CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

1356 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

detlev zegt:

Citroën-das-pas-fën zegt:

... Hoewel ze een slimme en knappe vrouw is ...

Volgens mij leest ze nu wel mee :twisted:

Nee hoor, ik hoef niet te slijmen. Ze weet wat ik van haar vind.
Ze was slim genoeg om voor mij te kiezen, en knap genoeg zodat ik voor haar koos :P

@ Matthijs: Oh, dus die 309 heeft geen haast? Kan je meteen weer een beetje XM rijden. Wanneer gaan we schroeven? :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik ga hier even niks op zeggen :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Die 309 moet wel snel af want het is de 2e auto.. de XM daar rijd ik liever geen meter meer mee.... :silent:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Rijden met die XM is het probleem niet, stilstaan is eng met dat ding :P
Geef ff een shout als ik je ff moet helpen met de Pug, dan schiet het tenminste op. Liefst niet 1 dag van tevoren vragen :twisted:

@ Mark: maar dat moet je dan toch even melden he? :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Haha sorry :oops: Ik reed hem naar de box om met mn 309 tegen te gaan, rook kwam van onder de kap, onder de auto en uit de pijp en rook naar smeltend plastic. Het is niet de turbo maar de koppakking die eruit ligt; daarom kon ie ook niet boven de 120 komen, thermostaat eruit daarvoor, koeling bypas op de airco knop, etc. COmpressie testje zal het uitwijzen.
309 gaat maandag voor de apk, nog ff rem en gordel doen, as zit er nu in :)
Daarna laat ik de 2.1TD komen en ga ik die mollen, daarna gaat deze T1 draak

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Heb ik onderweg ook kort aan gedacht, de koppakking. En die gedachte weer snel uitgebannen bij het besef dat we nog 120 km moesten, en ik zoonlief meegenomen had.
Als het de kopa is, dan heb ik hem wel lekker een laatste zetje gegeven met mijn gestamp op de snelweg. :mrgreen:

Mooi dat je lekker opschiet met de 309.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Citroën-das-pas-fën zegt:

@ Mark: maar dat moet je dan toch even melden he? :wink:

Hoe moet ik anders laten weten op een forum dat ik er niks op ga zeggen? :D , in 'real life' kun je een kuchje of iets dergelijks maken met een bepaalde gezichtsuitdrukking wat hetzelfde in betekenis heeft maar dan zonder woorden. Dat gaat hier nogal moeilijk, en de vraag is maar of dan de opvatting ook overkomt zoals die bedoeld is :D

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Point taken. De "fluit" smiley voldoet ook erg goed in dit soort gevallen overigens. :shh: Ohnee, die hadden we nog niet he?

Om toch nog iets on-topics toe te voegen hier: Zal ik nou wel of niet airco inbouwen in de dame. Contra: véél werk, dash uitbouw. Pro: lekker klimaatje binnen, en een terzake doend ECC-paneeltje. Mijn huidige knoppenpaneeltje is gedeeltelijk overleden, nou kan ik dat natuurlijk repareren. Zucht, decisions, decisions. Wel erg veel contra tegenover de pro's he? :)

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Een paar koude knoppen is best fijn :mrgreen: (en die heb ik nog liggen)

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Tja, het is wel werk maar je kan het gefaseerd doen.. 1 hele dag dashboard eruit en erin, en later een keer de leidingen en pomp op je blok schroeven ofzo.. het is best te doen :) Zeker als je het spul uit de sloper schroeft weet je waar wat zit en gaat het best snel.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ja, zo had ik het voor mezelf ook al bedacht. Vooral beginnen met de verdamper, dan heb je het ergste in ieder geval achter de rug. En weten hoe het hoort te zitten is ook een grote pré, daar heb je ook gelijk in. Maar als ik op donderdagen dan weer merk wat ze me allemaal willen laten leren op school, krijg ik het weer Spaans benauwd :lol: Nou ja we zien wel hoe we het gaan doen.

Ik zag trouwens van de week dat mijn portier LA best wel roestig is. Zie je aan de buitenkant niks van, maar het zit aan de binnenkant. Mocht iemand nog zo'n portier in Vert Véga (voor type 2) hebben staan, houd ik me aanbevolen. (hoewel ik me besef dat het een heel zeldzame en lastige kleur is! :wink: )

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik zie het probleem niet zo hoor. Als je van uitdagingen houdt is het inbouwen van een airco er juist eentje om aan te nemen. :mrgreen: En wat Matthijs zegt, vooral gefaseerd doen. Ik weet uit ervaring dat het omdraaien van de 2 recirculatiekleppen ook een behoorlijke klus is. En het netjes aanleggen van het slangenstelsel in de motorruimte, inclusief condensor doe je ook niet effe in een verloren uurtje.
Volgens mij is het qua elektrieke bekabeling wel pluk en pree, in ieder geval voor het ECC paneel.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Gefaseerd gaat het sowieso worden: soms ben ik net een mens en moet ik eten, slapen of poepen. En aangezien het inderdaad een klusje is van enige omvang...
Maar ik denk dat ik de hele shit maar gewoon aanschaf, en op het stapeltje "moet ooit nog ingebouwd worden" leg. Bovenop de mistlampen vóór, de zo-goed-als-nieuwe intercooler, de versterker, de niet-zwetende in nieuwstaat veerpootslangen vóór... Eigenlijk het halve XM-magazijn hier, zucht :wink:

Maar zover zijn we nog niet. Het zal nog ff duren voor ik deze onderdelen, en het interieur, kan krijgen. En dan moeten we maar ff tijd maken, hier of daar.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Poepen gaat het meeste tijd in zitten altijd, maar dat kan ook aan het sudoku boekje liggen

Mooi zo'n niets toevoegende reply op die hele tekst :P

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Over het algemeen slaap ik toch net een uurtje langer dan dat ik poep, in een etmaal. Zelfs nu we weer een baby hebben. :mrgreen:
Heb jij toevallig een mooi blokje gescoord dit weekend? Ja ik ben nieuwsgierig...

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Komt volgend weekend

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

OK dan, goeie shit. Moet nog ff een compressiemetertje scoren binnenkort, om mijn eigen blokje te checken op compressieverschillen.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Hoe is het in tussentijd met je geluid?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Niks veranderd, eigenlijk. Behalve de EQ wat beter ingesteld natuurlijk. Ben nog steeds héél tevreden over het geluid van de JVC zelf. Alleen de lage bas zou beter kunnen ,maar dat ligt zoals gezegd aan de woofers in de deur. Komt op termijn wel wat beters voor. Heb inmiddels de tip van Matthijs aangenomen en besloten dat de Naka in de toekomst in een verhoogde vloer moet komen, in de achterbak. Toch de beste optie IMHO.
De hele linkerdorpel ligt open van dash tot achterbank, daar is alle overbodige bedrading uit het verleden uit gehaald, en daar moet nog de voedingskabel + een ACC kabeltje in gelegd worden. Ook dikke RCA's en speakersnoer ligt al enige tijd in de auto.
Stuurbediening ben ik ook nog steeds mee bezig, ik moet nog de beschadigde flatcable solderen en kijken wat hij dan wel/niet doet. Had gisteren een mooi idee voor 'if all else fails' qua stuurbediening, leg ik misschien nog weleens uit als ik eraan toekom. Had ik hier eerder aan gedacht had ik geen Autoleads kastje gekocht, hoe goedkoop ook.

Ik heb -niet alleen qua geluid- echt superveel plannen met deze dame, maar met name de opleiding doorkruist de gewenste sleuteltijd nogal eens. Maar uiteindelijk komen we er wel, kwestie van prioriteiten stellen, en niet meer dan 1 dag per week aan de dame sleutelen.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

ah, meerjaren plan dus ook :mrgreen:
Ik hoor het wel als je andere tweeters en evt filters wilt / danwel proberen :wink:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik heb zo langzamerhand zoveel plannen met dit vehikel dat ik binnenkort maar eens een lijstje moet gaan maken om wat overzicht te houden qua prioriteit en planning. Filters: ik moet nog nakijken of/welke filters cgebruikt zijn aan de voorkant. Als er niets zit dan komen ze er zeker in, want dat vind ik altijd een enorme verbetering. Ik zal er tegen die tijd zeker nog op terug komen bij je!

Arme DS... koopt haar baasje zomaar een auto waar -ie ook helemaal dol van is, en zij is de dupe. Vroeger sleutelde ik soms wel 20 uur in de week aan de DS. En dan koop je een XM :lol:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Mooi oud laten worden :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Heb ik ook :lol: Dit jaar al zo'n 750km gereden met mijn DS, maw, madame staat alleen mooi te wezen.
Misschien toch eens inruilen voor een SM? Of een C6?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Neuh ik denk niet dat inruilen er van komt. Zowel de XM als de DS zijn beiden een jongensdroom van me die ik heb kunnen waarmaken.
Als ik echt het idee zou krijgen dat de DS staat te verpieteren, dan zou ik haar verkopen aan een echte liefhebber, en dan zien we wel weer wanneer ik weer tijd heb voor een andere. (Over een jaar of 2/3 als ik mijn titel heb ws :clap: )
Deze herfst wil ik aan de garage beginnen, als ze eenmaal daarin kan staan dan is het allemaal niet meer zo'n acuut probleem voor mij.

De SM vind ik een prachtige auto, maar ondanks het feit dat ik vlak bij de grens woon: niks voor mij. Te duur, teveel modificaties nodig. Teveel sleutelen en te weinig lol. Of je moet meteen 20.000 euro er tegenaan smijten, en dan nog kan je een gebakje treffen.
Een C6 vind ik leuk, maar ik zie mezelf er niet in rijden. Ik vind hem eenvoudigweg niet mooi/comfortabel genoeg om de MRB en het onderhoud ervoor over te hebben.

Een CX zeg je? Jaaah! Die komt er ooit nog weleens (ook zo'n jongensdroom!), maar voor nu is het XM wat mij dagelijks over 's heeren wegen raast.
Voor mij is de constante factor een DS, met als dagelijks vervoer een Citroën youngtimer ernaast.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Update: zaterdag samen met Matthijs een mooi vers blok (138.000 km) bij Micheline uit haar TCT gesloopt + mee naar huis gesleept. Ga ik op termijn swappen voor mijn huidige blokkie. Gewoon om een XM te hebben met slechts 138K op de klok!
Helaas was zaterdag not my finest hour. Ik was ziek en brak, kwam bijna een uur te laat waardoor Matthijs het blok er al bijna uit had toen ik daar kwam (sorry mattie! Ik verzin wel iets om het goed met je te maken.). Beetje erg lullig. Na een dik uurtje prutsen hesen we het blok uit het karkas van Micheline's TCT.
Juist op dat moment zagen we Viola aankomen, met ons aller Mark achter het stuur. "Is de scheiding al compleet?" :lol: Zijn mooie witte zomerkleding verraadde dat hij niet van plan was geweest om mee te helpen 8) maargoed het blok lag al bijna in de aanhanger.
Nadat Micheline en Djidde ons voorzien hadden van nog meer koffie en heerlijke belegde broodjes kieperden we het blok in de aanhanger.
Ik was zo goed bij de les, dat ik zelfs nog vergeten was om spanbanden mee te nemen. Lekker bezig vriend! Gelukkig had Micheline nog wat liggen, en zo knoopten we het mooie blokkie aan de aanhanger vast.
De thuisreis was voorspoedig, en thuis bleek dat de gehele aanhanger nu vakkundig geïmpregneerd is met ATF :mrgreen: Dus daarom hielden mensen zo lekker afstand achter me!
Nu nog 'ff' een weekendje prikken om de motorswap te doen, en daarna gaan we maar eens een verdamper achter het dashboard zetten om ooit een airco te kunnen hebben. Ben ik masochistisch? NEE JOH, hoe kom je erbij... :lolno:

Als ik over 3 weken nog geen teken van leven gegeven heb, waarschuw dan de betrokken instanties OK?
Micheline en Djidde: heel erg bedankt voor de verleende gastvrijheid en de heerlijke broodjes!

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

:lol: wat kun jij toch lekker schrijven! Had Mark weer zijn boekhouders uniform aan? :mrgreen:
Maar waarom nu al swappen, ze rijdt toch lekker?

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Nee mijn bush outfit :lol:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

La Noir Verni zegt:

:lol: wat kun jij toch lekker schrijven! Had Mark weer zijn boekhouders uniform aan? :mrgreen:
Maar waarom nu al swappen, ze rijdt toch lekker?

De deal is dat hij dit blok zou krijgen als ik die van zou krijgen. Zo konden er 2 profiteren van Michelines aanbod. maar dan moet ie zn eigen blok niet helemaal aan stront trappen natuurlijk en dan pas afgeven :P

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ah! Clever thinking!

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Foto''s!!!!

Er stond een respectabele verzameling dames geparkeerd... :mrgreen: CDPF waar blijven ze?

Was gezellig, en graag gedaan, het is leuk dat het blok van mijn toch wel zeer geliefde dame voortleeft...

Luceo non uro....

Pagina's