Blijkbaar niet, maar ik heb poos terug heel zooi van een XM gekocht, daar zaten sensoren bij, weliswaar voor de voorkant, maar dat is op te lossen met een ring ertussen, de voorste sensoren zijn langer.
Probleem van de ABS is ook duidelijk geworden, 3x draadbreuk, en 1 dode sensor rechts-achter.
Ook nog flinke corrossie in het zekeringskastje voor de accu.
Dan nog even duimen voor de CO, en ze mag weer een jaar !
Die draadbreuken heb je dan geluk mee. Heb je groene of blauwe stekkers aan de abs-sensoren? Blauwe zijn ca 70 ero per stuk. Groene ca 250 per stuk (maar eigenlijk onvindbaar) Er staat eentje op ebay voor 270,-
Enige is dat dit een dikkere leiding lijkt te zijn. Daar is wellicht wat minder makkelijk leiding op rol voor te vinden. En bij de Ds gaat deze als hij van cunifer gemaakt wordt meestal niet zo lang mee door metaalmoeheid. Of dat ook voor de Xm zo is weet ik niet.
Is wel uitgelijnd op de verkeerde manier, verhaal gehaald,
bedrijf wil niet meewerken.
Vervolgens naar Euromaster, de monteur zei gelijk "dat is er 1 met de handrem op de voorwielen, en was er ook mee bekend dat uitlijnen moet gebeuren met lopende motor..
Denk eigenlijk dat er een rubber van de ophanging slecht is, hij gaat maandag alles goed nakijken :)
Snelheidsmeter is een ander verhaal, er is ooit aardig ge-hobby-t met de kabelboom,
Pond staat laag dun nu ca 78 euro met verzenden. Duurde een dag of 10 t verzenden en nu mist de kabel nog met grijs / rode stekker, speciaal voor onze XM :(
Wordt nagezonden met excuus. Software op je PC zetten is ook n hele klus met alle updates die je in volgorde moet uitvoeren (instruktie is vrij duidelijk), maar dat lijkt gelukt. Kan ik pas testen natuurlijk als de ontbrekende stekker er is. Ik heb geen extra import tax hoeven betalen gelukkig.
Ik weet dat XM205 ook nog een Peugeot heeft. Die kan hij er ook mee uitlezen ☺ t is wel n 205 met n 306 blok dus ben benieuwd wat ie daarvan maakt.....
Je hebt het neem ik aan over diagbox? Je zou eerder een oudere versie moeten nemen, dan een nieuwere. De Xm is van voor diagbox...of een versie van Lexia installeren.
Als je andere computers wel kan uitlezen zou het natuurlijk ook aan de communicatie met die motor ecu kunnen liggen. Misschien een draadbreuk of een slecht contact oid. Maar eerst eens kijken met de Lexia van iemand die een werkende versie heeft met Xms...
Zoals ik al schreef is de Xm van voor Diagbox. Diagbox start in de achtergrond eigenlijk gewoon Lexia op. Het zou kunnen zijn dat er info uit de Lexia database ontbreekt in de latere versies van Diagbox.
Ik zou een versie van Lexia installeren die werkt met de Xm. Versie 3.45 oid. Of dus eens testen bij iemand die een Lexia heeft die bewezen werkt met Xms. Als er moet de andere computers wel communicatie is dan kun je misschien nog proberen om de motor ecu handmatig te kiezen in Lexia...
Mooi! Kost dat nou ook extra, spuiten in Rouge Nacré? Of is het toch redelijk standaard?
__________
Crepuscule
Geen idee, was niet heel duur, en het me waard.
Helaas is er ook nog een probleem met de ABS, alle 4 de sensoren geven storing., net als het relais
.
Ziet er keurig uit. Die auto heeft een prachtig 2e leven bij jou.
Die ABS sensoren is dan weer een vervelend probleem :/ Zijn die sensoren voor dat type nog te krijgen?
Blijkbaar niet, maar ik heb poos terug heel zooi van een XM gekocht, daar zaten sensoren bij, weliswaar voor de voorkant, maar dat is op te lossen met een ring ertussen, de voorste sensoren zijn langer.
Probleem van de ABS is ook duidelijk geworden, 3x draadbreuk, en 1 dode sensor rechts-achter.
Ook nog flinke corrossie in het zekeringskastje voor de accu.
Dan nog even duimen voor de CO, en ze mag weer een jaar !
Die draadbreuken heb je dan geluk mee. Heb je groene of blauwe stekkers aan de abs-sensoren? Blauwe zijn ca 70 ero per stuk. Groene ca 250 per stuk (maar eigenlijk onvindbaar) Er staat eentje op ebay voor 270,-
__________
Crepuscule
Mijne heeft het tweede type wat gebruikt is, Bendix-Siemens, 2500 ohm.
Groene dus :)
Waar is trouwens dit klepje voor ?
Er is geen stekker over aan de kabelboom..
Het gaat om de licht-blauwe klep.
Op de laatste dag van de vakantie in Frankrijk, Ierland en Engeland stil komen te staan in Coventry, Engeland :/
XM is inmiddels weer thuis, met schade door de berger, die niet wist dat er geen handrem op zit, maar een voetrem voor nood..
Kwam net bij de spuiter vandaan voor de vakantie..
Wist dat het probleem zat bij een leiding van de drukregelaar :
Deze tekening klopt niet helemaal.
Nu de XM weer thuis staat, eens beter gekeken.
Het is de leiding van de stuurbekrachtigingspomp naar de drukregelaar.
Leiding ertussenuit gewurmd (pfff), blijkt dat er een heel klein breukje zit net bij de verdikking voor de moer :/
Op service.citroen gekeken, daar staan de leidingen niet op.
Heeft er nog iemand die leiding ?
Helaas heb ik de leiding zelf niet liggen :/, en solderen lijkt me geen optie.
Of zijn er bedrijven die dit soort leidingen maken ?
Het bewuste scheurtje :
Leiding gevonden op Service.citroen, uiteraard NFP..
Zou deze moeten zijn :
5270 F9
NFP
01
BUIS
DIAM 6,35 L = 1195
Mijn garagist, Peter van der Laan (Citro-advies Heerlen) trekt zelf leidingen. En volgens mij zijn er meer die dat doen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Enige is dat dit een dikkere leiding lijkt te zijn. Daar is wellicht wat minder makkelijk leiding op rol voor te vinden. En bij de Ds gaat deze als hij van cunifer gemaakt wordt meestal niet zo lang mee door metaalmoeheid. Of dat ook voor de Xm zo is weet ik niet.
Toch nog een keer de garage ingedoken, en 2 leidingen gevonden, waarvan in goede staat, optisch.
Deze zit er nu onder, en lijkt na een paar km echt OK.
Van de week nog even dagelijks voorzichtig testen, dan kan het gas er weer op :)
Was een goede aankoop, het 24V blok met extra onderdelen
En nu weer iets nieuws, eigenlijk sinds aankomst in Ierland, viel niet echt op omdat ik daar nauwelijk boven de 100 km per uur ben gekomen..
Bij 100-120 km trekt de auto opeens iets naar links..bandenspanning gecontroleerd, allebei voor op 2,6 gezet.
Probleem blijft, heeeel vervelend.
De snelheids meter werkt al een poos ook maar 20% van de tijd, moet nu ook maar eens opgelost worden.
Kabel van de bak naar de opnemer naast de accubak is heel, bedrading lijkt ook in orde.
Solderingen achter de teller zien er ook goed uit.
Vorige week zaterdag in Arkel geweest, knipperkastje gekocht, werkt nergens op :/
Wil nu dus een Lexia kopen, maar welke is goed ?
Moet nu echt allemaal opgelost worden, Audi A8 begint anders dichterbij te komen :)
Heb jij niet zo n diravi stelknop onder de motorkap? Misschien daar per ongeluk aan gedraaid?
__________
Crepuscule
Heb jij niet zo n diravi stelknop onder de motorkap? Misschien daar per ongeluk aan gedraaid?
__________
Crepuscule
Nee, die staat goed, auto rijdt gewoon rechtuit.
Is wel uitgelijnd op de verkeerde manier, verhaal gehaald,
bedrijf wil niet meewerken.
Vervolgens naar Euromaster, de monteur zei gelijk "dat is er 1 met de handrem op de voorwielen, en was er ook mee bekend dat uitlijnen moet gebeuren met lopende motor..
Denk eigenlijk dat er een rubber van de ophanging slecht is, hij gaat maandag alles goed nakijken :)
Snelheidsmeter is een ander verhaal, er is ooit aardig ge-hobby-t met de kabelboom,
morgen maar verder zoeken
Ik heb deze besteld maar mn nog niet kunnen testen
PP2000 Lexia 3 Diagnostic Interface Scaner Diag For Peugeot Citroen V7 UK Seller
http://www.ebay.co.uk/itm/PP2000-Lexia-3-Diagnostic-Interface-Scaner-Diag-For-Peugeot-Citroen-V7-UK-Seller-/281856145027?ssPageName=ADME:B:EF:GB:1123
Pond staat laag dun nu ca 78 euro met verzenden. Duurde een dag of 10 t verzenden en nu mist de kabel nog met grijs / rode stekker, speciaal voor onze XM :(
Wordt nagezonden met excuus. Software op je PC zetten is ook n hele klus met alle updates die je in volgorde moet uitvoeren (instruktie is vrij duidelijk), maar dat lijkt gelukt. Kan ik pas testen natuurlijk als de ontbrekende stekker er is. Ik heb geen extra import tax hoeven betalen gelukkig.
Met vriendelijke groet, Edwin
Met de lexia kan je elke citroen testen, dus als je een c5 of dergelijke (in de buurt) hebt kun je al kijken of e.e.a. goed werkt
(Bij de C5 zit de stekker links naasr het stuur achter het klepje waar je parkeergeld in kwijt kunt)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En bij een C4 in het onderste hoekje van de middenconsole achter een vakje verstopt.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik weet dat XM205 ook nog een Peugeot heeft. Die kan hij er ook mee uitlezen ☺ t is wel n 205 met n 306 blok dus ben benieuwd wat ie daarvan maakt.....
Met vriendelijke groet, Edwin
Heb nog nooit iets via ebay gekocht, wilde ook nooit een creditcard..
Na het avontuur in Engeland eentje aangevraagd, maar wil die minimaal gebruiken.
De 205 heeft weer APK, alle dashboard lampjes werken weer,
nu nog de 309 achteras verlagen komende week, de week erna volledig RVS uitlaat zonder herrie eronder :)
Bij de XM nog steeds een niet werkende snelheidmeter :/
- Vanaf bak is de kabel in orde
- 2 verdacht uitziende draden vervangen
- Dashboard rode stekker, 1e draadje is OK (Al eerder opnieuw bevestigd)
Blijft over, het onderdeel naast de accu, waar de korte km kabel in gaat, en waar de paarse 2 polige stekker op klikt.
Eeeh, 3 polige stekker, en deze is zowaar nog leverbaar :p
Of ligt die ook in het magazijn ?
Onderdeel nr 6160 24
Snelheidsmeter werkt inmiddels ook, binnenkort de schade laten herstellen die door de berger in UK is gemaakt :)
Heb nu weer een probleem met het linker voorraam, verder rijdt ze nog als een zonnetje :)
Mag ook op zoek naar een nieuwe/andere pookknop inclusief lederen omhulsel..
Iemand nog iets liggen ?
Inmiddels werkt het raam weer zoals het hoort, werkt de centrale vergrendeling ook weer.
Spullen binnen om de airco te laten werken, nieuwe condensor en droger, zou dan goed moeten zijn.
Schade rechtsvoor, deur en bumper helaas nog niet hersteld.
Ook heeft de dame verse olie nodig, iemand een tip voor welke ?
Weet niet meer wat ik erin heb gedaan 2 jaar geleden, dacht Kroon 0w40..
Goed bezig Rene! Ik hoop dat je de schade ook snel kunt laten herstellen.
__________
Crepuscule
En weer wat nieuws, kvs temperatuur in het dashboard werkt niet meer.
Dacht dat dat de groene sensor was bij de computerbak, voor de bruine sensor.
Deze vervangen, helaas, zelfs 2 andere sensoren werken ook niet.
Heb ik wel de goede sensor te pakken ?
Dan nog iets anders, sinds een jaar slipt de koppeling iets bij op het gas gaan, het wordt niet erger, maar valt hier iets aan te stellen ?
En ik heb zo'n Chinees uitleeskastje, krijg het niet werkend, met 7.57 wel, maar dan herkend hij de motor niet.
Zodra ik update naar 7.82 krijg ik Stream read error melding..
Na weer een herinstallatie van Diagbox weer de Stream Read error, ben er klaar mee. (Voor nu)
Zal eens om hulp vragen in het topic daarvoor, heb diagbox al op 10 verschillende manieren geinstalleerd.
Zal wel een "foute versie"Lexia gekocht hebben, al liet de auto zich ook niet uitlezen met het knipperkastje vorig jaar in Polen.
Wellicht, maar bij het installeren van Diagbox gaat het fout bij de update naar 7.76..
Met 7.57 :
Pagina's