grijs op m'n bek van oor tot oor. :) Morgen een uurtje zweven naar Plopsaland om m'n zoontje te plezieren. Zelf vind ik dat dus heel vervelend, in totaal meer dan 2 uur in de auto rijden :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

:grijns:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

En het wordt nog mooi weer ook dees week in Babant! Welkom en veel plezier!

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ben weer terug, heb inderdaad erg lekker weer gehad behalve dat noodweer woensdagavond, maar toen zat ik al lekker binnen in het vakantiehuisje.
De dame heeft zich perfect gehouden, hoewel de automaat op de terugweg vanaf Hasselt 1 x bleef hangen in de 4 tijdens gas los toen ik een kruispunt naderde, terwijl ze moest terugschakelen. Dat terugschakelen deed ze overigens wel toen ik gas begon te geven, maar ik blijf het toch even in de gaten houden en zet 2 klusjes op het to-do lijstje: Oliekoeler van automaat inspecteren/reinigen en de bakolie maar weer eens wisselen. Dat hebben we pas 3 x gedaan dus het werd wel weer eens tijd 8)
Maar verder: geen onvertogen woord. Lekker vlot naar huis geblazen gisteren, wat is het dan heerlijk dat je zo'n enorme comfortabele auto hebt met zoveel vermogen onder je rechtervoet.

Verder heb ik me voorgenomen om toch echt eens de kleppen te gaan stellen (zie ook het topic van Wimkelief) en. eh. tja. Verder niks eigenlijk. Mijn vrouw zei vanmiddag nog dat ze mijn keuze voor de XM niet echt begrijpt (ze heeft het niet zo op deze dame :mrgreen: ) waarop ik haar fijntjes duidelijk maakte dat dit voor mij echt de ideale auto is. En dan bedoel ik dus echt het hoogst bereikbare. En als ze met meer stijl wil rijden, dan moet ze dus echt even wachten totdat ik een APK op de DS heb weten te sleutelen. :wink:

Om kort te gaan: ik ben weer helemaal tevreden over de groene dame. En mán wat veren die nieuwe bollen lekker! Je blijft het merken: ik zag op dat slechte stuk van de A50 vrachtwagens en auto's met aanhangers gewoonweg stuiteren over het wegdek, en wij zweefden met de grootste waardigheid (en 140 km/u :P ) erlangs. Op zo'n moment snap je eigenlijk niet dat mensen nog genoegen nemen met minder. Vergeef hen, beste mede-Citroën-fanaten, want zij weten niet beter.

Oh, en daarnaast heb ik nog overwogen om weer een Car-PC in de auto te monteren. Ik had ooit zoiets in mijn Xsara Coupé, en dat was toch wel erg fijn. En aangezien ik hier nog een leuke laptop heb liggen die stof ligt te vangen, ging ik vanmiddag eens Googlen. 12 volt laptopvoeding heb ik nog ergens, startup-controller heb ik ooit in elkaar gesoldeerd en moet ook nog ergens rondslingeren in de bak "auto-electro", nu alleen nog een touch-screen schermpje... Hmm, kost toch nog een kleine 170-200 euro.
Wacht eens even. Wat wil ik nou eigenlijk? Mijn halve muziekcollectie bij me hebben, dat is alles. En dat dan met stuurbediening, want een XM is te ruim om comfortabel aan de radio te prutsen terwijl je rijdt. En een setje stuurbediening had ik ooit al bij onze vriend Matthijs meegenomen.
Dan kan ik toch veel beter een autoradio met USB-poort kopen? Nee: neem er een met USB én Blauwtand en je hoeft meteen geen carkit meer te regelen. Daar keek ik namelijk ook al een tijd naar, maar ik wilde geen lelijke houder voor mijn Nokia op/aan mijn dashboard.
Gouden idee! voor nog geen 150 euri bleek ik een HU te kunnen kopen met blauwtand, 2 USB poorten en 3 RCA uitgangen. Nog ff een SQ versterkertje erbij ritselen en ik heb weer geluid om je vingers erbij af te likken. Vind ik toch een dikke meerwaarde in een auto: goed geluid. Ik verkocht eerder genoemde Xsara Coupé aan de huidige eigenaar na een proef(luister)rit, en hij sprak de legendarische woorden: "Als ík nou niet afding op je vraagprijs, laat jij dan die audio-installatie zitten?' Hij had een deal :lol:
Dus: ik denk dat ik maandag maar de genoemde HU oppik, en ik heb op Marktplaats al een prachtige SQ 4-kanaalsversterker gezien voor niet teveel geld. Dit alles in de laatste week van mijn vakantie ff inbouwen, en we kunnen weer genieten van een brede sortering muziek!

Deze dame gaat nog een tijdje lang bij mij blijven! :mrgreen: Alleen hopen dat de bak het houdt :lolno:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Don't worry about your bak. Het zijn de V6'en die automaatbakken slopen. :wink:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Je hebt duidelijk geen flauw idee hoe hard mijn dame kan trekken :mrgreen: :wtf:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Mooi stukje daar bij Ravenstein hè? Ik ga daar ook altijd graag zwevend overheen, zitten een paar hele lange golven in, en da's idd leuk om te zien. Die bak zal wel meevallen. Heel soms maken ze een denkfoutje lijkt wel

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Dat stukje inderdaad :D Uitstekend geschikt om vrouwlief wederom de les te lezen waarom een XM de beste keuze qua dagelijkse auto is. :mrgreen:

Ik ga er zelf eigenlijk ook wel vanuit dat die bak meevalt; ze schakelt nog steeds zijdezacht en exact voorspelbaar. Alleen als je lange tijd snelweg (lees: lang in de 4) gereden hebt wil ze een enkele keer blijven plakken bij terugschakelen. Dus wil ik de oliekoeler ff checken op vervuiling omdat het alleen optreedt bij lange ritten waarbij ik behoorlijk stamp. Kan nooit kwaad. Zo'n bak moet je verwennen, en een oliewissel is een stukje taart als je het al vaker gedaan hebt. Deze bakolie zit er ook alweer een 15.000 kilometer in ofzo. En toen ik deze dame kreeg was de bak echt wel 'in need of some TLC'.
Iedere keer als ik onder de auto sta (en dat is best vaak! :wink: ) controleer ik ook altijd de keerringen van de aandrijfassen en de slangen van/naar de oliekoeler. Volgens mij zijn die onderdelen hoofdveroorzakers van het overlijden van zo'n fijne bak als de 4HP18.

Morgen nieuwe HU kopen. Ik denk toch dat ik meteen maar een versterker erbij koop. Ik kan een prachtig 4-kanaals model oppikken voor een habbekrats (naar verhouding dan)
Eindelijk weer eens goed geluid in een auto! Het is al bijna 3 jaar geleden dat ik de Xsara Coupé verkocht, en dat was de laatste auto waar een niet-standaard installatie in zat. Ik verheug me nu al 8)

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Heb ik nog nooit gedaan; de oliekoeler reinigen..is dat een easy job..ook bij de V6 12V?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Is voor mij ook een first-timer hoor, deze klus. Maar ik maak me nooit al te sappel, ff voorbereiden d.m.v. SCC en evt de Haynes, en vervolgens doe ik lekker eigenwijs wat mijzelf het beste lijkt :twisted: Bijna altijd valt het toch weer mee.

Als ik toch ermee bezig ben kan ik net zo goed de intercooler schoonmaken, of de prachtige reserve-intercooler monteren die ik de laatste keer bij Matthijs meegenomen heb. En als de bumper er toch af moet kan ik ook net zo goed het mistlampensetje monteren. En dan kan ik meteen... :roll: :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Benzzie
afbeelding van Benzzie
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Haha nog een hele waslijst met klujes:-)
Gaat lekker CDPF, weer een How To, Voor het reinigen van de Olikoeler ?

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

hee leuk andere HU en ik lees iets over een versterker :mrgreen:
Wat heb je gekocht? HU en amp??

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik heb hier nog een grote 4 kanaals liggen met een lel van een subwoofert, intresse? :mrgreen:

Benzzie
afbeelding van Benzzie
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Leuk versterkertje voor weinig :wtf: :clap:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/104c-versterkers/132l-meer-kanaals-versterkers/5118d-boschmann-zx3-s4e/

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Matthijs, wat voor versterker heb je dan? Heb momenteel een Nakamichi op het oog, knappe versterker die daar qua SQ bovenuit gaat komen. Maar ik help jou altijd graag van wat shit af :wink: Lel van een subwoofer gaat niet door, ik kan nu al met moeite de Quinny + reiswieg in de achterbak kwijt. Waarom heb ik destijds zo'n enorm lompe kinderwagen gekocht? Ohja - om dezelfde reden dat ik zo'n enorm lompe auto gekocht heb: luxe, kwaliteit en het rijdt zo lekker.... :D

@Stoof: JVC KD-R811. Jij veegt misschien je kont af aan een dergelijke HU, maar het heeft alles wat ik zoek :2 x USB, Blauwtand met belmogelijkheid met eigen microfoon, afstandsbediening die ik ga misbruiken voor de originele stuurbediening, 3 x RCA uitgang, goed duidelijk scherm met duidelijke map-zoekopties als je op je USB-stick zit te zoeken, en datzelfde scherm (en de knoppen!) zijn zo ongeveer in iedere denkbare kleur in te stellen, en nog een hoop shit. Dus eindelijk een radio die hetzelfde rustgevende groen uitstraalt als de rest van de dashboardverlichting. En dat alles voor een schijtprijs: kleine 150 euri. Andere bekende merken vragen een veelvoud van deze prijs voor een HU met dezelfde functionaliteit.
En als versterker had ik dus een Nakamichi op het oog. Klinken heerlijk naturel, hebben alleen de neiging om nogal heet te worden. Mocht hij regelmatig in de overtemp beveiliging gaan, dan maak ik er een fraaie actieve koeling aan/bij.
Als ik zover ben, dan zoek ik alleen nog wat scheidingsfilters voor de composet vóór. Misschien zit er al wat, zou goed kunnen gezien het geluid wat nu over de tweeters komt. Heb ik nog nooit zo goed naar gekeken eigenlijk. Ik zie het vanzelf wel als ik 2,5 kwadraat speakersnoer naar alle speakers ga aanleggen :twisted:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

merk & specs zal ik ff opzoeken..

subje zelf is nog zonder kist, dubbel gepoort is de kist zo groot als de achterbak van mn 309, maar gesloten kon ie een stuk kleiner volgens mij.
anyways, dat probleem van de kinderwagen en de reiswieg ken ik :P Daarom nu zo'n lange uit de VAG-groep.. past kinderwagen, reiswieg, mclaren EN reservewiel achterin en dan heb je nog ruimte :D

Maar zo'n xm achterbak is nog best te doen, alleen niet zo gek praktisch. In ruil daarvoor kan je wel je XM meenemen ;)

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

klinkt qua specs wel goed die jvc, zeker voor dat geld :)

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Heb ook altijd een JVC HU gehad tot volle tevredenheid, en mijn achterste veeg ik liever af met PAge+ :mrgreen:

Die boschman versterker is iig echt bagger, die is het nog niet waard om op te sch%$ên :wtf:

Originele tweetertjes hebben een klein filtertje, de woofertjes in de deuren spelen "full range" op de normale bedrading.

Ik heb nog wel wat (passieve) scheidingsfilters over als je wilt, de bijbehorende speakerset is voor 1/4 overleden, door het loskomen van 1 van de draden op de cnus van t woofertje.
Als je interesse hebt, heb ik evt ook nog een paar DLS tweeters van de UP6 in de kast liggen (is van de Ultimate lijn = hoogste lijn) van de UP 6 zijn die filters ook.
En ik heb volgens mij bij jou nog een rekenig open staan voor de wartels :idea:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

@ Matthijs: ja duh, ik weet wel wat ik uitzoek :) Andere topmerken met dezelfde specs zijn een stuk duurder. Ik weet niet hoe ze het flikken, maar vrijwel iedereen die zo'n ding gekocht heeft lijkt dik tevreden dus ik heb er ook maar eentje gehaald. Als je zo'n ding bij de Halfords oppikt, heb je nog 3 jaar garantie ook.

@ Stoof: ik was altijd overtuigd Kenwood fan (qua HU) maar toen ik deze XM kocht zat er een JVC HU+wisselaar in, en dat voel me helemaal niet tegen qua geluid. En dat nog wel via de ingebouwde versterker van de HU zelf. Dus toen ik deze JVC vol met handige opties tegenkwam voor een spotprijsje, was de keus snel gemaakt.
Ik heb sowieso de ervaring dat het geluid van je auto voor het grootste deel bepaald wordt door je versterker (mits je een externe versterker gebruikt natuurlijk) Dus daar besteed ik het meeste aandacht aan, zodat die qua geluid zoveel mogelijk bij mijn wensen past. De HU moet gewoon de mogelijkheden bezitten die ik wens, en dan is alles cool. Speakers zijn heel makkelijk uit te wisselen en relatief goedkoop, en qua filters kun je zelf bepalen hoe ver je wil gaan.
Bedankt voor je aanbod, ik inventariseer ff wat er wel of niet in de XM zit momenteel, en dan kom ik er eventueel op terug. Huidige tweeters voor zijn Magnats, en van dat merk ben ik niet heel gecharmeerd. Ff kijken hoe het klinkt met een goede amp.

Oh, en Boschman maak ik verder geen woorden aan vuil. No offence naar degene die het suggereerde, maar er zijn voor minder geld veel betere tweedehandsjes te koop! Als je ff goed zoekt zijn er zelfs nog superkoopjes te vinden.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Heb je nog iets meer info? ik vind mijn Pioneer wat matigjes op zijn standaard vermogen en zit er aan te denken om de boel een beetje op te schroeven.

Leuk winkeltje wat ik al vond is http://www.hifidump.nl/ lekker in de buurt kan ik mooi even gaan kijken en luisteren en voelen.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik weet niet precies wat je zoekt Mark? Ik had in de Xsara nog een tijdje lang een Pioneer met CD-wisselaar, maar die vond ik zelf ook enigzins te wensen overlaten. Zowel qua geluidskwaliteit als vermogen. (ik heb die set HU+wisselaar overigens nog steeds liggen, voor wie weinig geld wil uitgeven aan geluid in de XM? :mrgreen: )Ik ben toen weer teruggegaan naar een Kenwood HU, heb daar een topsegment CD-wisselaar 2e hands bij gekocht via Marktplaats, en er later een 4 x 100W versterker bij gezet. Damn wat klonk dat lekker!

Als je meer info wil over de versterker die ik nu op het oog heb; dat is een Nakamichi PA4100. Deze ga je waarschijnlijk 2e hands moeten vinden als je er ook zoëen wil. Ze zijn een tijdjelang 'gedumpt' in Nederland, qua prijs. Daardoor kon je voor weinig geld een topklasse versterker op de kop tikken. Nakamichi is dan ook niet erg bekend met hun in-car versterkers, als men het merk al kent dan is dat van hun legendarische cassettedecks, back in tha dayz.
Maar hou jij van een vette bas, of ook van een cleane sound, of wil je gewoon wat meer vermogen? Stoofie en ik kletsen je er wel doorheen :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Bas is geen probleem, ik heb al een leuk pioneer subje onder de bijrijders stoel liggen wat het geluid goed ophaalt (en de bijrijder ook :mrgreen:) , maar het gaat me vooral om meer midden. Het hoge komt er altijd wel uit vind ik.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik bedoel eigenijk ook: moet de versterker de sub én 4 speakers (+2 tweeters wellicht, aan de voorzijde) aansturen? En zo ja, ben je bereid die 4 speakers dan ook parallel te willen schakelen? Dan komt de impedantie van je composetje aan de voorzijde in beeld namelijk, deze zal dan minimaal 4 ohm moeten zijn. If not, dan zoek je een 5-kanaals ampje, dan kun je alles separaat aansturen. Is altijd goed. Jeroen kom er maar in met opmerkingen/aanvullingen?

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Misschien moeten we een algemeen topic openen voor tips en advies. Lijkt mij leuk, wil wel weer eens wat onder handen nemen. Ik wil sowieso achter de boxen gaan vervangen voor grotere? dus in de hoedenplank? maar dan weer niet zichtbaar voor buitenaf, (en ik heb een tik, aan de buitenkant mag je niks zien) dus dat wordt dan een nieuwe plank zelf maken, maar wel weer lijkend op de originele maar eentje die het gewicht van zwaardere speakers wel aan kan, en waar de rolgordijnen gewoon inzitten. Deuren van een soort 'anti dreun' materiaal gaan voorzien en en en en en en.......:D

Ander topic openen?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

er is toch al een audio topic?
ga em zoeken!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Klopt!, gaan we daar algemeen audiofiel verder :D

zegt:

Deuren van een soort 'anti dreun' materiaal gaan voorzien

Welk spul kan ik daar het beste voor nemen? prijs/kwaliteit en de verwerkbaarheid?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

dynamat ofzo

of

http://www.nonpaints.com/contents/nl/d96_geluidswering.html

of

http://www.frost-auto.nl/?550,anti-dreun-geluids-isolatie-50x50-cm.-dikte-2-mm

of

google!

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

http://www.xmclub.nl/forum/topic?f=1&t=270&p=52177#p52177 :idea:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Goed, ik heb de Nakamichi dus gekocht, verder audiogezeur van mijn auto en anderen vind je dus in het betreffende topic verder.
Hier gaan we verder over de technische kanten van mijn dame. Welnu, ik heb goed en slecht nieuws, en dan beginnen we altijd met het slechte: Volgens mij is mijn aanjagermotor ermee gekapt. Op de hoogste stand hoorde je hem altijd wel blazen, maar nu blijft het stil. Dan moet ik ff mijn dashboardkatje eruit schroeven toch? Help een simpele ziel ff aub :wtf:

Goede nieuws: Het totale verbruik over de laatste tank is <roffel roffel> 1 op 11!! Dit heeft enerzijds wel te maken met de wat langere afstanden die ik heb gereden in de vakantie, maar aan de andere kant zijn die afstanden met een behoorlijk zware rechtervoet gereden. :mrgreen:
Ik dahct de laatste helft vande vorige tank al een flinke verbetering te bespeuren, maar ik durfde er nog geen conclusies aan te verbinden. Verschillende van de werkzaamheden aan de dame afgelopen tijd kunnen hebben bijgedragen aan een lager verbruik, daarentegen geeft vervanging van het benzinefilter nogal eens een hoger verbruik. Hoe dan ook, ik is er heppie mee. Normaal gesproken zit ik op 1 op 9 in de gunstiger gevallen :oops:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Geachte simpele ziel,

De aanjagermotor zit onder het handschoenenkastje, zeg maar waar de bijrijder met zijn/haar voeten tegenaan schopt.
Schopplaat loshalen en dan de onmogelijke draadboom/stekerconstructie lostrekken. Dan ziet u de ventilatormotor al hangen; dees zit met 3 schroeven vast. Tevens is er nog wat bedrading omheen gedrapeerd.
Wees met de demontage enigszins voorzichtig omdat vanuit de kabelboom een ielig draadje (groen uit m'n hoofd) omhoog gaat om de temperatuur van de binnenkomende lucht te meten.
Het zit, eigenlijk zoals alles bij een XM, simpel in elkaar.

Pagina's