even voorstellen

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Robbert
afbeelding van Robbert
even voorstellen

Hallo 

Ik ik ben Robbert 24 jaar uit het zonnige Limburg 

ik heb na anderhalf jaar mijn c5 ingeruild voor een xm 3.0 24v van 1998 met flink wat evaring 277000 km 

nu heb ik een probleem met de temperatuur van de motor de temperatuur van de kvs blijft rond de 90 maar de motor temperatuur zit rond de 110 graden, Nu als ik een flink stuk heb gereden gooit hij een deel van de koelvloeistof er uit via een gaatje in het tankje. Dat net boven de ziting van de dop zit nu heb ik een tankje ligen zonder dat gaatje kan dit het probleem zijn want voor de rest is het een heerlijke auto en wil hem graag opknappen denk niet dat het de koppakking is want hij geeft geen witte rook bij koude motor en geen sluge aan de olie dop of zooi in de kvs en merk ook geen vermogen verlies ik heb ook allles al eens ontlucht wie kan mij helpen 

 

gr robbert 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: even voorstellen

Misschien moet je eens in het vat kijken. Laat iemand anders dan even tegelijk het gas intrappen. Als het dan een ernstig bubbelbad wordt in het vat, dan heb je een lekke koppakking. (Voorzichtig met de dop verwijderen trouwens. Gebruik ff een lap en doe het niet na een lange rit. Anders spuit de kokende KVS in je gezicht of over je handen)

__________
Crepuscule

Robbert
afbeelding van Robbert
RE: even voorstellen

hoi 

dit heb ik ook al gedaan zie geen bellen als ik gas geef daalt het pijl even en bij gas los komt deze iets omhoog dit lijks mij normaal in verband met de snelheid van de waterpomp wel heb ik een heel klein beetje witte drap in het tankje gezien dit lijk meer op kalk aanslag dan op sludge de auto heeft wel een tijd stilgestaan voor dat ik heb kocht 

 

 

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE:
Dat gaatje boven de zitting waar de dop op afsluit is nodig om het water dat door de dop doorgelaten wordt netjes af te voeren. Het probleem is dat er water komt daar. Ik zou eerst de dop eens vervangen door een nieuwe van de dealer. Ze hebben niet het eeuwige leven. Olietemperatuur is wat aan de hoge kant. Wanneer is deze voor het laatst ververst? Zit er voldoende in? Uiteraard kan het ook zo zijn dat er door slechtere contacten of brakke sensors verkeerde info aan de meter wordt doorgegeven. ...
Robbert
afbeelding van Robbert
RE: even voorstellen

hoi ik heb hier ook een tankje liggen van een sloper een 3.0 24v van 2000 zonder dat gaatje zou de dop eens wisselen en eens een rit maken waneer de olie verwiseld is zou ik zo niet weten maar deze ziet er zeer netjes uit de olie temp meter loopt ook wel eens naar de 110 en dan terug naar de 100 pijl staat net iets onder de max welke olie is het beste voor de 24 klepper 5w 40. 

 

gr robbert 

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
RE: even voorstellen

5w40 van bijvoorbeeld Total zit je wel goed mee. Ondanks dat de olie er nog goed uitziet kan deze toch wat van zijn eigenschappen verloren hebben. Verversen is geen overbodige luxe en dan weet je tenminste wanneer het gedaan is. Die doppen gaan af en toe fout, dus een fatsoenlijke nieuwe dop erop!

Jos Haeftinck
afbeelding van Jos Haeftinck
  • XM TCT `94
  • Delahaye 175 S Roadster
RE: even voorstellen

Ik dacht als eerste aan je thermostaat ,als die dicht blijft krijg je ook deze verschijnselen.