Clarion PU-9358A lijkt stuk

19 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Paul
afbeelding van Paul
Clarion PU-9358A lijkt stuk

dag allemaal,

sinds een week eigenaar van een XM2.1D van 1990 met Clarion radio met stuurbediening.

vooralsnog 1 probleem; de radio kan ik wel aan zetten, maar kan er verder niets mee.

op het display staat; 666 5 (of is de laatste een S?)

geen enkele toets levert een wijziging in het display. lijkt er op dat eer iets niet goed werkt. uiteraard ziit er geen enkel boekje meer bij, dus ik heb ook geen code.

ok, en dan is 'ie stuk. dan koop ik een nieuwe. maar dan zou ik wel graag de stuurbediening willen gebruiken (geen idee nog of die ook nog werkt). kan ik dan iedere moderne radio kopen en 'dan werkt het'? en dan heb ik vast ook nog een verloopkabel nodig. of niet?

merci

Paul

 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

Leuk Paul! Gefelicteerd met de aanschaf. Misschien moet je de radio-code invoeren? Trek de radio er anders even uit. Misschien staat het er achterop gekrabbeld. 

__________
Crepuscule

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Als het om de code gaat kun je ook: www.radio-code.co.uk een mail sturen met het type en serienummer. Dan heb je binnen een paar uur de code via mail terug. Maar dat kost je wel 19 euro. Als de radio orgineel bij je auto zit kun je dacht ik ook via het chassisnummer de code bij de dealer zo opvragen, gratis

__________
Crepuscule

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

En als alles niet werkt en je koopt een nieuwe, dan heeft Djidde ruime ervaring met Pioneer radio's (moderne) aansluiten op originele stuurbediening.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Paul
afbeelding van Paul
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

mag ik dan aannemen dat wat er nu op het scherm staat normaal is voor een werkende radio, en dat na het invoeren van de code de radio alsnog zal werken?

ik zou verwachten dat er iets van 'code' in het scherm komt te staan.

en als ik een code heb, welke knoppen moet ik dan indrukken om de code in te voeren? iemand een plaatje uit het/een instructieboekje van de radio? ik heb nog geen enkele documentatie van de XM. (wel wat technische boeken)

oh ja, meteen in mijn profiel maar een plaatje gezet.dan weten we over welke wagen we het hebben

merci

Paul

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

Tja, je zou eigenlijk eerst ergens een handleiding moeten downloaden want wat er nu in het scherm staat zegt mij niets. Tenzij het de code is 6665 ;-)

__________
Crepuscule

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

Tja, je zou eigenlijk eerst ergens een handleiding moeten downloaden want wat er nu in het scherm staat zegt mij niets. Tenzij het de code is 6665 ;-)

__________
Crepuscule

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk
Ik zit me af te vragen of het display misschien niet zo geweldig meer is en er daadwerkelijk CODE staat maar dat niet alleen de juiste segmenten van de cijfers/letters worden weergegeven. Moet er wel bij zeggen dat ik deze radio niet ken, maar heb zoiets wel eens op een wekker gehad....
Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

Anders word je ook even lid van de XM- club Paul. Dan kan je het komende sleutelevenement bezoeken en kunnen wij even meekijken. Mogelijk ligt dit model radio ook nog wel in het onderdelenmagazijn ?

__________
Crepuscule

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk
Er liggen meerdere originele radio's, ook Clarion. Welke types precies kan ik zo niet zeggen....
Paul
afbeelding van Paul
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

Veen zegt:

Tja, je zou eigenlijk eerst ergens een handleiding moeten downloaden want wat er nu in het scherm staat zegt mij niets. Tenzij het de code is 6665 ;-)

ja, die code is het dus. en nee, ik ben van 12 clubs lid. nu even niet nog meer

Paul
afbeelding van Paul
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

nou, hij doet het!

om de radio te resetten, houd dan de BND-knop 3 sec ingedrukt.

dan verdwijnt alles van het schermpje. 

een aantal seconden later zet je de radio nogmaals aan, en na 2-4 sec doet ie het

althans, bij mij. met dank aan de PSA-techneut met de juiste tech-info, gewoon uit een heel klein (zeldzaam) boekje 

Paul

 

 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

Mooi Paul, goed dat je dat hier even met ons deelt. Je moet het maar net weten ;-)

__________
Crepuscule

Paul
afbeelding van Paul
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

het is even wat druk geweest met van alles en nog wat.

helaas ook met de XM. de eerste lange rit was een succes, maar helaas ook zonder geluid uit de speakers.

de radio speelt een minuutje of zo, en dan 'gaat 'ie op zwart'. de dealer heeft helaas nog geen code kunnen achterhalen. misschien is het ook beter een recentere radio te monteren. met zo'n insteekdingetje, dan kan ik mijn eigen muziek afspelen. ontvangst is nu al belabbert, en met een andere radio wil dat niet altijd beter zijn.

wie had er ook al weer een aansluitschema voor de rode stekker zodat ik eventueel ook vanaf het stuur kan bedienen?

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

Als het de originele radio is die bij de XM hoort zou ik hem wel bewaren.
In m'n huidige XM zat ook een originele radio, maar het kon te weinig naar mijn smaak. Heb er een Pioneer in gezet die qua kleuren van de lichtjes goed overeenkwam met de rest van het interieur. Simpele 1dins radio, maar met USB aansluiting en bluetooth. Stuurbediening werkt niet zomaar out of the box, daar moet vaak een adapter tussen.

Paul
afbeelding van Paul
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

ik zat al aan een andere radio te denken.

alleen de vraag is nu, hoe ik de nieuwe radio ga/kan aansluiten. die rode stekker lijkt mij 'uniek', dus zo'n universeel zwart stekkerblokje krijg ik daar niet in.

mijn plan is, om de radio van de draadjes los te knippen en de draadjes aan de universele stekker te monteren. maar welk draadje is wat?

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

Volgens mij hebben we ze ook nog wel liggen in het magazijn....

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

Volgens mij is de rood/oranje stekker, die helemaal onderin het radiovakje ligt goed aan te sluiten op meerdere radio's, met een verloop die de betere autoradiohandel heeft.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Paul
afbeelding van Paul
RE: Clarion PU-9358A lijkt stuk

gisteren in de automaterialenshop een verloopstekker gevonden

in de schuur lag nog een oud apparaat. het was plug and play. alleen geen stuurbediening meer. nou ja, daar kan ik wel mee leven.

de oude gooi ik niet weg, wel een plakplaatje er op dat 'ie stuk is. wie weet is dat ooit nog te repareren of te vermaken. als die tovernaar zich ooit aanbiedt.

salut

Paul