20 maart 2010 Citroën-Forum meeting in Hedel

162 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

K.... ik en m'n frans......

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

stooftaker
afbeelding van stooftaker

Mark zegt:

K.... ik en m'n frans......

Ik zou ook graag een SM of zelfs traction bezitten, al denk ik dat een ami6 eerder binnen bereik is, en dat is toch 1 van mijn persoonlijke favorieten 8)

wimb
afbeelding van wimb

Mark zegt:

Zowel lijnen van de CX SM als DS komen terug in de XM en had ik ruimte in de garage voor een 2e dan kwam er wel een SM, bedoel, dat is in mijn ogen toch echt het summum van citroen (rijden).

En een dubbele chevron is een chevron :!:

Pas des comments:
IMAGE(http://lh6.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/S46uzsBNNvI/AAAAAAAAAsQ/NtO2KqYkj9o/s720/paul7027.jpg)

Een XM-hoekje is een goed idee. Maar wie regelt dit? Je weet wel Mark... :roll:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

1 van ons moet met Marco vd Jagt afspreken over een eventuele XM(club) hoek, anders staan er weer heleboel andere Citroën modellen er tussen geparkeerd :wink:

wimb
afbeelding van wimb

Iene miene mutte. Tien pond grutten..

Zou Lucas daar niet de aangewezen persoon voor zijn?

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Je kunt hem vragen, hij heeft goede connecties met Marco vd Jagt :wink: .

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

wimb zegt:

Een XM-hoekje is een goed idee. Maar wie regelt dit? Je weet wel Mark... :roll:

Heb het zojuist aan Lucas gevraagt, er is reservering alléén voor de kofferbak verkopers, als we met de XM'en bijelkaar willen staan moeten we dat zelf regelen.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

We hebben toch allemaal wel iets te verkopen? Ik bijvoorbeeld heb nog wel een schakelaar. :lol: :mrgreen:
Maar serieus, als er niets te reserveren valt, hoe kan er dan iets geregeld/afgesproken worden? :roll:
Betekent het vroeg komen en net als op Koninginnedag met lint je 'stukkie grond' claimen?

BasisBIX
afbeelding van BasisBIX
  • BX 19 GT '85
  • XM 2.0 TCT au. '94
  • CX 2400 GTI '82
  • BX 14 '89
  • AX 1.4 Rallye '96
  • XM 3.0 V6 '89

Ik ben er in ieder geval bij. :wink:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Gewoon allemaal tegelijk bijtijds er zijn. Tis niet anders, en eerlijk gezegt kan ik de organisatie geen ongelijk geven, straks wil elke club zijn eigen 100m2 en dan........

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

....is het een soort CitroMobile onder de vlag van CiFo. :mrgreen:
Maar vanuit dat standpunt bekeken, kan ik het inderdaad begrijpen.
Aan de andere kant, alle types door elkaar is wel karakteristiek Frans. :wink:

admin
afbeelding van admin

SM?

Die had toch die Maserati motor?

Als er nou IETS niet citroën is ;)

stooftaker
afbeelding van stooftaker

detlev zegt:

SM?

Die had toch die Maserati motor?

Als er nou IETS niet citroën is ;)

Ja die is ook met maserati 6 pitter geleverd.
De meest goddeloze motor aller tijden 8) ook meest problematisch geloof ik....

admin
afbeelding van admin

Maar wel de meest bekende...

Ik heb al een aantal keer de vraag gehad:

"Is dat die met die Maserati motor?

"Nee, ik heb geen italiaanse prut..."

Citrophile
afbeelding van Citrophile

:lol: , alleen al om die reden wil ik geen SM :mrgreen:. Als ik een SM wil moet er een ZPJ4 erin en anders niet.

In die tijd was Maserati een onderdeel van Citroën, bij de overname door Peugeot is Maserati weer verkocht aan de Italianen.

vertvéga
afbeelding van vertvéga

stooftaker zegt:

Ja die is ook met maserati 6 pitter geleverd.
De meest goddeloze motor aller tijden 8) ook meest problematisch geloof ik....

Die motor was heel vooruitstrevend en daardoor problematisch. Een bekende van me heeft een SM die weliswaar veel onderhoud kost, maar voorzien is van programmeerbare injectie en nog een paar modificaties.

Die auto wordt echt niet gespaard (planken op de Duitse snelweg bijv.), draait volledig betrouwbaar 50.000 km per jaar, de kilometerstand nu is dan ook al waanzinnig hoog. Onderhoud is er dus idd veel aan en de eigenaar laat gewoon alles doen dat ook maar enigszins nodig lijkt te zijn. Dure hobby, maar goedkoper in gebruik dan een nieuwe BMW 730d (afschrijving/bijtelling!) en nog véél meer uitstraling ook.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Wordt zijn SM dagelijks gebruikt of alleen zomers/met mooi weer?

Het mag wel goedkoper zijn dan een nieuwe 730d, maar goedkoop rijden doet een SM niet :mrgreen: .

Een SM heeft veel meer elegantie en prestige dan welk Duits topmodel dan ook 8) .

vertvéga
afbeelding van vertvéga

Zijn SM rijdt inderdaad niet goedkoop. Auto rijdt idd zomer en winter, maar is wel tot het laatste boutje uit elkaar geweest, heeft een heftige anticorrosiebehandeling gehad en is helemaal overgespoten voor herassemblage.
T.o.v. zo'n 730d heeft een SM voor iemand die een bedrijf in een modegevoelige wereld heeft grote voordelen. Je wekt meteen een wat excentrieke indruk, en juist die 1e indruk is belangrijk...

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Komt die persoon met de SM 8) ook bij de meeting in Hedel?

vertvéga
afbeelding van vertvéga

Nee.. het is een Nederlander die ivm de crisis z'n bedrijf in NL opgedoekt heeft en inmiddels ook niet meer in Nederland woont.
Hedel is wat ver vanuit Frankfurt voor een meeting ;)

admin
afbeelding van admin

Wat maakt afstand nou uit in een SM?!?!

vertvéga
afbeelding van vertvéga

afstand niet, tijd wel ;)

wimb
afbeelding van wimb

Het zijn altijd weer die verrekte details. :lol:
Jammer.

vertvéga
afbeelding van vertvéga

Moet eens vragen of ie een keer wil ruilen. Gezin heeft ook een C6, die (de vorige) heb ik al eens mee gehad in ruil voor mijn circuitbakkie (ik moest een lange rit maken, hij wilde weleens een dagje spelen).
Dat was nog een 2.7 HDI, inmiddels hebben ze de nieuwe..

wimb
afbeelding van wimb

Een C6 is ook niet verkeerd. 8) Ik vond het in het begin maar niets: geen uitstraling. Intussen vind ik het wel een mooie auto. Al met al wel degelijk eigenzinnig.
De C6 moet je zien rijden, da's heel strak. Letterlijk.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Vooral de soepele veerbewegingen c.q. wiegen van de C6 is mooi 8) om te zien.

Het interieurdesign en afwerking vind ik tegevallen voor zo`n grote Citroën icm met wat styling details aan de buitenzijde :( . Verder is het een mooie auto :wink: .

wimb
afbeelding van wimb

Ja, dat deinende veren. Het is een prachtig gezicht.
Wat zal ik over het interieur zeggen? Dat oogt hard en plastic. Het is hard en plastic. Maar toch, ik heb er in de showroom een tijd ingezeten en op de een of andere manier voelt het toch aan als een Troen.
Misschien moeten we de 27ste Eddy z'n sleutels ontfutselen om 'ns te gaan proefrijden? :lol: :twisted: :lol:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

:mrgreen: :lol:

admin
afbeelding van admin

C6 lijkt me geweldig, alhoewel...

Laatst tanken bij de Tango in Nootdorp, komt zo'n mooie strakke zwarte C6 aanrijden. Tsja, dan ga je toch ff staan kijken... Wie rijdt dat nou?

...

...

Stapt Rita Verdonk er uit! :shock: :shock: :shock:

Die keek me gelijk aan alsof ik een aanslag op haar wilde plegen....

Zou zij ook op cifo zitten?

stooftaker
afbeelding van stooftaker

Heb toendertijd een proefrit gemaakt en ik vond het geweldig.
Wie weet over een aantal jaartjes....

Pagina's