Vanmiddag is mijn veerschotel links voor in mijn motorkap terecht gekomen .
Doorgeschoten dus , rubber was door blijkbaar , hoewel je aan de buitenkant weinig kon zien.
Wie heeft er nog 1 liggen , Aad wellicht een gereviseerde ?
Weet alleen je emailadres niet .
`t Is voor een TCT `92 met dikke leiding.
Alvast bedankt .
Damn, dat ziet er niet goed (en bekend helaas) uit. Hoorde je het niet kraken in het dashboard vantevoren?
Google even op Rubavo Gouda, dan vind je Aad zijn telefoonnummer.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Nee Marc, hij waarschuwde mij helaas niet met gekraak.
Wou net de motorkap gaan spuiten , lak was er gedeeltelijk af geraakt, dat hoeft nu ook niet meer , verf had ik al binnen .
Misschien nuttig voor de nieuwe motorkap.
Heb Aad al een Pb gestuurd, maar ga hem zo bellen.
Zo`n veerschotel monteren is geen moeilijke klus , alleen die bol losmaken kan vervelend zijn .
Groet,Jos
Aad kan je precies vertellen hoe je het moet doen met zo'n gesprongen veerschotel.
Ik heb nog wel kappen staan. Niet al te fraai, maar de meeste wel zonder oneffenheden. Kleur maakt je nu zoveel niet meer uit, I guess.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Marc, mooi dat jij nog motorkappen hebt, dat hou ik in gedachten.
Woon je ver van Amsterdam?
Die schotels heb al meer vervangen vroeger , rij intussen al weer 20 jaar XM, dus dat gaat wel lukken.
Groet
Zo'n 200 km, Jos. Maastricht.
Maar ik cross wel eens door het land heen. En kom bijv. vaak in Gouda. Ik hoor het wel.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Och, wat is afstand in een XM nietwaar?
Om de schotel van de veercylinder te verwijderen zie topic
https://xmclub.nl/forum/veerschotel-voorzien-van-nieuw-rubber
beginnen op #9 De andere manier op deze topic #113 is niet mogelijk omdat er nergens steun is om de pen uit de schotel te slaan.
Misschien door twee metalen strippen tussen de schotel en het schutboord te schuiven voor ondersteuning is het toch nog mogelijk
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Hallo zwevers,
Inmiddels al een stuk verder; nieuwe veerschotel gescoord bij Jan van Gompel, zit er al op , werkt perfect.
Ook had Jan een motorkap IN DE GOEDE KLEUR (rouge Mandarin) , dus hoef ik ook niet meer te spuiten ; wellicht gooi ik er voor `t monteren een verse laklaag op ( 2K) , had ik toch al gekocht voor die oude kap.
Aad en Marc bedankt voor het aanbod (en de monteerinstructies) , maar nu ben ik in 1 keer klaar, wel zo makkelijk nietwaar.
Groeten en geniet van `t zonnige weekend .