1992 Citroen XM 2.0i Sensation

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Heresd4nny
afbeelding van Heresd4nny
  • 1992 XM 2.0i Sensation
1992 Citroen XM 2.0i Sensation

Een nieuw lid dus dat betekent even voorstellen.

Ik ben Danny, 37 uit Geleen autofanaat en Citrofiel. Na eerder een Gsa gereden te hebben en een vader die vroeger een XM gereden heeft en een broer die meerdere 2cv's en een Dyane heeft gereden zat het virus er dus al vroeg in. Na wat omzwervingen met andere merken die soms bevielen en soms ook niet nu toch weer terug bij het geliefde Citroen.

Eigenlijk was ik nieteens echt op zoek maar een beetje mijn maandelijks rondje op diverse site's aan het maken toen ik deze XM tegenkwam. Ik had net mijn vorige auto goed kunnen verkopen en toch ook even kortsluiten met mijn partner,die een bx trouwens de leliijkste auto ooit vind maar dat terzijde zag ze gelukkig wel de charme van de XM.

Gebeld voor een afspraak en al snel naar de andere kant van het land, waarna eigenlijk al na de eerste indrukken van de algehele staat van de auto en een overtuigende proefrit al snel over werd gegaan tot de aankoop.

Moest wel nog even op kenteken gezet en een paar weken later kon ik eindelijk weer zweven.

Dit is hem dan mijn Citroen XM 2.0i Sensation uit 1992 in de kleur Gris Basalt

Huidige kmstand is 179.000km en deze XM is ingeruild door de eerste eigenaar bij een franse citroen dealer in de buurt van Macon die hem in zijn prive collectie opnam. in de 11 jaar dat hij hem in bezit had is er maar 4000 km mee gereden. Volgens de verkoper was de Sensation het eerste actiemodel van de Xm. Leuk detail is dat beide vorige eigenaren Pierre heette dus zo noem ik hem nu maar ook haha

Bij aflevering was de distributie al vervangen en de stuurkogel is vervangen, tijdens de proefrit viel nog op dat hij uitgelijnd mocht worden en dat is uiteraard ook gebeurt. Na een heerlijk terugrit van 250 km goed gewasssen en in de was gezet.

Inmiddels heb ik er de eerste 1000km opzitten en het bevalt meer dan prima, al merk je wel dat hij niet veel gereden heeft. vooral het stof wat uit de roosters komt en een wat vuile stekkers waardoor er soms wat achterlicht meldingen waren maar die heb ik inmiddels ook verholpen.

Ik hoop in ieder geval snel aanwezig te zijn op een van de evenementen en kennis te maken met mede lotgenoten!

Mark383
afbeelding van Mark383
  • 1991 V6 Exclusive Vert Triton
RE: 1992 Citroen XM 2.0i Sensation

Mooie auto! Ziet er nog heel netjes uit. Veel plezier er van!

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Knappe wagen hoor. Leuk om weer eens een S1 met een injection-badge te zien. Twintig jaar geleden was dit de meest voorkomende uitvoering binnen de XM-club. Ik had er zelf ook een.  Daarna verdwenen ze grotendeels en werd het veelal S2.

Gave kleur ook!

(btw... BXen zijn zo cooool. Ik wou dat ik er eentje bij had. Liefst een 16v. Komt nog wel eens ;-)

__________
Crepuscule

Heresd4nny
afbeelding van Heresd4nny
  • 1992 XM 2.0i Sensation
RE: 1992 Citroen XM 2.0i Sensation

Dankjewel Mark! Gaat zeker goed komen bevalt tot nu toe zeer goed 

1992 Citroen Xm 2.0i Sensation

Heresd4nny
afbeelding van Heresd4nny
  • 1992 XM 2.0i Sensation
RE: 1992 Citroen XM 2.0i Sensation

Precies zo'n Bx wil ik ook haha ;). Ik blijf toch een zwak hebben voor de type 1, vind het Dashboard net iets beter bij het model passen, maar dat is smaakgevoelog uiteraard. Eigenlijk bewust voor de 2 liter gegaan aangezien mijn vader soort gelijke had kende ik de techniek al een beetje en de v6 en waren mij iets te ingewikkeld  

1992 Citroen Xm 2.0i Sensation

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE: 1992 Citroen XM 2.0i Sensation

Gefeliciteerd en welkom!

Wat betreft jouw sentiment voor de BX, die deel ik met je. Het sentiment van je partner is gelijk aan die van mijn partner. Die vindt de Xm zelfs al een lelijk vierkant hok.  

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.