Serie 1 Exclusive van Jaap

457 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
wimb
afbeelding van wimb

Klopt, ligt aan het paneeltje. Bij mijn oorspronkelijk paneeltje werd 0000 ook geweigerd. Nu heb ik er een andere in en lukt het wel. ;-)

detlev
afbeelding van detlev

Oh? Da's apart! Overigens wordt bij mij 0000 niet geweigerd maar gewoon als code gezien... Maar als iemand nog een paneeltje heeft liggen om te testen ;)

En een handtekening!!!!

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Ik heb in mijn vaders XM tct ('96) ook dat paneeltje vervangen, geen probleem kon gewoon zijn oude pincode in drukken en starten maar.

Maar daar zal het wel niet over gaan. :oops:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Wes, het gaat over de officiele methode om het codepaneel startcode vrij te maken :wink:.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Ja snuggi dat snap ik ook wel. :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

:wink:

wimb
afbeelding van wimb

We zijn volledig off topic aan het gaan, maar ik kan het niet laten. :oops:
<off topic> De startcode ligt opgeslagen in de ECU. Het invoeren van de code verloopt via het paneeltje. Dus het paneeltje accepteert geen nieuwe code.</off topic>

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Maar als je het kastje vervangt en niet de ecu dan maakt het toch niets uit? Bij mijn vaders tct ging dat goed.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Ja dat klopt wel Wes.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

JaapJ
afbeelding van JaapJ

Nadat Wes me zaterdag heeft geholpen (nou ja, ik heb toegekeken) om het ruitmeschanisme eruit te vissen, heb ik vandaag een poging gedaan om het kapotte plastic schuifje te vervangen.

IMAGE(http://i35.tinypic.com/29kte1e.jpg)

Om het nieuwe schuifje erop te krijgen moet eerst het einstopje omgebogen worden.

IMAGE(http://i35.tinypic.com/2chswb7.jpg)

Nieuwe erop en eindplaatje terugbuigen.

IMAGE(http://i34.tinypic.com/r9q349.jpg)

Goed kijken hoe de kabeltjes lopen, dit ging in eerste instantie fout.

IMAGE(http://i35.tinypic.com/mt1rte.jpg)

Nou dat viel mee.......

IMAGE(http://i34.tinypic.com/2hwjwxf.jpg)

Hé wat zie ik nou: het lijkt wel of die plastic kabelspanner kapot is.

IMAGE(http://i35.tinypic.com/30lcx9h.jpg)

Zucht: wat nu ?
Lijkt me een integraal deel van het hele mechaniek, nu toch een andere op de kop zien te tikken ?
Zou dit de oorzaak van de ellende geweest zijn, een verkeerde spanning op de kabel en daardoor het schuifje kapot getrokken ?

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Kun je hem nog terug naar binnen duwen en lijmen?

JaapJ
afbeelding van JaapJ

Nee pasvlakjes zijn niet vlak meer, er lag wat gruis en splintertjes en met die spanning erop zal dat niet gaan vrees ik Wes. Ik moet even wat verzinnen: of zo'n dingetje van een ander of een hele andere. Maar als ik zo'n brokje plastic van een ander haal kan ik net zo goed dat hele apparaat vervangen.....

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Yep, ze zijn maar moeilijk in /uit elkaar te halen deze raam mechanisme'n.

Matthijs
afbeelding van Matthijs

fragiel spul is t; als je dr niet uitkomt heb ik nog wel een aantal mechanismes liggen ;)

wimb
afbeelding van wimb

Nothing on the hand: de veer duwt de kabel weg. En als ik de foto zie is dat gedeelte niet kapot. Als ik jou was zou ik het loshangende stukje vastlijmen aan de metalen strip zodat het niet in aanvaring komt met het wieltje.

JaapJ
afbeelding van JaapJ

Weet je dat zeker Wim ? Het lijkt mij dat die veer een bepaalde spanning moet hebben, die nu anders is / kan zijn doordat het onderste deel naar beneden gedrukt is / kan worden.
ALs wat jij zegt klopt zou ik ook kunnen proberen dat hele losgeschoten deel door te zagen/snijden en weg ermee ?

Daartentegen vraag ik me af wat er nu eigenlijk gebeurd is met een raam die (schat ik in) nauwelijks gebruikt is geweest geworden. Is het schuifje eerst gesneuveld en toen het spannertje, of andersom, en waarom ?

M.a.w. als ik 'm zo weer inelkaar beun en hij klapt na 2 keer weer uit elkaar ben ik verder van huis en minstens 30 euro armer.
Dat kost zo'n reparatiesetje namelijk, vette winst op 3 stukjes plastic van niks schat ik zo in......

wimb
afbeelding van wimb

Zeker weten doe ik het niet aan de hand van een foto. Maar als ik jou was zou ik mijn bewering controleren. Die veer voorkomt dat de buitenmantel door het gat schiet en zorgt voor enige vering/demping in de gespannen kabel. Het gebroken stuk van de tule beschermt de kabel tegen doorslijten van de kabel door het metalen gat. Daarom zou ik het vastlijmen in plaats van wegsnijden.
En dat dat plastic frummeltje gebroken is komt waarschijnlijk omdat het glas stroef door de geleiders gaat. :arrow: een lik vaseline. ;-)
Ik zou me niet al te druk maken dat het weer kan gebeuren.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Idd monteren die handel en goed invetten op plaatsen die daar voor zijn.

JaapJ
afbeelding van JaapJ

Als jij met invet-advies komt ga ik ervoor Wes. Kweenie hoe dat kompt.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Kom maar langs, of ik kom naar jou, geen probleem. :wink:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

jaap jagt zegt:

Als jij met invet-advies komt ga ik ervoor Wes. Kweenie hoe dat kompt.

:daarvaltmebekvanopen: :crazy: :wtf: :oops: :shh: :meneus: :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

JaapJ
afbeelding van JaapJ

Nou ik heb de gok genomen en een deel van de losgeraakte tule weggezaagd en weggeknepen. Hier was toch niks meer mee te beginnen, terugduwen ging niet omdat de buitenkabel doorgeschoven was, en er was niets te lijmen. Het apparaat daarna even aan stroom gehangen en alles ging op en neer, alhoewel ik het idee heb dat de kabel lang niet strak genoeg staat.

Alles netjes gemonteerd, maar ik ben toch bang dat deze set-up niet het eeuwige leven heeft. Het raam heeft wat speling en er klinken wat gruisachtige geluiden met op en neer halen. Waarschijnlijk is er toch wat kapot in de raamgeleiding (het befaamde nokje wat bovenaan het raam hoort ?) en is dat waarschijnlijk de aanleiding geweest tot kapot trekken van dat plastic in het mechaniek.

Enfin, het raam is dicht en ik denk dat ik de bediening daarachter maar lekker uitschakel ..... 8)

Wes nog bedankt voor de hulp hiermee....

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Geen dank, als ik op de sloop ben en denk er aan, dan zal ik er eentje voor je scoren. :wink:

JaapJ
afbeelding van JaapJ

Weinig nieuws te melden omtrent de Groene, dus ook geen verdere problemen tot dusver. Ze heeft afgelopen weekend d'r bollen gevuld gekregen, met veel pijn en moeite, bij vd Laan.
Aangezien de bollen niet bepaald vrijwillig meededen bestaat bij mij het vermoeden dat ze dus niet/nooit bijgevuld waren. Volgens de monteurs in Abbenes konden we wel wat druk gebruiken, en onderdaad, ze veert een stuk beter, vooral voor, waar ik d'r nogal stug vond. Comfortbollen gewend zijnde wist ik niet of dit zo hoorde: dus niet.

Verder een setje gele halogeen gescoord, maar nog niet mee gereden in het donker: als het niks is gaan de all-weathers er weer in...

IMAGE(http://i53.tinypic.com/9rm8ih.jpg)

IMAGE(http://i55.tinypic.com/160pgl2.jpg)

Lignage
afbeelding van Lignage

Het lijkt wel een zwarte panter zo...

wimb
afbeelding van wimb

Geel vind ik mooi. Zo typisch Frans. ;-)
Bovendien is het kontrastrijker.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Mooie foto`s Jaap 8).

Lignage
afbeelding van Lignage

Een kontra strijker? Die implodeert zeker....

Nee, nu weet ik het weer, het doet me denken aan die poster van de CX GTi Turbo 2, met de DS en Traction als voorgangers....
Dat heet trouwens in het Frans "Lignage"....

JaapJ
afbeelding van JaapJ
Re: Serie 1 Exclusive van Jaap

De gele halogeentjes er inmiddels weer uit gehaald, het zicht was om te janken.
Vandaag geconstateerd dat de riem die de aircopomp aandrijft nogal slapjes zit, en ook een wat jankerig geluid uit die hoek. Is die riem enigszins te spannen ?

wimb
afbeelding van wimb
Re: Serie 1 Exclusive van Jaap

Jij bent de eerste die ik tegenkom die halogeen niets vindt. :roll:

Pagina's