even voorstellen :)

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Tim
afbeelding van Tim
even voorstellen :)

Hallo,

Hier een berichtje van een nieuwe XM rijder. Ik ben Tim, 31 jaar oud en werkzaam in de beveiliging. Zaterdag was het zover, ik kon mijn XM halen. Particulier gekocht dus wel iets meer risiko's. Maar voor een zeer nette prijs. Het is een oude neus 2.0 turbo comfort. Als extra zit er airco op en lederen bekleding. Wat een geweldige auto is mijn eerste indruk! De aflevering was natuurlijk typisch Nederlands, 20 km later rolde ik de afrit af zonder benzine, gelukkig zat er meteen een pomp en hoefde ik de laatste 3 meter maar te duwen. 89 liter verder en 138 euro lichter kon ik mijn reis weer vervolgen.

De XM is op zich goed onderhouden maar een flinke beurt zal hem geen kwaad doen. Daar had ik al mee gerekend. Als eerste zet ik er 4 nieuwe Michelin banden op. En de uitlaat lekt wat op de aansluiting. Verder werkt elk lampje nog op de boordcomputer. Er zal heus wel wat geld gaan inzitten maar dat vind ik niet erg. Deze XM is om te "leren". Over 1-2 jaar wil ik een nieuwere XM (99-2000) kopen. Maar eerst wil ik me er helemaal in verdiepen. 1 ding weet ik wel, ik heb in heel veel auto's gereden maar nog nooit zo lekker als in de XM, wat een comfort zeg! En ookal heeft ie 147 PK en een berekracht... Hij nodigd me uit tot cruisen en niet tot trappen, echt geweldig om met 110-120 over de snelweg te glijden!

Wie kent er mensen die tegen een vriendelijke prijs mijn XM eens onderhanden wil nemen?

Vriendelijke groet, Tim.

Tim
afbeelding van Tim

Mijn XM bevalt op zich goed. Wel zéér veel aanloop problemen, dus ben ik al gedwongen geweest om mijn oldtimer, een Trabant, te pakken. Die laat me nooit in de steek. De XM: nieuwe bougiekabels en bougies (stotterde heel erg) Toen nieuwe remschijven/blokken (blokken waren zo versleten dat het binnen 2 dagen ijzer op ijzer was) Nieuwe olie/filter luchtfilter (normaal onderhoud) 4 nieuwe banden Dunlop (was ook bekend en is onderhoud) nieuwe uitlaatklem in het midden (daar lekte hij bleek verkeerde klem te zijn) LHM lekkage ineens (gescheurd rubbertje) Iets bij de bak was uitgeslagen waardoor ik niet meer kon schakelen, is nu provisorisch gerepareerd maar word volgende week goed gedaan. Nu nog een nieuwe achterdemper, voorwiellager en knipperlichtschakelaar, dan is ie 100%. Om hem nog mooier te maken heb ik RVS strips erop gezet (oude waren bloemkool) mooi hout op het dashboard en een originele nieuwe mattenset. Hopelijk blijft het hier voorlopig even bij. En tja... anders pak ik af en toe gewoon de Trabant ;).

Greetz, Tim.

Tim
afbeelding van Tim

Het is een heerlijke auto maar tjonge, ik word nu toch wel bang hoor. Wat een hoop kleine irritaties zeg. Het ene is gerepareerd, volgende dag (letterlijk) is het weer iets anders :(. Ik heb in ieder geval nog nooit een auto met zoveel storingen gehad. Maar ook nog nooit een auto die zo lekker rijd :)!!! Dus kijk ik het nog even af.

Greetz, Tim.