Needle lift sensor

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
jabaar
afbeelding van jabaar
Needle lift sensor

Wat doet een Needle Lift sensor nu precies bij een diesel.
Regelt deze de inspuiting bij?
Zie dat de mantel van stekker-aansluiting rondom open is. Niet helemaal door, maar rondom is het rubber open.
Ik bedoel de aansluiting van de hoofdkabel in de motorruimte. Dus niet de stekker van de sensor zelf, want die verstuiver is nieuw en het kabletje naar de aansluiting dus ook.
Ik denk dat het deze is.

IMAGE(https://lh5.googleusercontent.com/-49IyDjOmoHo/T-9TIRqxjhI/AAAAAAAABGE/ItyUMtVfi8A/s650/Kabel.png)

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: Needle lift sensor

het is slechts de mantel die storingen oppakt dus heeft geen geleiding van een massa oid.
De sensor zelf is dat de ecu weet wanneer er ingespoten is, als feedback op wanneer hij verwachtte dat hij zou moeten inspuiten. Hiermee kan hij dynamisch de inspuiting nog een paar ms. bijstelling om het optimale inspuit moment te bepalen

jabaar
afbeelding van jabaar
Re: Needle lift sensor

Dank je.
Weet nu wel dat die sensor de dynamische inspuiting in ms bijregeld.
Kabel is brak en zie de draden lopen.
Gewoon afknippen en nieuwe verbindingen maken of van de sloop een deel van de kabel halen en deze erop zetten?

Kreng start nog steeds met een hoop rook. Na een kort ritje start hij zonder rook.
En ratelt tijdens het optrekken wanneer die er zin in heeft en dan soms weer witte rook.
Lijkt alsof die in een noodloop gaat.
Zolang ik lange ritten maak geen enkel probleem. Misschien mis ik soms wat vermogen.
Voor zover ik kan zien lekt de pomp niet.
Nou ja, We rijden maar door met al die ongemakken.

Meen mij te herinneren dat tijdens het optrekken in zijn 4 (en dat optrekken ging zoekend) ik een relais? hoorde tikken onder of bij het handschoenenvakje. Zit daar onder ergens een relais die wat doet met de brandstoftoevoer?

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: Needle lift sensor

je hebt de buitenste schil met de gevlochten draad om stralingen op te vangen. Die sluit idd niet helemaal aan tot aan de stekker. En dat doet een nieuwe ook niet. Ik heb die van mij vervangen en boeite geen zier. je moet dan een andere stekker met mantel zien te vinden, die netjes solderen én afplakken met alu folie.

Jij moet gewoon met je auto als eerste aan de lexia, dan een fatsoenlijke compressie test. Volgens mij zit je gewoon een beetje met je kop in t zand maar voglens mij is ie pomp gewoon stuk. Ik heb exact dezelfde problemen gehad en ben er nooit helemaal achter gekomen wáár het in de pomp zat. Alleen dát het in de pomp zat.