Detlev; XM V6.24 uit 1998

98 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Ik ben ook benieuwd! Wat zit er hierna nog in de planning? :)

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Voor deze ff niks, of heel misschien de kabelboom naar bestuurdersspiegel en buitenthermometer nalopen. En even afwachten hoe het veren is. Eventueel JP eens lief aanmailen voor hulp bij een rinçage-wissel :lol:

En een handtekening!!!!

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Nou, ze is terug. Nieuwe riem (oude was zo slecht nog niet en er zat al de spanrolmodificatie op dus waarschijnlijk toch al eens recent vervangen) enzovoort en álle bollen gecheckt. 3 lege en 5 defecte... En bij het checken van de SMAC begaf een klein verroest leidinkje het (nou ja, liever daar dan op de snelweg of in verweggistan...). LHM gespoeld. Thermostaat vervangen. 1800+ eurotjes... :(

MAAR... Ze rijdt en veert weer als een jonge hinde.
Automaat een beetje netjes behandelen en ze moet er weer 5 jaar tegen kunnen.

En een handtekening!!!!

ErikV
afbeelding van ErikV
  • TCT Series 2 Madame Morette
  • TCT Series 1 Madame Kitty Noir
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Poehee! Flinke rekening...maar ik gok dat het elke cent waard is 8)
Veel fijne kilometers toegewenst :clap:

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

was toch ingecalculeerd?
Maar mooi dat ze weer "fris en fruitig" is :clap:

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Dat klinkt goed. Liever zo dan gezeur onderweg.

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Voor 3 mille totaal nu een super mooie auto!! :clap:

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Ja, het was wel ingecalculeerd. Had gehoopt op iets minder maar omdat ik van die onzinnige dingen (zoals thermostaat en SMAC-bol) ook wilde kostte het allemaal véél tijd.

Maarhet rijdt nu wel lekker. Lijkt toch iets harder dan de 12-kleppers wat vering betreft, maar de motor lijkt ook een stuk stiller. En in ieder geval rijdt het (tot nog toe) ook een stuk zuiniger. Die getuurde automaat schakelt véél eerder door in de normale stand dus dat bespaart lekker.

En een handtekening!!!!

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Wel ff wennen zeker zonder Diravi? Mooi dat die auto zo goed is, met een lekker gevoel de weg op!

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Ja, dat is nog wel het vervelendste. Diravi stuurt zoveel lekkerder. En ik heb al twee keer gehad dat ik 'opeens' bemerkte dat ik moest helpen om het stuur terug te draaien. Gelukkig is dat vooral in langzame bochten ;)

Nu binnenkort een ritje winterswijk plannen, dan kan ik eindelijk die andere eens gaan opknappen.

En een handtekening!!!!

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Even mijn ervaringen van de eerste weken delen...

De vering is nog een aandachtspunt. Bij het gymmen nog regelmatig dat de voorkant een klap geeft, bij koud wegrijden duurt het een paar kilometer voor de achterkant loskomt.

De versnellingsbak is erg wennen. Eerste paar honderd meter pas bij 3000 t/m uit z'n 1, ook wennen dat het toerental in de hoogste versnelling opeens terugloopt als je het gas los laat.
Aan de andere kant is hij wel een héél stuk zuiniger dan de 12v. Haalde ik eerst met moeite 14,7 zit ik nu redelijk gemakkelijk (met veel gymmen tussendoor) op 12,8 L/100km.
Effectief betekent dat ongeveer 600 km voor ik weer tank in plaats van 500. Dus 20% meer op een tank!
Verder doet alles het behalve twee lampjes (links van RDS-paneel en links van BC). Zelfs de lampjes van de stuurbediening doen het.

Witte nummerplaat is ook binnen, dus dit weekend fietsendrager er op en dan vakantie vieren. Hellendoorn bunaglowpark, maar dan zit ik in ieder geval flink naar het oosten, dus wie weet vereer ik Winterswijk wel met een bezoekje (moet nog wat leidingspul ophalen). Wie weet heeft Djidde wel tijd om er samen met mij rijnçage in te gooien :wink:

En een handtekening!!!!

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

ik weet niet wat jij uitvreet maar ik haal toch eigenlijk altijd wel 750 a 800 op een tank.....verbruik over langere tijd met veel korte stukken haal ik met gemak de 10 km uit 1 liter.

en dat later loskomen van de achterkant heb ik ook last van. Ik verdenk de antizink en/of de hydractief klep

Je kunt de bak wel eerder laten schakelen door bij bijv 1500 toeren ff het sneeuwvlokknopje in te drukken. Hij forceert dan de overschakeling naar z'n 2 direct. Vervolgens weer ff indrukken en je kunt gewoon verder rijden. Als je vlot weer stil komt te staan is soms nogmaals dezelfde procedure nodig. Ik doe dat heel vaak omdat ik het niet prettig vind dat ie pas bij 3150 oid schakelt.

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Mooi dat je goede ervaringen hebt na de ingrijpende (financiele) operatie.

qua zuinig (heb natuurlijk een kettingmonster) ik rijd ongeveer 650 op een tank....

Beeke
afbeelding van Beeke
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Het verbruik klinkt inderdaad wel erg hoog.

Ik zelf rij op lange afstanden ongeveer 9.1 liter per 100km.

In de stad is het verbruik wel erg hoog, kom ik gemiddeld op de 12,5 liter per 100 km.
En dan moet ik wel rustig doen, anders wordt het nog veel hoger.

Het is echt een auto die op de snelweg in zijn element is.

Het sneller laten doorschakelen naar twee is niet raadzaam.
Een nieuwe cat is een erg dure grap.
En meestal na een 500 meter schakeld hij weer normaal.

Veel rij plezier gewenst.

Gerard

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Oh, ik klaag niet over dat late doorschakelen (al kijken mensen soms raar als je met gierend blok door een woonwijk rijdt), is gewoon wennen.

Wat het verbruik betreft: Ik rij naar mijn werk 13 kilometer, waarvan 4 km snelweg en 8 km file. En de rest haagse stadslichten dus stoppen voor iedere kruising.
Op de snelweg is het verbuik veel minder erg, dan kom ik wel aan de 1 op 14/15/16, maar in de stad ben ik erg blij met 1 op 8 à 9.

En een handtekening!!!!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

detlev zegt:

Op de snelweg is het verbuik veel minder erg, dan kom ik wel aan de 1 op 14/15/16

Wishful thinking :grijns:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

7,2 per 100? Je mag hier toch nergens boven de 100!

En een handtekening!!!!

Jan-hendrik
afbeelding van Jan-hendrik
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Hier doe ik 1 op 12-13 op de snelweg en 1 op 6 in de stad. In beide gevallen veel omhoog/omlaag!

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569

Hiroshima, Japan

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Mark zegt:

detlev zegt:

Op de snelweg is het verbuik veel minder erg, dan kom ik wel aan de 1 op 14/15/16

Wishful thinking :grijns:

Just Diesel-thinking :mrgreen:

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Diesel is alleen voor tractoren en bestelbusjes.

Daarom kijk ik ook niet meer naar de 24h van Le Mans. Een aanfluiting, dat is het!

En een handtekening!!!!

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: Winterswijks mooiste Xm.

vergeet ik toch de koffie. Iemand anders nog een bakkie?

detlev
afbeelding van detlev
Detlev; XM V6.24 uit 1998

Gerrie, dit is niet het café ;)

Overigens gaf mijn XM vanochtend aan dat het 49 graden is...

En een handtekening!!!!

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: Winterswijks mooiste Xm.

ik had m'n dwaling al ontdekt....klusje om aan te pakken dan D. Even voelertje vervangen denk ik...

detlev
afbeelding van detlev
Re: Winterswijks mooiste Xm.

Misschien kan een mod de laatste vier berichten even naar mijn topic verplaatsen maar toch hier een antwoord: Waarschijnlijk kabelboom los of zo. Electrisch verstellen gaat ook niet. Oh, en het is al zo sinds aankoop...

En een handtekening!!!!

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

zoooo...

Luceo non uro....

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Jaja...

Met dank aan Roel...

CD's in de XM!

Voor 15 pleuries twee (!) cd-wisselaars. De dc022 lijkt niet helemaal te werken maar ga ik nog wel eens testen, ik heb er nu een RCxxx in zitten en die werkt perfect! Heerlijk met de bediening op het stuur!

Even een (heel wazig) fotootje:

IMAGE(https://lh3.googleusercontent.com/-VjkzUJYu1sc/UR0BJjgPJ1I/AAAAAAAAA50/Mqg6TE5RGBc/s400/2013-02-14%252016.20.43.jpg)

Hij moet nog wel netjes geplaatst worden en zo maar dit is al genieten. Bat out of Hell erop en GAAN!

En een handtekening!!!!

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Heerlijk, gewoon plug & play dus? :D Ook wel eens fijn!

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Yep, boven verwachting, Maar wat de vorige eigenaar nou met de oude van plan was?

En een handtekening!!!!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

detlev zegt:

Jaja...

Even een (heel wazig) fotootje:

Mij is altijd geleerd 'doe het goed of doe niks....' in dit geval zal ik maar zeggen "stop in hemelsnaam met stofzuigen", die doet het niet goed :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

detlev
afbeelding van detlev
Re: Detlev; XM V6.24 uit 1998

Dat advies had ik ALLANG opgevolgd :mrgreen: :zwaai:

En een handtekening!!!!

Pagina's