4 Bleu Mauritius portieren van een sedan + achterklep
Een berg draadbundels, w.o. motorbundel ZPJ.
Een bak vol schakelaars en losse plastic dingen
Elektrische voorstoelen
3 achterdempers en 2 katalysatoren (ZPJ)
een werkende 4HP18 automaat en een kapotte
en een berg hydrauliekonderdelen.
Liefst zoveel mogelijk in één keer.
Hé Jan,
Toch niet opgegeven van het rijden met een XM ?
Op den duur heb je bijna alles weer nodig.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Ja, toch wel, een XM V6 Break.
Ik had er genoeg van om er onder te liggen op mijn leeftijd (70+).
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Tsja, wat doen we?
Sinds de laatste XM de deur uit is zit ik aan te kijken tegen een berg onderdelen.
Op deze advertentie wordt nauwelijks gereageerd,
De opties:
1 Alles in de aanhanger en naar het clubmagazijn, wel kosten en moeite, geen opbrengsten.
2 Alles naar recycling, minder kosten (dichtbij) en al gauw € 50 opbrengst.
3 Bart Ebben gaf er niets voor: “De XM is bijna over”.
1 is nobel, 2 brengt nog wat op en is veel minder moeite, 3 is jammer.
Zeg het maar.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Zou je er graag vanaf helpen, maar zie nou niet direct wat ik met 2 turbodiesels in groen en zwart kan gebruiken, behalve misschien de hydrauliek voorzover dat overeenkomt tussen V6 en 2.1TD en de schakelaars en zo.
Magazijn zou ik de beste optie vinden, maar ik snap je drempel, qua moeite. Waar zit je in NL Jan? Misschien kan ik een handje toesteken met het afvoeren naar het magazijn.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Hou t nog even vast, ik boor zoonlief even aan wat wij nog nodig hebben /kunnen gebruiken...
Luceo non uro....
Ik woon in Bunschoten. Ik heb een aanhanger. Ik zie op tegen het gesjouw.
Als het ff kan voor of in het komend weekend alles weg.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Jan, betreft het een T1 of T2??
Alles is Type II
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
dan houdt het voor mij al weer op, maar familie oost nederland gaat er misschien wel mee aan de haal?
Is zoals het er nu uitziet reeds geregeld.. niet alléén oostnederland, het zuiden doet ook mee....
Luceo non uro....
goedemiddag,
Als eigenaar van een type II kleur mauritius heb ik wel belang bij de hele partij. Wat vraag je ervoor?
groet van Albert
in theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde in de praktijk zijn ze dat niet
Is reeds geregeld, spullen worden al opgehaald!
Luceo non uro....
waar gaan ze naartoe ik heb nog steeds belangstelling voor wat delen
in theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde in de praktijk zijn ze dat niet
dat val toch mee, ik ben van 1942 en nog volop aan het sleutelen..
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Waarschijnlijk komen de deuren en achterklep in het magazijn terecht, boes123. De rest moeten we nog even bezien.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Hier gaan we ook gewoon stug door!
Jij bent nog nat achter de oren Matthijs!
Luceo non uro....
Vanmiddag een leuke middag gehad met JanSr en Djidde. Zoals boven vermeld wilde Jan vanwege zijn XMloosheid af van zijn reserve onderdelen en het liefst op zo'n makkelijk mogelijke manier. Samen met Djidde/Micheline en natuurlijk JanSr zelf een plan gemaakt. Vanochtend vanuit Winterswijk (Djidde) en Maastricht (ikzeidegek) naar Bunschoten gereden om een kopje koffie te drinken bij Jan. En natuurlijk om de onderdelen op te halen. Alles werd ingeladen, onderwijl babbelden we rustig voort met Jan en mijn god, wat weet die man veel van de XM en wat is ie handig. D'r staat dan ook nog een DS bij hem op de stoep, en een C6 voor dagelijks gebruik. Maar geen XM meer.
Na inladen en koffie (met vlaai) zijn we via Soest (sleutel magazijn opgehaald) naar Arkel gereden en hebben het magazijn voorzien van het een en ander. Natuurlijk konden we uit de grote voorraad die Jan had staan ook zelf wel wat gebruiken, dus we hebben het eerlijk verdeeld tussen ons tweeën en de club. Heren magazijnbeheerders. We hebben alles netjes achterin het gangpad gezet, ter sortering. Ook kwam er een handige minibrug tevoorschijn, waarmee de XM, na opgekrikt te zijn, aan de achterkant hoog gehouden kan worden. Door Jan zelf gefabriekt. Deze staat ook voor algemeen gebruik in het magazijn geparkeerd. Djidde weet hoe ie werkt.
Jan, bedankt voor de gastvrijheid, de koffie en natuurlijk de onderdelen. Djidde, bedankt voor de hulp en gezelligheid. Laten we hopen dat het magazijn ook nog wat kan met de achtergelaten onderdelen.
NB: ik was er nog niet eerder geweest, maar heren magazijnbeheerders, het ziet er netjes uit!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Het was een heel gezellige middag! Allereerst: Jan, bedankt voor de gezelligheid en gastvrijheid. Een hele hoop over de XM bijgeleerd, en ook nog de manier om de hydrauliekleidingen boven de achtertraverse te repareren. Echt bedankt. Marc, gezellig zo samen, we kwamen er goed uit. Gelukkig hebben we beiden ook kennis van onderdelen, dat konden we wel gebruiken!
Magazijn heeft inderdaad dat hulpstuk erbij. Kan in de ringen van de sleepogen achter gestoken worden, dan staat de auto prachtig stabiel.
Hier mag dus een slotje op!