camera(s) op de auto tijdens presse 2012

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
gomp
afbeelding van gomp
camera(s) op de auto tijdens presse 2012

Komende presse wil ik eigenlijk 1 tot 2 camera’s op de auto monteren. De bedoeling is dat zo’n ding ‘s-morgens aan word gezet en de hele dag doorloopt, uurtje of 8 dus.

In eerste instantie zat ik aan een goede webcam te denken maar die dingen zijn eigenlijk alleen geschikt voor stilstaande tot redelijk stilstaande beelden.

Andere optie is een erg mooie cam die in HD kwaliteit kan opnemen, waar je een 32gb chip in stopt en die op een accu loopt. Tevens heeft dat ding GPS aan boord waardoor je bij afspelen google maps erbij ziet met de locatie. Dit zijn de cams die men ook wel op een helm plaatst tijdens de cros voor beelden.

Deze heeft echter 2 nadelen… A de kosten met een stevige accu lopen richting de 500 euro en B, als je ‘m op de boordspanning zet om de accu te laden kan het kreng niet opnemen….

Bij deze gooi ik het dus even in de groep. Iemand ervaring met cams voor een auto voor het genoemde doel ?

de opties die nodig zijn.

Uiteraard goed beeld dat een beetje ” breed” kan
tijdens opname op boordspanning
hoge resolutie, maar HD hoeft niet .
geluid opname.
geen bandjes verhaal.

Die 500 kan op zich wel, maar minder zou erg fijn zijn aangezien ik eigenlijk er 2 wil, voor en achter. Het niet kunnen opnemen bij laden doet me erg twijfelen aan dat ding, maar de gps optie is weer erg mooi.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: camera(s) op de auto tijdens presse 2012

kan dat ding dan niet voldoende lang opnemen op z'n accuutje? Je legt ze dan toch 's avonds en 's nachts aan de lader?
Uiteraard is opladen tijdens gebruik handiger, maar hoe groot is het gemis?

detlev
afbeelding van detlev
Re: camera(s) op de auto tijdens presse 2012

Niet om lullig te doen, maar als je een telefoon met 32Gb hebt dan zou ik die gebruiken. De iPhone (jakkes) of de Samsung SII maken best mooie filmpjes, en je hebt ze meestal met autolader...

En een handtekening!!!!

wimb
afbeelding van wimb
Re: camera(s) op de auto tijdens presse 2012

Is het inderdaad zo dat die Sony's, Panasonics en andere camcorders niet kunnen opnemen als ze aan de externe voeding zitten? :roll: Filmen is niet mijn ding zeg maar, maar mijn antieke Video8 Samsung kan wel degelijk opnemen als 'ie extern gevoed wordt.

maartenh
afbeelding van maartenh
Re: camera(s) op de auto tijdens presse 2012

Alle goedkopere camera's hebben geen groothoeklens. Hoe lang gaat de accu mee van een go-proHD ?

gomp
afbeelding van gomp
Re: camera(s) op de auto tijdens presse 2012

Op cifo werd ik getipt voor de Vision Drive 3000 . Dat ding staat me wel aan. Heeft GPS wat bij het afspelen erg leuk is en handig bij het nalopen van de routes achteraf. Ook is de prijs wel leuk en kan er worden opgenomen terwijl dat ding aan de boordspanning hangt. Door die prijs kunnen we er wellicht dus idd twee nemen, een naar voren en 1 naar achteren. Ook is er een groothoek lens in dat ding aanwezig. Dat geeft een klein beetje een ronder beeld maar net op een manier dat het wel leuk is.

De smartphone optie gaat 'm niet worden. Afgezien van het gegeven dat ik vermoed dat die iPhone dat niet gaat trekken als ik 'm de hele dag in de zon op het dashbord heb staan, mag het ook niet. Gebruik van een telefoon is tijdens de rit niet toegestaan en kan lijden tot diskwalificatie.

Daarnaast kwam deze, http://www.nanocam.nl/producten/4/camsports/hd-max-extreme, ook op cifo in de tip lijst voor. Is echter eigenlijk net zo duur als de cam die ik in eerste instantie vond maar mist gps.

Ik blijf nog even zoeken en ga ze binnenkort maar eens op een rijtje zetten.

detlev
afbeelding van detlev
Re: camera(s) op de auto tijdens presse 2012

Ha, ja, die regels ken ik niet ;)

maar je kunt hem toch van tevoren aanmelden en vragen of het genoeg is om de sim-kaart er uit te halen? Of zijn ze bang dat je een routeplanner installeert?

Maar als je een goed alternatief hebt hoeft dat natuurlijk niet.

En een handtekening!!!!

gomp
afbeelding van gomp
Re: camera(s) op de auto tijdens presse 2012

zou allemaal kunnen, simkaart eruit maar ik heb zo'n vermoedne dat die appel er gewoon niet voor gemaakt is om dergelijk lange continue opnames te maken. Nee, appeltje blijft gewoon uit en alleen voor gebruik om de wegenwacht te bellen :mrgreen: