CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

1356 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Citroën-das-pas-fën zegt:

... Speling op fusee, moet je de hele draagarm vervangen :roll: Heel PSA weer allemaal...

Da's gewoon slim van die slimme Fransen: een beetje fuseekogel zit zo vastgerot dat je daar een jaar lang frustraties op moet uitleven. Nu is het gewoon oud draagarmpje er uit, nieuwe er in, vastzetten en klaar is Clara. En je hebt meteen je draagarmrubbers vernieuwd. 8)

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Had je dan echt speling op de fusee of op de fuseekogel?
Want al die kleine peugeot gebakjes moet je de hele arm vervangen helaas.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Fuseekogel, sorry.
@Wim: geloof maar niet dat dit makkleijk ging. Demonteren ging nog, monteren was weer een heel ander verhaal. Maargoed, het is weer achter de rug, draagarm en 3/4 uitlaat vernieuwd en oma rijdt nu weer fijn rond.

En nu ga ik uitvogelen op welke pinnen ik de bedrading voor de stoelbediening moet aansluiten, van de grote multistekker onder de radio. Heh, ben ik toch nog een beetje on-topic. :D

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

De geschakelde plus in de witte steker (heb ik naar horen zeggen :wink: ). Je kunt uit mijn hoofd onder de volgende omstandigheden de stoel bedienen:
deuren van het slot en deur open: 1 of 2 minuten om de stoel te bedienen.
contact aan: stoel bedienen.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

En dan kun je willekeurig welke geschakelde plus in die stekker pakken?
En dan voor de permanente 12V de pin pakken die op de juiste zekering aangesloten is in de zekeringkast. Zou wel stoer zijn als je enige tijd na openen deur de stoelen kan bedienen.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Bij mijn weten zit er maar 1 geschakelde plus in de witte stekker en als ik het goed onthouden heb loopt die via F34 of F35. Althans dat was destijds bij Wes zijn breaky zo.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Iets in die geest ja, ik heb mijn interieur verkocht aan Auke en die heeft exact de zelfde XM als ik had en het was plug en play. 8)

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Mooi toch :thumbup:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

eXpelliarMus zegt:

Iets in die geest ja, ik heb mijn interieur verkocht aan Auke en die heeft exact de zelfde XM als ik had en het was plug en play. 8)

Dan heeft hij ook de bijbehorende kabelboom meegenomen neem ik aan? Ik heb die niet, dus ik moet zelf wat knutselen. Blij dat krimptangen en allerhande stekkertjes tot het standaardpakket behoren op het werk. En dus ook hier thuis :mrgreen:
Nou ben ik redelijk voorzien op het gebied van info over de XM bedrading, dus ik ga er vanuit dat we er wel achter gaan komen op welk stekkertje dit exact hoort. Het is alleen soms als zoeken naar een speld in een hooiberg, met al die info...
Nou ja beter teveel info als geen info.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik heb uit een sloper een stuk van de kabelboom wie ik nog had liggen een passende gemaakt voor de stoelen.
Ik heb overigens beide stoelen op die ene kabelboom aangesloten, origineel zitten ze elk apart (ook apart gezekerd) maar wanneer gebruik je nou tegelijk de stoelverstelling? en met de standaard 30 A afzekering durf ik dat wel aan.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik volg het met grote interesse... :mrgreen:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Dank voor de info allemaal, dat helpt me weer verder.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Alweer enige tijd geleden dat ik hier wat postte, maar ondertussen knutselen we wel verder. In de weinige uurtjes die ons ter beschikking staan.
Ik heb de afgelopen 2 weken aardig wat tijd gestoken in research en het fabriceren van een kabelboom zoals die in een Exclusive zit voor de electrische stoelen en de middenarmsteun.
Wat een werk gaat daar nog in zitten zeg! Maar nu kan ik trots zijn op een originele kabelboom, die aansluit op de juiste stekkers achter de correcte zekeringen. En alle draadkleuren zijn zoals origineel, dat klinkt mierenneukerig maar is wel handig als je later nog wat eraan wil knopen. En vooral als iemand anders ooit nog wat eraan wil knopen!
Nou kan straks het oude kabelboompje dat ik alleen voor de middenarmsteun gemaakt had, eruit.

Alles zit erin, en is voorbereid op uitbreiding naar electrische ramen achter (coming somewhere in 2012...) en zelfs stoelverwarming vóór (denk niet dat ik dat ooit ga monteren, maar ik verbaas mezelf wel vaker :roll: )
Ik heb alleen geen voorziening getroffen voor stoelverwarming achter, maar mocht ik me ooit echt rot vervelen en het toch in willen bouwen, dan hoeft er maar 1 draad bij. In dat geval knip ik de krimpkous wel open en schuif er later weer een nieuwe omheen :wink:

Feauteaux, toen ik bijna klaar was:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WFDG6LKH-D.jpg)

en nog 1 uit een iets andere hoek:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OQXAMDP-D.jpg)

De 2 vertakkingen aan de rechterkant zijn de aansluitingen voor de stoelen. Uiterst links zitten de aansluitingen op de 9-polige stekker onder de radio, en de oranje stekker is voor de schakelaar van de middenarmsteun. Verdere opties zoals raambediening achter en stoelverwarming vóór bouwen hier allemaal op verder, dus tegen de tijd dat ik die wil inbouwen kan ik hier gewoon van aftakken. Heb vandaag een hele grote doos stekkertjes meegenomen van het werk die passen op de multistekkers die in de XM gebruikt worden. Daar kan ik jaren mee vooruit :mrgreen:
Toen ik dit weekend naar enkele onderdelen zocht in mijn magazijntje, vond ik ook schakelaars voor de raambediening achter, en de blokkeerschakelaar hiervoor. Als faker eerste klas heb ik deze alvast gemonteerd, zodat mijn auto heel stoer lijkt zonder dat de opties al daadwerkelijk aanwezig zijn :grijns: Waarom roepen jullie nou 'boeh' ? 8)

Het relais dat in de kabelboom verwerkt zit, is het beroemde (beruchte?) relais 817, dat ervoor zorgt dat de middenarmsteun en andere stroomslurpende opties zoals stoelverwarming pas gebruikt kunnen worden als de motor draait. Dit relais blijkt zich (bij type 1 en vroege types 2 in ieder geval) gewoon in de middenconsole te bevinden. Dus prop ik hem daar ook neer.
De stoelen hebben ieder hun eigen relais, en dat hangt gewoon onder de stoel dus daar hoefde ik me verder niet druk om te maken.

Zoekend in mijn onderdelenzooi vond ik ook nog 2 pyrotechnische gordelspanners. Aangezien hiervoor origineel al bedrading ligt in mijn XM, gaan deze op de 'nieuwe' stoelen geplaatst worden. Leuke extra, heeft er waarschijnlijk ooit in gezeten en komt nu weer terug.

Jullie lezen het: ik blijf zeer ambitieus met deze rijdende balzaal. Het kost veel voorbereiding om alles netjes en zo origineel mogelijk aan te leggen, maar ik zou het niet anders willen/kunnen. Maar dan heb je ook wat!

Stay tuned for more anal retentive XM-upgrading!
Ondertussen blijft het 'object of desire' me natuurlijk onverdroten overal naartoe brengen waar ik maar heen wil. En dat in bergen van comfort. Il faut désirer cette véhicules! :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Prachtig werk! Super netjes afgewerkt.. Volg dit al een tijdje, misschien geeft dit mij ook de moed om het te gaan proberen :mrgreen: En handig dat je alles zo 'origineel mogelijk houdt, kun je ook nog gebruik maken van de haynes/olving.. Mooi! :D

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Dank je! Als ik jou ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag, Djidde.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Dat zal ongetwijfeld het geval zijn, aangezien de kabelboom van mijn auto ontzettend kaal is.. geen aansluitingen gelegd voor opties of wat dan ook, dat zal allemaal achteraf moeten! Mocht je hulp nodig hebben met de inbouw van de verdamper hoor ik het natuurlijk ook graag :)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Chapeau Roger! Wat een vakwerk, daar kan ik niet in mee hoor!

wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Djidde zegt:

En handig dat je alles zo 'origineel mogelijk houdt, kun je ook nog gebruik maken van de haynes/olving.. Mooi! :D

En vergeet niet de WPH's. :wink:

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Nu nog alles een keer overschroeven in een strak chassis :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

:wtf: :schater:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Matthijs zegt:

Nu nog alles een keer overschroeven in een strak chassis :mrgreen:

Wat een irritant pestventje ben je ook hé! :grijns:
Mijn chassis is lijnstrak, dank u. Subframe vóór zou iets strakker mogen, maar dat staat sinds kort gesoakt in de Fluid Film dus die gaat nog wel wat winters mee.
Ik ben het wel soms met je eens dat die technische XM-bijna-perfectie wel een bijna-perfect jasje verdient. Maar mijn XM is zoals ie is, en dat is gelukkig wel deukvrij. We zullen eens zien wat er met de poetsmeeting te voorschijn komt, wie weet zit er wel een Vert Vega schoonheid onder al die verweerde lak!

@Djidde: hulp bij de verdamper zou ik kunnen gebruiken maar dat airco-project gaat echt nog wel ff duren, áls ik het al doorzet.
Laten we eerst het blok van Micheline er in zien te krijgen, dan ben ik al een heel eind verder.

@WiXM: inderdaad. Als ik dit aan de hand van Haynes zou moeten uitvogelen: laat maar, dan verzin ik zelf wel wat.
Het is bij de gratie van de officiele schema's dat ik dit soort dingen kan maken. Gelukkig.
Hoewel Djidde ws bedoelt dat je nog gebruik kan maken van de wat summiere infobronnen omdat de originele draadkleuren gebruikt zijn. I guess.

Heb vanavond een nieuwe accu gekocht, omdat starten de laatste dagen steeds meer op kuchen begint te lijken. Gelukkig springt het blok heel makkelijk aan, anders had ik vast al een keer stilgestaan.
Heb de nieuwe accu nu aan de lader staan, morgen er ff in gooien dan is dat ook weer in orde voor komende winter.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Roger,
Wil het nog niet vlotten met je elektrieken lederen setje?
Kan je nieuwe accu die ook lekker verwarmen misschien... :mrgreen:

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Nieuwe accu? Je had toch die varta van mij meegenomen? Wat heb je daarmee gedaan dan? Die was nog perfect!

Maar ik heb ook liever wat krassen in de lak dan butsen in t blik, dat valt veel meer op.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Die Varta had ik voor de DS meegenomen. Is inderdaad een topaccu! Maar iets te weinig Ah om permanent in de XM te hebben IMHO.
Vanochtend ff nieuwe accu erin gepropt na vannacht volledig volgeladen te hebben. Dat merk je toch wel ff hoor, een frisse accu.

@Jan-Willem: ik ben er echt wel mee bezig, zoals je leest. Ik heb helaas alleen zo verdomde weinig tijd om te klussen. Momenteel rijd ik met een XM waarvan de middenconsole los in de auto ligt, om a.s. zondag snel en makkelijk verder te kunnen met die draadboom. Hopelijk gaat alles in 1 x goed (zou wel mogen, er zit voorbereidingstijd genoeg in die kabelboom!) dan kan ik sowieso nog ff de voorstoelen erin kletsen.
Achterbankleuning was 1 scharnier af zag ik, ff kijken hoe ik dat nou weer ga oplossen. Je kan ook nooit eens gewoon simpel overschroeven hé!!

Qua stoelverwarming vóór: als ik de schakelaars vind, dan komt er wel zo'n aftermarket setje in. Zoals ik al zei, heb ik hiermee al rekening gehouden. Iemand die nog zo'n setje schakelaars heeft? Ohja, en ik zoek ook nog zo'n blauwe stekker die aan een schakelaar zit voor raambediening achter (schakelaar in de middenconsole).
Ondanks dat ik een hele doos passende losse stekkertjes hiervoor gescoord heb, heb ik toch het liefst een blokstekker in de juiste kleur. Zei de detailfreak.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Stoelverwarming? Hmmm, sinds we de Ninefourty hebben ben ik daar ook wel enthausiast over! Had je al een setje op het oog???
Zeker met leder is het fijn denk ik!

wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Voor de stoelverwarming zou ik voor zo'n setje van Waeco gaan zoals Conrad die verkoopt:
http://tinyurl.com/cfn7ft3

Die wil ik t.z.t. ook inbouwen. Lederen zetels zijn in de winter toch een lichte vorm van s.m. :lol:

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Laatst waren we in de kou in duitsland een niet nader te noemen auto aan het ophalen, lekker verkleumd enzo. Stoelverwarming aan; ik heb het nog nooit zó lekker gevonden ;)
Het is idd wel lekker, nog steeds geen must, maar als je toch aan t pielemuizen bent kabels e.d....waarom ook niet :mrgreen:

Roger; jij zou toch nog ff wat doormailen?

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik zou voor dit soort/merk gaan. http://www.sitzheizung.de/de/haendler/produkte/carboluxe-technologie

Eenvoudig te monteren, op maat te knippen, want je moet nogal wat uitsparingen maken i.v.m. met de stofbevestigingen van de stoel en door het honingraatprincipe kan er rustig een breukje in komen, dan maakt het stroompje wel een ommetje.

Reken de eerste keer op minimaal 8 uur per stoel.

Hier kun je goed het principe zien.

IMAGE(http://www.sitzheizung.de/images/content/produkte-bike.jpg)

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

gomp
afbeelding van gomp
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Zijn die matten aan te sluiten op eventueel aanwezige originele bediening en werkt dat dan ?

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Lijkt mij wel.. Zolang je maar prik onder de stoel hebt

Pagina's