Ik ben bezig om de V6 motor beter te laten lopen en heb de schema's bekeken een aantal ritten een scoop aan de fenix gehangen. Te mijn verbazingblijkt dat die hele multipoint injectie maar deels waar te zijn. Alle injectors zijn met elkaar verbonden en worden dmv 1 uitgang (Fenix3 pen 20 en 21) aangestuurd. Eénmaal per omwenteling wordt benzine ingespoten. Wie heeft al eens eerder zo diep in de Fenix3 gekeken om de motorloop beter te krijgen.
Hetgene dat ik wil verbeteren is het deelwaarin de motor weinig brandstof krijgt (bv van 100km per uur de snelheid terug te laten zakken door minder gas te geven, de motor heeft dan de neiging om in te houden.) Bij geen gas of veel gas (versnellen) loopt de motor goed (genoeg).
Het lijkt erop dat er dan teveel benzine is en/of geen goede ontsteking is. Ik heb al een grote verbeteringsslag kunnen maken door beide bezinedruk kleppen (boven op het motorblok) te vervangen.
Ik heb hier ook een drukmeter op zitten om te controleren of een injector lekt. Dat is niet het geval of in ieder geval niet meetbaar.
Bassivraag blijft: Wie heeft al eerder de Fenix3 aan de scoop gehad om zoiets te onderzoeken. Ik heb al veel meetwaarden, maar ik zoek kennis om deze te analyseren.
Gr. Toine
Zo te zien ben jij de eerste Toine.
__________
Crepuscule
Lijkt erop. We gaan stug verder en mogelijk kan ik over een paar weken zeggen dat ze mij als vraagbaak mogen gebruiken.
Met vriendelijke groeten,
Toine