Da's flink balen, je wacht al weken op die steuntjes. :?
Als ze inderdaad zo moeilijk te krijgen zijn is het misschien een idee om Marktplaats af te struinen. Er worden regelmatig slopers en onderdelen aangeboden.
Het punt is, ze zijn er WEL!!!! Dat heeft de magazijnman van Gert de Jong ons zelf verteld. Ze moeten alleen uit Oostenrijk komen, want daar heeft ie ze gevonden. Maar hoelang hebben ze nodig om 2 steuntjes vanuit Oostenrijk naar Nederland te versturen. :evil: :evil: Ik moet er wel iets meer voor betalen, maar dat heb ik er voor over.
@Wim: De sloperijen die je opnoemde, hebben ze ook niet :cry:
Heheheh, de steuntjes voor het freempje zijn onderweg. Jammer, ik had ze gisteren verwacht en dan zou ik vandaag (vanmorgen dus) bij de DHZ garage alles er onder zetten. Ander klein probleem, ik heb, net als Mike, ook te veel olie in mijn motor. Display staat bij contact aan, helemaal bovenin, dus het rode gedeelte. Peilstok geeft ook teveel olie aan. Misschien dat ik daarom wat oliedruppels onder de auto vind, of het oliefilter moet nog iets vaster worden aangedraaid. Is nu handvast gemonteerd. Ik heb geen olielucht!!!!!! :wink: Inclusief oliefilter gaat er 6.5 liter olie in, heb ik begrepen. Volgende oliewisseling maar in eerste instantie een halve liter minder ingooien.
Dus volgende week bij de DHZ garage :wink: 2 dingen doen, steun en toebehoren monteren en via de carterplug wat olie eruit halen. :wink: :wink:
Ja, dat blijkt dan wel, maar JP zegt, dat er 6.5 ltr ingaat incl. oliefilter :roll:
En wat hulp betreft, stomme beugeltjes zijn nog niet binnen, morgen moeten ze dan toch wel binnen komen. Zoniet, ben ik bang dat ze zoek geraakt zijn en als dat zo is dan baal ik dus wel flink. Eerst maar wachten op de beugels en dan maar weer een nieuwe afspraak maken bij de DHZ garage. En misschien enige hulp van hier.................................... :oops: :oops: :wink:
Tuurlijk krijg je hulp van "hier" alleen niet van mij, tenzij je iemand nodig hebt voor foto's maken en koffie te halen :lol: Verder zou ik alleen maar in de weg lopen vrees ik :roll:
Ja, helaas wel Wes!!! Want ik wil graag op 19 september de Najaarsrit meerijden. Dus als het echt moet doe ik het sowieso wel. Hulp is welkom, zoals je weet, vanwege mijn "conditie" (als je begrijpt wat ik bedoel, maar ik denk het wel.....................) Maar toch bedankt voor het aanbod :wink:
@Mike, koffie halen en foto's maken is ook goed, hoor!!!!! :lol: :lol: :lol:
Sja, het kan best zijn dat er origineel 6.5 liter in zit. Maar dat ligt er ook een beetje aan hoe je de olie ververst... Hoe lang laat je haar nadruppelen, was de motor warm toen je hem leeg liet lopen?
Nooit zomaar in een keer die 6.5 er in gooien. Beginnen met 5, kwartiertje uitzakken en dan op de pijlstok kijken. Dan kun je wel zien hoeveel er bij moet. Kleine moeite!
Laat ook de motor even lopen en dan weer bezinken. Dit om ook je oliefilter enzo volledig vol te hebben..
Wes, volgens mij bestaat de DHG Berenkoog niet meer. Ik ga naar Huiswaard 2. Een DHZG gesubsidieerd door de Gemeente en runt met vrijwilligers. Gewoon een complete garage. Ik bel maandagochtend om te horen wanneer ik terecht kan.
Helaas, overdag kan ik er niet bijzijn. Wes en Benny, alvast succes gewenst. En natuurlijk veel plezier, want ook daarvoor sleutel je tenslotte aan je auto. 8)
Ja dat dacht ik ook, 2 steuntjes :lol: :lol: Niet wetende dat het complete rubbers met hitteschildje zijn. Trouwens, Goedemorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is er nog koffie, ben net pas 3 kwartier wakker, tennis gekeken. US Open :wink:
Morgen eronder zetten en ook het veertje van de voorste hoogteregelings-bedieningsstang en je kunt vol trots de 19e meedoen aan de rit :D.
Met de boutjes en moertjes kun je de middendempersteun zelf monteren, met 2 man loop je elkaar al in de weg met dit klusje.
Dus eerst de complete steun als geheel onder de auto monteren. De pennen van de middendemper door de rubberen steutjes en de brede metalen steun met 2 m6 boutjes vastdraaien. Let op dat de achterste bedieningsstang in het geleidingsblokje valt.
Daarna of vooraf kun je het geleidingsveertje monteren.
Nou jongens, de klus is geklaard. :flying: Alles zit erop. Wat een verschil :shock: Ik hoor nog wel ergens een rammel, maar kan het niet lokaliseren, maar de uitlaat hangt stukken beter. :wink: En vooral in het midden. Dat subfreempje was gewoon nodig :twisted:
@JP, steunt ook niet meer op die leiding (waar we toen de flensen hebben geprobeerd te verdraaien)
Driekwart olie eruit gehaald. Op de peilstok staat ie mooi in het midden en op de meter in het dashboard bij contant aan komt de wijzer in ieder geval niet meer in het rode gebied. Geeft nu driekwart aan. Dus al met al best wel tevreden, maar het kan nog iets beter qua rammel. Lijk Mike wel :wink: :wink:
En boys, bedankt voor alle hulp en steun aan mij en de Dame. :lol:
Eindelijk hangt de uitlaat goed :D. De rammel die je nog hoort zou best van een hitteschild kunnen zijn :wink:.
Tot voor kort had ik ook nog een rammel bij bepaalde toerentallen, dat bleek bij mijn XM dus 2 hitteschilden te zijn. Bij het ophangpunt van het flexibel deel tegen het hitteschild van het stuurhuis.
Heel goed dat je het oliepeil tussen de min en max hebt staan, in ieder geval onder het maximum :wink:.
Da's flink balen, je wacht al weken op die steuntjes. :?
Als ze inderdaad zo moeilijk te krijgen zijn is het misschien een idee om Marktplaats af te struinen. Er worden regelmatig slopers en onderdelen aangeboden.
Anders zelf maken een idee?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Daar heb ik het met JP over gehad, maar dat schijnt toch niet zo makkelijk te zijn.
Het punt is, ze zijn er WEL!!!! Dat heeft de magazijnman van Gert de Jong ons zelf verteld. Ze moeten alleen uit Oostenrijk komen, want daar heeft ie ze gevonden. Maar hoelang hebben ze nodig om 2 steuntjes vanuit Oostenrijk naar Nederland te versturen. :evil: :evil: Ik moet er wel iets meer voor betalen, maar dat heb ik er voor over.
@Wim: De sloperijen die je opnoemde, hebben ze ook niet :cry:
Hoe was hyet ook al weer..
Geduld is een schoone zaeck.
jammer maar helaas. succes met verder wachten Benny :(
Heheheh, de steuntjes voor het freempje zijn onderweg. Jammer, ik had ze gisteren verwacht en dan zou ik vandaag (vanmorgen dus) bij de DHZ garage alles er onder zetten. Ander klein probleem, ik heb, net als Mike, ook te veel olie in mijn motor. Display staat bij contact aan, helemaal bovenin, dus het rode gedeelte. Peilstok geeft ook teveel olie aan. Misschien dat ik daarom wat oliedruppels onder de auto vind, of het oliefilter moet nog iets vaster worden aangedraaid. Is nu handvast gemonteerd. Ik heb geen olielucht!!!!!! :wink: Inclusief oliefilter gaat er 6.5 liter olie in, heb ik begrepen. Volgende oliewisseling maar in eerste instantie een halve liter minder ingooien.
Dus volgende week bij de DHZ garage :wink: 2 dingen doen, steun en toebehoren monteren en via de carterplug wat olie eruit halen. :wink: :wink:
Hey Benny! Hou moed hè!? Heb je hulp bij de Doe hetzelf garage volgende week? Ik wist niet dat je al die tijd al niet kon rijden zeg.
De olie is er zo uit, gaat heel gemakkelijk. :wink:
Handvast is vastgenoeg voor je filter :)
En een olieniveau halverweg min. en max. is eigenlijk het beste. Let er wel op dat de auto zo vlak mogelijk staat.
Dan is die 6.5 liter ook wel erg veel... 5 - 5.5 kan dan al genoeg zijn :roll:
Ja, dat blijkt dan wel, maar JP zegt, dat er 6.5 ltr ingaat incl. oliefilter :roll:
En wat hulp betreft, stomme beugeltjes zijn nog niet binnen, morgen moeten ze dan toch wel binnen komen. Zoniet, ben ik bang dat ze zoek geraakt zijn en als dat zo is dan baal ik dus wel flink. Eerst maar wachten op de beugels en dan maar weer een nieuwe afspraak maken bij de DHZ garage. En misschien enige hulp van hier.................................... :oops: :oops: :wink:
Tuurlijk krijg je hulp van "hier" alleen niet van mij, tenzij je iemand nodig hebt voor foto's maken en koffie te halen :lol: Verder zou ik alleen maar in de weg lopen vrees ik :roll:
Ik wil je wel assisteren, kan allen pas weer helpen van af 21 sept.
Is dat een probleem?
Ja, helaas wel Wes!!! Want ik wil graag op 19 september de Najaarsrit meerijden. Dus als het echt moet doe ik het sowieso wel. Hulp is welkom, zoals je weet, vanwege mijn "conditie" (als je begrijpt wat ik bedoel, maar ik denk het wel.....................) Maar toch bedankt voor het aanbod :wink:
@Mike, koffie halen en foto's maken is ook goed, hoor!!!!! :lol: :lol: :lol:
Sja, het kan best zijn dat er origineel 6.5 liter in zit. Maar dat ligt er ook een beetje aan hoe je de olie ververst... Hoe lang laat je haar nadruppelen, was de motor warm toen je hem leeg liet lopen?
Nooit zomaar in een keer die 6.5 er in gooien. Beginnen met 5, kwartiertje uitzakken en dan op de pijlstok kijken. Dan kun je wel zien hoeveel er bij moet. Kleine moeite!
Laat ook de motor even lopen en dan weer bezinken. Dit om ook je oliefilter enzo volledig vol te hebben..
Yes, eindelijk, de steunen zijn binnen!!!!! :wink: :wink: :wink:
DE STEUN
ANDERS GEZIEN
NOGMAALS VAN DE ANDERE KANT
NOG EEN KEER
NU OP HET SUBFRAME GEPLAATST
NU DE ANDERE KANT.
@JP, zijn dit de goed steunen en heb ik het goed uitgelegd??????
Ik had JP als expert bij de hand, en we hebben gedaan zoals jij het ook beschrijft :wink:
Dus het is voor elkaar? Je hoeft niet meer langs DHG?
Jawel Wes, ik wil a.s maandag proberen. Ik heb nu de set compleet in huis. Vandaag pas de steunen gekregen. :cry: :cry:
succes maandag dan!
Hoe laat wil je beginnen Benny? Ik ben nooit zo vroeg, is de garage op de Berenkoog?
Wes, volgens mij bestaat de DHG Berenkoog niet meer. Ik ga naar Huiswaard 2. Een DHZG gesubsidieerd door de Gemeente en runt met vrijwilligers. Gewoon een complete garage. Ik bel maandagochtend om te horen wanneer ik terecht kan.
@Jeroen: Bedankt, moet lukken :wink: :wink:
Helaas, overdag kan ik er niet bijzijn. Wes en Benny, alvast succes gewenst. En natuurlijk veel plezier, want ook daarvoor sleutel je tenslotte aan je auto. 8)
Goed dat ze binnen zijn enne ... dat ziet er verdomd high-tech uit zeg! Da's idd niet zomaar een beugeltje, holly crap!
En die zijn dus practisch niet meer leverbaar?? Blij dat ik geen 24v heb dan :roll:
Anyway succes maandag, hopelijk met behulp van Wes en ga er maar vanuit dat het voor de 19e gefixed is :wink:
Ja dat dacht ik ook, 2 steuntjes :lol: :lol: Niet wetende dat het complete rubbers met hitteschildje zijn. Trouwens, Goedemorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is er nog koffie, ben net pas 3 kwartier wakker, tennis gekeken. US Open :wink:
Koffie? Ja hoor; in de kroeg!! Nougatine taartje erbij?? :D
Hoi Benny, dat is het helemaal :wink:.
Morgen eronder zetten en ook het veertje van de voorste hoogteregelings-bedieningsstang en je kunt vol trots de 19e meedoen aan de rit :D.
Met de boutjes en moertjes kun je de middendempersteun zelf monteren, met 2 man loop je elkaar al in de weg met dit klusje.
Dus eerst de complete steun als geheel onder de auto monteren. De pennen van de middendemper door de rubberen steutjes en de brede metalen steun met 2 m6 boutjes vastdraaien. Let op dat de achterste bedieningsstang in het geleidingsblokje valt.
Daarna of vooraf kun je het geleidingsveertje monteren.
Succes morgen :wink:
Nou jongens, de klus is geklaard. :flying: Alles zit erop. Wat een verschil :shock: Ik hoor nog wel ergens een rammel, maar kan het niet lokaliseren, maar de uitlaat hangt stukken beter. :wink: En vooral in het midden. Dat subfreempje was gewoon nodig :twisted:
@JP, steunt ook niet meer op die leiding (waar we toen de flensen hebben geprobeerd te verdraaien)
Driekwart olie eruit gehaald. Op de peilstok staat ie mooi in het midden en op de meter in het dashboard bij contant aan komt de wijzer in ieder geval niet meer in het rode gebied. Geeft nu driekwart aan. Dus al met al best wel tevreden, maar het kan nog iets beter qua rammel. Lijk Mike wel :wink: :wink:
En boys, bedankt voor alle hulp en steun aan mij en de Dame. :lol:
Nu al terug :shock: Dat heb je snel gefixed zeg, good job!
Die rammel oplossen komt wel, ga nu eerst maar eens de spinnewebben uit die pijp blazen!!! 8)
Eindelijk hangt de uitlaat goed :D. De rammel die je nog hoort zou best van een hitteschild kunnen zijn :wink:.
Tot voor kort had ik ook nog een rammel bij bepaalde toerentallen, dat bleek bij mijn XM dus 2 hitteschilden te zijn. Bij het ophangpunt van het flexibel deel tegen het hitteschild van het stuurhuis.
Heel goed dat je het oliepeil tussen de min en max hebt staan, in ieder geval onder het maximum :wink:.
Pagina's