Re: Gert z'n V6....: benzine probleem opgelost?...
Tja niks te melden eigenlijk.. (hoewel)
Vorige week even een andere reflectorplaat geplaatst, mede omdat deze een beetje in de weg lag thuis..
Staat ze net wat mooier z'n embleem lozen achterkant..
Voor de rest lekt ze een beetje LHM (bij de veerbol bij de subframe, naam effe kwijt) en lekt ze helaas wat automaatolie aan de kopsekant van de automaatbak bij de kant van de linkerwiel.
Beide dingen heb ik nagelopen, maar ik kan niet zo snel zien hoe ik dat zelf kan verhelpen.
(volgendjaar effe naar een specialist voor de automaat..)
Voor de rest heb ik nog steeds schik met de V6, nog steeds leuker dan de moderne meuk/Xsaar..
Re: Gert z'n V6....:Blijft leuk z'n V6 voor der bij..
Lek bij de HA-bol is misschien een dubbele ring, die tot nu toe onopgemerkt is gebleven? Anders wil het ventiel zelf nog weleens lek gaan.
Lek van de automaat zou ik wat serieuzer nemen echter. Linkerkant zeg je? Dat kan bijna alleen maar de pakking van de afdekplaat zijn die aan de linkerkant zit. (zit de governor en de primaire overbrenging enzo achter)
Hou het nivo van je bak goed in de smiezen! Ze hebben er de pest aan als het niet goed klopt.
Haal anders ff je linker wiel eraf, en haal de binnenbekleding van het spatbord eruit. Kijk je zó tegen de automaat aan, zie je ook waar het vandaan komt. Weet je ook meteen wat ik met die deksel bedoel.
Re: Gert z'n V6....:Blijft leuk z'n V6 voor der bij..
Citroën-das-pas-fën zegt:
Lek bij de HA-bol is misschien een dubbele ring, die tot nu toe onopgemerkt is gebleven? Anders wil het ventiel zelf nog weleens lek gaan.
Lek van de automaat zou ik wat serieuzer nemen echter. Linkerkant zeg je? Dat kan bijna alleen maar de pakking van de afdekplaat zijn die aan de linkerkant zit. (zit de governor en de primaire overbrenging enzo achter)
Hou het nivo van je bak goed in de smiezen! Ze hebben er de pest aan als het niet goed klopt.
Haal anders ff je linker wiel eraf, en haal de binnenbekleding van het spatbord eruit. Kijk je zó tegen de automaat aan, zie je ook waar het vandaan komt. Weet je ook meteen wat ik met die deksel bedoel.
Klopt, hij zweet precies bij de afdekplaat.. Dan moet ik eens kijken of ik daar een nieuwe pakking via de dealer kan krijgen..
Denk wel dat ik moet uitkijken met het leeg halen van de bakolie en bijvullen?
De niveua is precies goed! Koud zit hij mooi op de 70graden, wat hij moet aan geven bij een koudestart (eerste keer starten)
Re: Gert z'n V6....:Blijft leuk z'n V6 voor der bij..
Kijk eerst of je een pakking kunt krijgen bij de dealer voor een schappelijke prijs.
Zo niet, koop dan pakkingpapier van de juiste dikte en snij er zelf één.
Eigenlijk moet je exact weten hoe warm je bakolie is voor het niveau. Dat lukt je alleen als je een Lexia ter beschikking hebt.
Heb je die zelf niet, probeer hem dan via het forum te regelen. Alternatief: Rijd de auto goed warm en ga vervolgens uit van de 70 graden aanduiding op de peilstok.
(er vanuit gaande dat we het hier hebben over een 4HP18 of een vroege 4HP20)
Re: Gert z'n V6....:Blijft leuk z'n V6 voor der bij..
Met het specifieke (niet de Chinese variant) tussenkabeltje van de Citroëndealer kunnen oudere types, waaronder serie/type1 wel mee uitgelezen worden :wink:
Re: Gert z'n V6....:Blijft leuk z'n V6 voor der bij..
Nou dan laat me maar eens zien waar dat staat zo lang als ik weet kun je ECU, ABS, VC en de ECU van de klimaatregeling uitlezen. Van een automaatbak temperatuur meting met het knipperkastje heb ik nog nooit gehoord.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Re: Gert z'n V6....:Blijft leuk z'n V6 voor der bij..
Dit is een type1. DUS een 4HP18 automaat, DUS temperatuur Überhaupt niet digitaal uitleesbaar.
Als je de olietemp van een 4HP18 exact wil weten zul je sowieso gewoon met een good ol' thermometer aan de slag moeten.
Voor zover ik weet. Ik doelde meer op andere functies kunnen uitlezen eigenlijk, maar teruglezend was ik daar idd niet duidelijk in.
Re: Gert z'n V6....:Blijft leuk z'n V6 voor der bij..
Citroën-das-pas-fën zegt:
Dit is een type1. DUS een 4HP18 automaat, DUS temperatuur Überhaupt niet digitaal uitleesbaar.
Als je de olietemp van een 4HP18 exact wil weten zul je sowieso gewoon met een good ol' thermometer aan de slag moeten.
Voor zover ik weet. Ik doelde meer op andere functies kunnen uitlezen eigenlijk, maar teruglezend was ik daar idd niet duidelijk in.
Ik was ook even met Gert's plaatjes aan het stoeien geslagen.
:D
Ik zal hier niet te vaak meer op bezoek komen / posten, dus ik wens jullie allemaal een goeie XM toe.....
Ik kan je vertellen dat ook een C5 niet zonder problemen is, haha.
Gert, hoe is het nu met de toestand van je accu?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Prima starten en zweven... 8)
Citroën das très bien!!!
Zie je wel dat die klep goed werk doet!
:schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Tja niks te melden eigenlijk.. (hoewel)
Vorige week even een andere reflectorplaat geplaatst, mede omdat deze een beetje in de weg lag thuis..
Staat ze net wat mooier z'n embleem lozen achterkant..
Voor de rest lekt ze een beetje LHM (bij de veerbol bij de subframe, naam effe kwijt) en lekt ze helaas wat automaatolie aan de kopsekant van de automaatbak bij de kant van de linkerwiel.
Beide dingen heb ik nagelopen, maar ik kan niet zo snel zien hoe ik dat zelf kan verhelpen.
(volgendjaar effe naar een specialist voor de automaat..)
Voor de rest heb ik nog steeds schik met de V6, nog steeds leuker dan de moderne meuk/Xsaar..
Citroën das très bien!!!
Lek bij de HA-bol is misschien een dubbele ring, die tot nu toe onopgemerkt is gebleven? Anders wil het ventiel zelf nog weleens lek gaan.
Lek van de automaat zou ik wat serieuzer nemen echter. Linkerkant zeg je? Dat kan bijna alleen maar de pakking van de afdekplaat zijn die aan de linkerkant zit. (zit de governor en de primaire overbrenging enzo achter)
Hou het nivo van je bak goed in de smiezen! Ze hebben er de pest aan als het niet goed klopt.
Haal anders ff je linker wiel eraf, en haal de binnenbekleding van het spatbord eruit. Kijk je zó tegen de automaat aan, zie je ook waar het vandaan komt. Weet je ook meteen wat ik met die deksel bedoel.
Klopt, hij zweet precies bij de afdekplaat.. Dan moet ik eens kijken of ik daar een nieuwe pakking via de dealer kan krijgen..
Denk wel dat ik moet uitkijken met het leeg halen van de bakolie en bijvullen?
De niveua is precies goed! Koud zit hij mooi op de 70graden, wat hij moet aan geven bij een koudestart (eerste keer starten)
Citroën das très bien!!!
Kijk eerst of je een pakking kunt krijgen bij de dealer voor een schappelijke prijs.
Zo niet, koop dan pakkingpapier van de juiste dikte en snij er zelf één.
Eigenlijk moet je exact weten hoe warm je bakolie is voor het niveau. Dat lukt je alleen als je een Lexia ter beschikking hebt.
Heb je die zelf niet, probeer hem dan via het forum te regelen. Alternatief: Rijd de auto goed warm en ga vervolgens uit van de 70 graden aanduiding op de peilstok.
(er vanuit gaande dat we het hier hebben over een 4HP18 of een vroege 4HP20)
Volgens mij kan de lexia niet op de mijne gezet worden?
Bij een kouwe motor moet de peil op 70graden staan. Daar staat de olie ook op. Dus precies goed..
Ik ga eens informeren bij de dealer hoe duur z'n pakking kost.
Citroën das très bien!!!
Lexia kan (in theorie, zoals alles met Citroën) op iedere XM gebruikt worden.
Met het specifieke (niet de Chinese variant) tussenkabeltje van de Citroëndealer kunnen oudere types, waaronder serie/type1 wel mee uitgelezen worden :wink:
En anders werkt voor een type1 een knipperkastje ook altijd prima. Mits je een goed getimede vaste hand hebt :wink: . :wink:
Knap hoor baktemperatuur meten met een knipperkastje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het aantal keer knipperen van het kastje geeft de temperatuur aan :mrgreen:
Let wel op dat je het wel omrekend van Fahrenheit naar Celsius :wink:
Nou dan laat me maar eens zien waar dat staat zo lang als ik weet kun je ECU, ABS, VC en de ECU van de klimaatregeling uitlezen. Van een automaatbak temperatuur meting met het knipperkastje heb ik nog nooit gehoord.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:schater: :FU: :schater:
Wat is er zo leuk Jos?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dit is een type1. DUS een 4HP18 automaat, DUS temperatuur Überhaupt niet digitaal uitleesbaar.
Als je de olietemp van een 4HP18 exact wil weten zul je sowieso gewoon met een good ol' thermometer aan de slag moeten.
Voor zover ik weet. Ik doelde meer op andere functies kunnen uitlezen eigenlijk, maar teruglezend was ik daar idd niet duidelijk in.
Ja Roger dat klopt Maar ik begrijp nog steeds wat er nou zo lollig is.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik denk dat Jos denkt dat jij een beetje zat te trollen :wink:
Pas bij typ3 uitleesbaar?
Citroën das très bien!!!
Nope, mijn vroege type 2 gaat gewoon via de multistekker.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Afgelopen weekend eens wat foto's gemaakt na het poetsen.. Ik heb eigenlijk nog steeds geen leuke foto reeks van de V6..
Enne nu wel:
Citroën das très bien!!!
mooi plaatjes hoor :wink:
:) Jammer van die mast... effe wegshoppen en dan is t helemaal prachtig!
Mooi plaatje, zo'n type 1 met de echte V6 24V velgen.
Ook vet: die Exclusive klep op je handschoenenkastje.
Zuinig op zijn!Maar niet té :wink:
Mooie foto's.
Jammer dat ze in mijnalbum.nl staan. :wink:
Wat is daar mis mee dan?
Klein (maakt voor dit forum niks uit) en onscherp.
Ik was ook even met Gert's plaatjes aan het stoeien geslagen.
:D
Ik zal hier niet te vaak meer op bezoek komen / posten, dus ik wens jullie allemaal een goeie XM toe.....
Ik kan je vertellen dat ook een C5 niet zonder problemen is, haha.
Erg mooi gedaan Jaap! 8)
Citroën das très bien!!!
Pagina's