centrale deurvergrendeling

9 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Markv624
afbeelding van Markv624
centrale deurvergrendeling
Als lk mijn xm met de sleutel op slot doe springen alle portieren weer open. Ik heb het slotmechanisme aan de bestuurderskant vervangen want als ik die los had gekoppeld gingen de andere portieren wel op slot. Na inbouwen andere slot blijft het probleem zich voordoen. Als ik in de wagen zit en de portieren sluit middels de knop van de bestuurdersportier dan blijven alle portieren wel gesloten. Waar kan het nog aan liggen. Iemand een tip / idee ? Alvast dank. Groet , Mark
blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ4 - Perla Nera Satin (EXEd) - CiTuning - <Org. 5243>
RE: centrale deurvergrendeling

Dat alles weer open springt is omdat de deur centrale regelunit van de deurvergrendeling door gegeven krijgt dat een slot, in jouw geval die van het bestuurdersportier niet (goed) op slot is gegaan.

Je geeft aan dat het slot wel handmatig gewoon op slot gaat. En als ik het goed begrijp is ook al de cassette verwisseld? 
Gaat het slot ook op slot als je het met de sleutel doet?

Probeer het anders eens met het knopje verwijdert. Als deze teveel weerstand geeft wil het slot ook net niet ver genoeg waardoor alles weer open wordt gezet.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Markv624
afbeelding van Markv624
RE: centrale deurvergrendeling
Met sleutel mits bestuurdersslot niet aangesloten gaat alles open en dicht net als met de sleutel door de knop te bedienen. Het knopje verwijderen had ik al gedaan. Geen verschil helaas. Ik heb mijn oude slotmechanisme weer teruggezet en deze reageert hetzelfde. Groet , Mark
citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Wat als je het slot RV 305 dichtdraaid met de sleutel ? Zo te zien staat deze parallel met 306. Je hebt het slot LV 306 vervangen door een andere 2e hands : wie zegt dat deze goed is ? Ik heb m'n sloten ook meerdere keren vervangen waarbij de vervangende ook defect was. Indien je een massa zet op pen 7 van de modulator 55 van de deurvergrendeling werkt het dan wel ? want dan is het vervangende slot ook niet goed.

Hoe reageerd de CV op de afstandsbediening ?

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ4 - Perla Nera Satin (EXEd) - CiTuning - <Org. 5243>
RE:

Hou er even rekening mee dat dit schema voor een rechtsgestuurde Xm zonder afstandsbediening is. Doet er voor de werking van de sloten, hetgeen waar je nu mee bezig bent, niet toe.
Maar 305 is dus juist het slot in het bestuurdersportier en 306 die van de passagier. 

Verder had ik dezelfde gedachte als Citroën26. Wie zegt dat de vervangende slot-cassette goed was...

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

De juiste versie voor de die-hard kenners onder ons..............   schema voor een linksgestuurde Xm met afstandsbediening

Markv624
afbeelding van Markv624
RE: centrale deurvergrendeling
Ik denk nog even hardop zowel de bestuurders als bijrijders portier kunnen er voor zorgen dat alle portieren open schieten , toch ? Het reserve slot cassette komt uit een XM die ik van een vriend heb gekregen en hij had geen problemen met zijn cv. Zou het dan wellicht ook nog kunnen zijn dat juist het slot aan de bijrijderskant het probleem is ? Groet , Mark
blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ4 - Perla Nera Satin (EXEd) - CiTuning - <Org. 5243>
RE: centrale deurvergrendeling

Naar mijn idee is dat uitgesloten doordat alles wel werkt op het moment dat jij de wagen op slot doet via het bestuurdersportier.

Voor het systeem is het om het even hoe de wagen op slot wordt gezet. Die stuurt gewoon het signaal naar alle sloten. Het slot dat dan weigert bepaald dat alles weer open gaat. Dus als het aan het bijrijdersportier zou liggen dan zou er zeker een poging tot her-openen gedaan moeten worden door de CV.

Meegenomen dat het aannemelijk is dat de vervangende slot-cassette wel goed moet zijn, zou ik dan aan de bedrading/stekkers of de Kiekert zelf gaan denken.

Als eerste kan je natuurlijk de slot-cassette(s) nog controleren door te meten of bij de op slot / van slot stand er wordt geschakeld zoals op het schema opgegeven. (Let op de verschillende pin-out voor linker en rechter portier)

Daarna op de stekkers gaan meten of de doorverbinding naar de Massa er wel is.
Als laatste de vervelendste, wegen het moeten uitgraven van de Kiekert. Meten of de bedrading van slotcassette tot Kiekert wel goed is.

Als dat allemaal correct is, moet het eigenlijk wel aan de Kiekert liggen. Die willen sowieso wel eens slecht worden, maar ik dacht dat dat ander gedrag veroorzaakt. (Als in, de sloten worden gewoon niet meer aangestuurd.)

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Het draait allemaal om meten en testen.Je zou het oude slot een kunnen doormeten. het draait om de 5 polige stekker. is de weerstand tussen pen 5 en 2  nul ohm ? En na omschakelen oneindig hoog ? doe hetzelfde tussen pen 5 en 3 en tus pen 5 en 4.Dan heb je het oude slot gecontroleerd.

Doe hetzelfe met het slot in de deur.

Stuur eens massa vanuit de 5 polige stekker pen 3  wat gebeurd er nu. En ja; het motortje in de linker voordeur zal het dan niet doe en er komt geen massa op het code paneeltje dat is niet belangrijk. Indien je hier geen fout constateerd is de kiekert de verdachte.  Heeft die vriend ook nog een kiekert liggen ? Ik ga voor het meten : "meten is weten en gissen is missen".