Alweer een tijdje geleden dat ik op dit forum heb gezet. Ik heb in mei 2016 mijn XM Turbo CT Pallas verkocht en weer C5 gaan rijden (AL4 automaat). Dit beviel me eigenlijk niet en ben daarop een C5 Break handgeschakeld gaan rijden. Deze auto rij ik nog steeds, een erg fijne wagen moet ik zeggen maar is toch meer verstand dan gevoel haha.
ik kon via een kennis een XM 3.0 V6 24V uit 1998 overnemen , automaat, Exclusive en opendak. wel werk aan de winkel maar eindelijk weer een XM. nu toch iets anders deze komt er gewoon bij in plaats van als dagelijkse auto. met een 3e op komst lijkt me dit wel handig.
Wat is het precies , een eerste rondje inventarisatie:
- APK al 1,5 jaar verlopen
- Kapotte kachelmotor, CV vergrendeling la deur, voorraam rechts werkt niet. klapperende ophanging
- HD pomp lek. de O ringen.
- uiterlijk en innerlijk nog wel de aandacht.
foto volgt binnenkort, maar weer tof om ermee aan de slag te gaan!
Dit is de pomp en natte dynamo (helaas) is zo een vermoeden te zien welke o ring ik kan vervangen ? dit is helaas beetje nieuw gebied voor mij.... ik ben door Gerrie al wel goed geholpen en ga preventief wat o ringen halen, ff dat plaatje opzoeken
Is dat witte niet eerder opgedroogde KVS?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ff alles droog gemaakt en vandaag weer gekeken. Pomp bovenop lijkt droogt ook de rubberen aanvoer slang. Tis ook wel redelijk onmogelijk om eronder te kijken. As donderdag afspraak bij Gerard sprenkels in Breda soort pre apk keuring. In ieder geval heb ik iets verder nog een lhm lek lijkt soort koppeling te zitten. In ieder geval 1 liter lhm toegevoegd nu weer op pijl maar t lekt er wel uit. To be continued
screen capture software
die koppeling denk ik
Volgens mij is wat ik zie geen koppeling maar een metalen klem met een rubberen machet.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het lijstje is best behoorlijk, ik had gehoopt wat meer plus diensten die ik zelf kan fixen dan onder de motorkap maar helaas. Twijfel ff wat ik ga doen. Auto verdient het om opgeknapt te worden maar mijn tijd en ervaring wordt hier n probleem. Ga nog ff op zoek waar ik de xm tegen redelijke kosten kan laten fixen wellicht garage Jansen Breda kent iemand deze. Waar ik vanochtend ben geweest werd wel duur met name de lekkende pomp volgens de garage moest er een andere pomp op.
daarnaast nog motorsteun, CO te hoog en nog wat grut.