Kan ook zijn dat de turbo niet opspoelt omdat je geen vermogen hebt. Kip-ei. Van een kapotte turbo krijg je geen MM lampje.
Gewoon ff uitlezen dus ;)
Maare, een los stangetje op een luchtklep, dat stangetje en luchtklep op je turbo? :shock:
Ik heb volgens mij nog wel een TCT radiator liggen.
Inderdiet, als de turbo niet meer meedoet rij je 'gewoon' met een 2 liter 8-klepper rondt. Het rijdt wat traag maar er is motorisch niks aan de hand.
Turbinehuis is berucht omdat die nog wel 'ns wil scheuren. Op de brug met een stationair draaiende motor heb je een lek daar snel gevonden.
Andere optie kan nog zijn dat de intercooler lekt.
Stinkt het naar verbrand metaal -> turbinelager naar de gallemiezen.
Hoeft niet meer. We hebben met z'n tweeën het allerbelangrijkste onderdeel van een TCT geplaatst. Het was een paar uur werk maar met twee man is het best te doen, mits je elkaar feilloos aanvoelt en niet tegenwerkt:
Nu dat borgringetje er zit schiet het stangetje niet meer los. :lol:
Zo vanochtend maar eens gekeken waarom het koelwater steeds verdween. Bleek een klein scheurtje in de slang naar de turbo toe.
Deze maar ff iets ingekort en aangesloten, Maar wel weer op een plek waar je fantastisch goed bij kan :twisted:
Alleen nu niet meer mobiel....
Het pijpje wat in het thermostaathuis geschoven zit en waar de slang naar het schutbord opzit is voor een kwart opgevreten.
Door het loskoppelen van de slang om de andere lekkage te verhelpen heb ik nu deze lekkage erbij.
Maandag maar eens een nieuw pijpje bestellen en ook maar eens kijken voor andere slangen.
Net ff het wateraansluitpijpje bij het thermostaathuis vervangen.
Een en ander is nu weer koelwaterlekvrij.
Nog een keer de slangen vervangen voor wat betere.
gelijk ook maar eens de gaskabel iets stakker gezet. Ze reageert nu iets beter op het gas.
Is er trouwens iemand in de buurt van Utrecht die de auto eens kan uitlezen???
2 weken geleden voor een voorlopige APK geweest daarin zijn de volgende zaken aan het licht gekomen.
Roestplek net achter het voorwiel aan de passagierszijde. (roest op dezelfde plek als bij breaky van wes)
aandrijfashoes kapot.
massa achterlichten controleren, deze knipperen mee bij de richting.
uitlaat lekt, vermoedelijk alleen de beugel tussen kat en 1e demper.
hoesje stuurkogel.
achterbanden adviespunt
en nog steeds de LPG-pomp.
Na de APK nog ff met Wim gesproken over het lichten van het blok in de toekomst voor groot onderhoud. Aangezien dat de koellekkage nog steeds aanhoudt na het wisselen van enige slangen. Vermoeden toch lichtelijk de koppakking.
Aangezien dat de distributie ook op de nominatie staat is het idee om een groot onderhoudsplan uit te werken.
Helaas is hedenochtend vlak bij het werk ook de aandrijfas overleden. En het geluk omvat gelijktijdig ook dat het de lange as is :?
Dus als iemand nog een lange aandrijfas in de aanbieding heeft.... hou ik me aanbevolen.
Nu ken ik toevallig een uitermate vaag figuur in Hilverdorp die graag turbo's uit- en inbouwt en die gast schijnt een aandrijfas in de box te hebben liggen waar zijn vriendin zich mateloos aan irriteert. Zal ik 'ns voorzichtig informeren, als 'ie aanspreekbaar is, of hij jou wil pb'en?
De LPG pomp is overleden en dient alleen nog begraven te worden. :P De pomp blijkt uit zijn lagers gelopen te zijn.
De auto staat op kenteken als primaire brandstof gas, hierbij dient bij de APK de auto op gas werkend gecontroleerd te worden.
Binnenkort maar eens een afspraak plannen met de gasboer in Son.
De bult werk staat meer voor in de zomer gepland. Maar dit moet eerst meer uitgewerkt/uitgedacht gaan worden.
Ommelden kan wel, maar dan ben je ook een hoop geld kwijt hoor.
Het melden op zich, het verwijderen van de lpg installatie, nieuw spruitstuk, zonder de gas injectoren plaatsen.. Het plaatsen van een nieuwe pomp is ws goedkoper.
Plus met deze benzine en gasprijzen gas uitbouwen???
Lijkt mij ERG onzinnig... Voor die 30-40 eu per maand moet je 30-40 liter tanken om het er uit te halen.. Denk dat de meesten dat wel halen :wink:
De pomp gaat ook vervangen worden. De kosten voor uitbouw en keuren liggen ong gelijk aan een gereviseerde pomp.
Daarbij het verschil in WB wordt daarna wel weer goed terugverdiend met 25K per jaar.
@schaalmodel..bedoel je nou een sloopmeeting van die witte diesel die voor je deur staat :mrgreen:
De pomp gaat ook vervangen worden. De kosten voor uitbouw en keuren liggen ong gelijk aan een gereviseerde pomp.
Daarbij het verschil in WB wordt daarna wel weer goed terugverdiend met 25K per jaar.
@schaalmodel..bedoel je nou een sloopmeeting van die witte diesel die voor je deur staat :mrgreen:
dan mag je hem eerst komen uitgraven uit de sneeuw :mrgreen:
Geen idee welke LPG setup de wagen heetf. Je hebt namelijk pompen die in de tank zitten en pompen die erbuiten zijn geplaatst. In het eerste geval ben je dus ook de sjaak met je tank.
Inderdiet, als de turbo niet meer meedoet rij je 'gewoon' met een 2 liter 8-klepper rondt. Het rijdt wat traag maar er is motorisch niks aan de hand.
Turbinehuis is berucht omdat die nog wel 'ns wil scheuren. Op de brug met een stationair draaiende motor heb je een lek daar snel gevonden.
Andere optie kan nog zijn dat de intercooler lekt.
Stinkt het naar verbrand metaal -> turbinelager naar de gallemiezen.
Na ruim 2 weken andere bezigheden morgen maar weer eens naar de beunclub en de auto op de brug zetten en eens uitzoeken hoe het zit met de turbo.
Tevens maar gelijk de lekkende radiateur vervangen door een exemplaar welke ik enige tijd geleden uit een sloper heb gehaald.
Hopelijk valt het mee met die turbo anders gaat de dame het veld ruimen nu ook de gaspomp defect is/
turbodruk is uit te lezen met de chinese-nep-proxia.
Hoeft niet meer. We hebben met z'n tweeën het allerbelangrijkste onderdeel van een TCT geplaatst. Het was een paar uur werk maar met twee man is het best te doen, mits je elkaar feilloos aanvoelt en niet tegenwerkt:
Nu dat borgringetje er zit schiet het stangetje niet meer los. :lol:
Dus Jeroentjes Turbo werkt weer?? Nu de lpg pomp nog (De verdamper neem ik aan??)
Je hebt een pomp in je tank om de lpg naar voren te duwen en je hebt een verdamper of injectoren voor in de motorruimte :)
Mozes kriebels.. nu al meer dan een maand nie meer hier geweest, en naar pagina 2 verbannen 8)
Maar vandaag tussen de buitjes door de spoelolie vervangen door LHM. Wat een zwarte zooi kwam er weer uit. En dat na 2x spoelolie.
@Wim idd zo klemmetje moet er nog opkomen. Probleem nu tijdelijk opgelost met een ijzerdraadje en werkt goed.
@Mike, De turbo werkt weer goed. Geen last meer brandend MM-lampje. Wat een genot weer het complete vermogen.
Dus de Gris Dolmen Break gaat doooooooooooooooorrrrrrrrrrrrr!!! :thumbup:
Mooie vooruitgang :wink:
Zo vanochtend maar eens gekeken waarom het koelwater steeds verdween. Bleek een klein scheurtje in de slang naar de turbo toe.
Deze maar ff iets ingekort en aangesloten, Maar wel weer op een plek waar je fantastisch goed bij kan :twisted:
Alleen nu niet meer mobiel....
Het pijpje wat in het thermostaathuis geschoven zit en waar de slang naar het schutbord opzit is voor een kwart opgevreten.
Door het loskoppelen van de slang om de andere lekkage te verhelpen heb ik nu deze lekkage erbij.
Maandag maar eens een nieuw pijpje bestellen en ook maar eens kijken voor andere slangen.
Wordt vervolgd :P
Net ff het wateraansluitpijpje bij het thermostaathuis vervangen.
Een en ander is nu weer koelwaterlekvrij.
Nog een keer de slangen vervangen voor wat betere.
gelijk ook maar eens de gaskabel iets stakker gezet. Ze reageert nu iets beter op het gas.
Is er trouwens iemand in de buurt van Utrecht die de auto eens kan uitlezen???
Groetjes Jeroen
Mocht ik je slangen hebben, ik heb ook een Lexia ;)
ff een update van deze kant.
2 weken geleden voor een voorlopige APK geweest daarin zijn de volgende zaken aan het licht gekomen.
Roestplek net achter het voorwiel aan de passagierszijde. (roest op dezelfde plek als bij breaky van wes)
aandrijfashoes kapot.
massa achterlichten controleren, deze knipperen mee bij de richting.
uitlaat lekt, vermoedelijk alleen de beugel tussen kat en 1e demper.
hoesje stuurkogel.
achterbanden adviespunt
en nog steeds de LPG-pomp.
Na de APK nog ff met Wim gesproken over het lichten van het blok in de toekomst voor groot onderhoud. Aangezien dat de koellekkage nog steeds aanhoudt na het wisselen van enige slangen. Vermoeden toch lichtelijk de koppakking.
Aangezien dat de distributie ook op de nominatie staat is het idee om een groot onderhoudsplan uit te werken.
Helaas is hedenochtend vlak bij het werk ook de aandrijfas overleden. En het geluk omvat gelijktijdig ook dat het de lange as is :?
Dus als iemand nog een lange aandrijfas in de aanbieding heeft.... hou ik me aanbevolen.
Groetjes Jeroen
Nu ken ik toevallig een uitermate vaag figuur in Hilverdorp die graag turbo's uit- en inbouwt en die gast schijnt een aandrijfas in de box te hebben liggen waar zijn vriendin zich mateloos aan irriteert. Zal ik 'ns voorzichtig informeren, als 'ie aanspreekbaar is, of hij jou wil pb'en?
Wim das goed. Als het tenminste de juiste as is.
Maar niet geschoten is altijd mis :P
bij voorbaat dank.
Goeie vent hè, die Wim!
Klinkt als een bult werk inmiddels :roll: Wat was er nou ook weer met die LPG pomp? Die komt niet door de apk??
Mike,
De LPG pomp is overleden en dient alleen nog begraven te worden. :P De pomp blijkt uit zijn lagers gelopen te zijn.
De auto staat op kenteken als primaire brandstof gas, hierbij dient bij de APK de auto op gas werkend gecontroleerd te worden.
Binnenkort maar eens een afspraak plannen met de gasboer in Son.
De bult werk staat meer voor in de zomer gepland. Maar dit moet eerst meer uitgewerkt/uitgedacht gaan worden.
Groetjes Jeroen
Kun je hem dan niet beter weer als benzine aanmelden? Hoef je hem niet te repareren en scheelt een bult in wegenbelasting...
En een handtekening!!!!
Ommelden kan wel, maar dan ben je ook een hoop geld kwijt hoor.
Het melden op zich, het verwijderen van de lpg installatie, nieuw spruitstuk, zonder de gas injectoren plaatsen.. Het plaatsen van een nieuwe pomp is ws goedkoper.
Plus met deze benzine en gasprijzen gas uitbouwen???
Lijkt mij ERG onzinnig... Voor die 30-40 eu per maand moet je 30-40 liter tanken om het er uit te halen.. Denk dat de meesten dat wel halen :wink:
waarom geen sloopmeeting houden en een diesel kopen :twisted:
Ja Marco, maar hij rijdt nu toch benzine. Want gas doet het niet. Dus dat prijsverschil kun je negeren! :lol:
En een handtekening!!!!
Met zulke klanten is de staat helemaal spekkoper. De WB voor LPG en aan de pomp de benzine prijs vangen..
Wat kost die pomp inbouw eigenlijk ?
De pomp gaat ook vervangen worden. De kosten voor uitbouw en keuren liggen ong gelijk aan een gereviseerde pomp.
Daarbij het verschil in WB wordt daarna wel weer goed terugverdiend met 25K per jaar.
@schaalmodel..bedoel je nou een sloopmeeting van die witte diesel die voor je deur staat :mrgreen:
dan mag je hem eerst komen uitgraven uit de sneeuw :mrgreen:
Wegbranden van de sneeuw kan ook wel hoor :mrgreen:
OT:
Wat doet zo'n nieuwe pomp nou? Qua prijs..
't is dat je zegt qua prijs anders had ik gezegd: Gas pompen. Maar dat wist je natuurlijk al.
En een handtekening!!!!
Speciaal voor jou staat ook de toevoeging qua prijs daar...
@schaalmodel: graven doe je zelf maar..... jij wilde op wintersport :P
@gomp de kosten voor een gereviseerde pomp liggen tussen de 500 en 750 euro afhankelijk van het type.
Geen idee welke LPG setup de wagen heetf. Je hebt namelijk pompen die in de tank zitten en pompen die erbuiten zijn geplaatst. In het eerste geval ben je dus ook de sjaak met je tank.
Pagina's