Even voorstellen en gelijk een vraag

23 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
TRXke
afbeelding van TRXke
Even voorstellen en gelijk een vraag

Hallo,

Ik ben Kris 42j en woonachtig regio Lier te Belgiê.

Sinds mijn 18 rij ik met CX'n en sinds min 16 werk ik er ook aan (herstellingen en restoratie's met las/plaat/ en lakwerk)

Dik 10jaar terug heb ik heel kort een '93er XM TCT break gehad maar door omstandigheden (lees:keuzes die moesten gemaakt worden) heb ik die terug verkocht en heeft deze nooit ingeschreven geweest op mijn naam, en heb ik er nooit echt mee gereden.

Voor ons bedrijf zijn wij sinds '04 al aan onze 4de CX break, geweldige wagen door de grote laadruimte (die soms nog te klein is) de hyropneumatische vering en hoge laadcapaciteit plus de onovertroffen diravi stuurbekrachtiging is een alternatief quasi onvindbaar.

De CX is nog steeds in perfecte conditie (word minutieus bijgehouden) en kan dus nog lang mee.Helaas zijn ook meerdere steden in België binnenkort verboden terein voor onze CX, wat op korte termijn nog geen onoverkomelijk probleem is. Maar de zoektocht voor een alternatief zal toch niet uitblijven.

Naast de CX is er ook een Xantia Break die zowel prive als in het bedrijf word gebruikt. Maar helaas is die kofferuimte toch te klein om het over te nemen van de CX. Met de Xantia kunnen we nog wel tot 31/12/'24 in de Milieuzone's die binnenkort in voege komen, dus dat zit goed.

Kom ik eindelijk bij mijn vraag die 2 delen heeft:

1- welke is de hoogste euronorm dat een XM(break) benzine kan hebben?

2- hoe groot is de laadruimte van een XM break in vergelijking met een CX en Xantia of BX break? en dan bedoel ik niet de liters inhoud maar de breedte/diepte en hoogte maten, zowel met de bank recht als plat.

Ik heb al gekeken op autoweek naar de gewichten en trekgewichten en op dat punt komt dit overeen met de CX wat dus goed is.Verder had ik ook al gekeken naar een Berlingo maar die mag te weinig trekken en in benzine is er ook weinig te vinden...

Dus ligt alle hoop bij de XM...

Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele antwoorden!

 

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Geen ervaring met BX break of CX, maar XM Break is ruimer dan Xantia break.

Met de bank plat kan je in een XM Break net geen 2 meter lengte hebben; 1m90 gaat goed.

Breedte is om zijn smalst rond de meter denk ik,maar helemaal achter en tussen de achterdeuren heb je meer ruimte.

Hoogte is meestal de beperking, maar al met al kan je een heleboel kwijt achterin de break. Als je het precies wilt weten kan ik het wel een opmeten voor je.

Volgens mij is een DS Break nog ruimer. Misschien is dat een optie als je zelf handig bent: voor oldtimers bestaat meestal een uitzondering op milieuregels.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

TRXke
afbeelding van TRXke
RE:

Als het mogelijk is om de maten op te meten zou ik hier goed mee geholpen zijn.Staan er op het forum ergens foto's van de kofferruimte?

Bij onze CX hebben wij een laadbak die in de koffer word geschoven waar we al ons gereedschap dan inladen. Deze heeft een afmeting van 1.09m breed en een diepte van 1.04m (de achterwand staat verticaal, dus niet gelijklopend met de schuinte van de achterbank) op een hoogte van 0.45m. (die hoogte is tot onderkant zijramen) Deze laadbak is op maat gemaakt het is niet de bedoeling dat deze exact past in de Xm, want daarvoor maken we wel een nieuwe, maar de afmetingen zouden om goed te zijn niet veel kleiner mogen zijn.

Foto van de laadbak:

IMAGE(https://myalbum.com/photo/XOH5YnevobyZ/360.jpg)

 

Als de achterbank plat ligt (laadbak eruit) hebben we een laadruimte van ruim 2.05 m op een breedte van 1.1m over de gehele lengte (aan de achterportieren in dit nog breder).

Een DS break is idd nog ruimer en hadden wij ook in ons bedrijf van (1973 tot 1985) maar daar willen we niet naar terug. Ik moet het nog eens na vragen maar van wat ik begrepen heb zijn oldtimers met een leeftijd van +40j toegelaten in de milieuzone's. Of dit met oldtimer inschrijving (o-plaat) of gewone inschrijving is van toepassing is dat weet ik niet.

Punt is wel dat een wagen met o-plaat niet commerciel mag gebruikt worden wat dan in ons geval wel is.De CX break heeft ook al de oldtimerstatus (wat nog 25j is op dit moment) maar is gewoon ingeschreven waardoor we deze dus ook mogen gebruiken voor ons werk en tegelijk het voordeel hebben van de rijtaks forfait.

Enig idee wat de Euronorm is van een XM benzine uit de laatste bouwjaren?

 

<p>Xantia 2.0i Turbo CT Exclusieve Break '98</p>
<p>Xantia 1.8i 16v Break '99</p>
<p>CX Prestige Injection '77</p>
<p>CX 25 GTi Turbo '84</p>
<p>CX 22 TRS '88</p>
<p>CX 22 RS Break '88</p>

jabaar
afbeelding van jabaar
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Vond een BX break wonderbaarlijk ruim. Dat moet je wel willen een BX. In ieder geval ruimer dan een Xantia.

Grootj
afbeelding van Grootj
  • Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Ik kan helaas niet de binnenafmetingen van de Break vinden , maar wel deze plaatjes:

 

Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive

1983 LNA 11RE Cannelle

1984 Renault 4 GTL

 

Grootj
afbeelding van Grootj
  • Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Google gaf nog het volgende:

Boot length max.:                                  1895 mm / 74.6 in

Boot width:                                            1370 mm / 53.9 in

Boot width min. (between wheel arches): 1120 mm / 44.1 in

Boot height:                                          1020 mm / 40.2 in

From <http://www.automobile-catalog.com/auta_details1.php> 

Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive

1983 LNA 11RE Cannelle

1984 Renault 4 GTL

 

TRXke
afbeelding van TRXke
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

jabaar zegt:

<p>Vond een BX break wonderbaarlijk ruim. Dat moet je wel willen een BX. In ieder geval ruimer dan een Xantia.</p>

Mijn broer heeft een '92er 19TRS break die we wel eens inschakelen als de CX break stil staat voor onderhoud of herstelling.

Maar dit is wel echt te klein qua kofferruimte ook het gewicht wat we er in laden + de aanhanger die er dan ook nog aan hangt is wel geen goede combinatie.

De motor heeft er geen problemen mee maar je merkt zeer goed dat de ophanging en remmen hier niet op voorzien zijn. Op dat punt verwacht ik dat de Xm het even goed doet als de CX.

Zijn de achterophanging en remmen van de Xm ook verzwaard tov de berline net als bij de CX?

Ik had altijd het idee dat de Xantia niet iets groter was van kofferuimte dan de BX...

Wat betreft de afmetingen, dank voor de link! Maar wat zou de koffermaat zijn met de achterbank omhoog?

<p>Xantia 2.0i Turbo CT Exclusieve Break '98</p>
<p>Xantia 1.8i 16v Break '99</p>
<p>CX Prestige Injection '77</p>
<p>CX 25 GTi Turbo '84</p>
<p>CX 22 TRS '88</p>
<p>CX 22 RS Break '88</p>

TRXke
afbeelding van TRXke
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Nog geen koffermaten kunnen vinden die meer duidelijkheid scheppen, volgens Autoweek heeft de koffer een inhoud van 480-1960 l bij de Xm break als je dat vergelijkt met de CX break die 1163-2128 l heeft lijken deze gegeven toch niet te kloppen.Dit is natuurlijk de inhoud in liters wat niet echt een beeld geeft van afmetingen.Maar als dit echt zo is wil dat zeggen de de koffer van een CX meer dan dubbel zo groot is dan van de Xm (met de achterbank omhoog dan wel) zelfs de Xantia doet beter...

Ik zal maar eens kijken of ik ergens en folder kan vinden, dat zou toch meer duidelijkheid geven denk ik zo.

<p>Xantia 2.0i Turbo CT Exclusieve Break '98</p>
<p>Xantia 1.8i 16v Break '99</p>
<p>CX Prestige Injection '77</p>
<p>CX 25 GTi Turbo '84</p>
<p>CX 22 TRS '88</p>
<p>CX 22 RS Break '88</p>

Grootj
afbeelding van Grootj
  • Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Als ik even goed naar de beide plaatjes (Berline en Break) kijk dan zou je het volgende kunnen afleiden:

- De bank en achterwielen zitten bij Berline en Break op dezelfde plek.

- Afstand tussen achterwiel en achterkant is 790 bij Berline en 1045 bij Break. Verschil is 255.

- De kofferbaklengte bij Berline is 970 (vloerhoogte)

- Als bij die 970 dan 255 optel dan kom ik op 1225 lengte op vloerhoogte. (Dit zal in werkelijkheid iets minder zijn denk ik...)

Nu heb je iig de lengte van de vloer achter de bank.

Het is nu afhankelijk van hoe schuin de bank staat, hoeveel milimeters je verliest. Maar waarschijnlijk kom je heel dicht in de buurt van de 1040 die je nu in de CX hebt. En kwa breedte is de XM zelfs iets breder (1120 mm (tussen wielkasten) tegen 1090mm bij de CX)

Mocht dit toch te klein zijn, dan zou je altijd nog een XM Tissier kunnen overwegen: 

 

Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive

1983 LNA 11RE Cannelle

1984 Renault 4 GTL

 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Uit bovenstaande tekeneningen kun je zien dat een Break 25,5 cm langer is dan een Berline. In de tekening van de Berline kun je zien dat de kofferbak 97 cm diep is. Tel daar die 25,5 bij op en je zit op ca 122,5 cm ?

De XM is op zijn smalst 113 cm (dus die bak van je CX past er waarschijnlijk zo in) Maar met de achterbank plat heb je bij de CX iets meer lengte.

De kofferbak in een XM Break is erg ruim, maar de achterruit van een CX staat iets meer verticaal en het dak is ook verhoogt. Je hebt bovenin bij een CX dus wat meer kubieke cm.

__________
Crepuscule

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Oh, ik zie dat 'Groot' net dezelfde rekensom heeft gemaakt 

__________
Crepuscule

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE:

Okee, ben even wezen meten voor je:

Met de bank in normale stand is de achterbak 110 cm diep, tussen de wielkasten 110 cm breed en in het achterste gedeelte 130 cm breed.

Het gedeelte tussen de wielkasten is 70 cm diep en de rest dus 40 cm. De "overhang" van de schuine achterbank is ca. 30 cm.

De hoogte van de achterbank is 50 cm vanaf de laadvloer. De totale hoogte is 87 cm, de ingang wordt echter wat beperkt door de plafonddorpel en is max 82 cm hoog.

Met de achterbank plat en voorstoel in achterste stand is de totale diepte vlak (dus tot het opstaande randje van de neergeklapte rugleuning) 169 cm. Met de voorstoel helemaal naar voren kan je een extra diepte van 50 cm creëren, maar opstaande zitting en eerder genoemd randje rugleuning zitten dan nog in de weg.

De breedte tussen de achterdeuren is van paneel tot paneel 147 cm, maar tussen de opbergvakjes, die uitsteken naar binnen is het 134 cm.

 

Hopelijk heb je daar wat aan.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

TRXke
afbeelding van TRXke
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Hallo Marc,

Dank voor het opmeten!

De diepte van 110cm van de achterbak, is deze gemeten op de laadvloer of op de hoogte van de rugleuning van de achterbank? De achterbank hangt ongeveer 30cm over dus indien de maat van 110cm op de laadvloer gemeten is zou dit betekenen dat de achterbak op de hoogte van de rugleuning achterbank maar +/-80cm diep is wat mij wat weinig lijkt. Bij de CX heb ik op de hoogte van de achterbank rugleuning 112cm en op de laadvloer 125cm diepte, bij de Xantia is dit 88/110cm allebei gemeten tot aan de aanslagrubber van de achterklep. Waarbij dan de bekleding van de achterklep nog moet afgeteld worden (als deze gesloten word), bij de CX is dit maar 1cm bij de Xantia is dit onderaan de klep een 5cm en op de hoogte van de achterruit wel 8cm!

De hoogte van de kofferopening (ingang) is bij de CX ruim 88cm en bij de Xantia net geen 80cm.

De breedte van de Xm break koffer is ruim genoeg en de hoogte zal ook ok zijn het is enkel nog de diepte die ik niet goed kan inschatten en die is bepalend voor mij. Niet de totale diepte met plat liggende achterbank (die is kleiner dan bij de CX maar dat wist ik) maar de diepte met achterbank in positie die zal de doorslag moeten geven.

Ik hoop dat mijn uitleg wat duidelijk is en geen verwarring schept, alvast bedankt voor het lezen!

Ik heb ook nog een foldertje terug gevonden dat ik in 1992 bij de lancering van de break bij de dealer ontvangen heb, dit is een een enkele pagina die in 3 delen is gevouwen met de titel "Citroën XM Break vrijetijd op niveau". Hier staan geen maten in van de koffer, enkel het volume in liter en dit is 720/1960. Er staan wel enkele kleine foto's in van de koffer waar deze toch vrij diep lijkt te zijn.

<p>Xantia 2.0i Turbo CT Exclusieve Break '98</p>
<p>Xantia 1.8i 16v Break '99</p>
<p>CX Prestige Injection '77</p>
<p>CX 25 GTi Turbo '84</p>
<p>CX 22 TRS '88</p>
<p>CX 22 RS Break '88</p>

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Diepte is gemeten op de laadvloer, dus de achterbankoverhang gaat daar nog vanaf.

Ik heb daarbij eerlijk gezegd niet gekeken naar de insteek van de bekleding van de klep, maar gemeten over de vloer tot aan de dorpel. Ik dacht, maar weet niet zeker, dat de klep niet over de dorpel heen komt. Naar boven loopt de klep idd. wel wat naar binnen, maar ik weet niet precies hoeveel. Dit zou je adhv de uitwendige plaatjes wel kunnen zien/berekenen, denk ik. De hoek van de klep naar binnen is aan de binnen- en buitenzijde hetzelfde.

Maar uiteindelijk maakt het waarschijnlijk niets uit. Je geeft al aan dat de 80 cm niet aan jouw eisen voldoet. Jammer.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

TRXke
afbeelding van TRXke
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Ja die 80cm maakt het niet interesant voor mij, dan kan ik even goed de Xantia inschakelen als werkpaard.

Toch ga ik bij gelegenheid de kofferruimte eens van naderbij bekijken, misschien dat ik dan toch iets kan met een Xm break. Afgelopen dagen heb ik ook al op de verschillende autosites gekeken naar aangeboden breaks, maar helaas is het aanbod erg mager en dit zal de komende jaren nog sterk afnemen. Het zal dus niet simpel zijn om nog een geschikt exemplaar te vinden.

 

<p>Xantia 2.0i Turbo CT Exclusieve Break '98</p>
<p>Xantia 1.8i 16v Break '99</p>
<p>CX Prestige Injection '77</p>
<p>CX 25 GTi Turbo '84</p>
<p>CX 22 TRS '88</p>
<p>CX 22 RS Break '88</p>

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Je hebt de achterbank ook  nodig begrijjp ik. Misschien kan je nog overwegen om de leuningen meer rechtop te zetten. Ik kan me indenken dat een inbouw naar iets rechter opstaande rugleuning beter past. Zal niet zo'n grote moeite moeten zijn.

Het bovenrande van de achterbank steekt ook nog een stukje uit, Als je daar net onder blijft met je bovenkant win je ook als weer wat, denk ik.

Hoeveel diepte heb je minimaal nodig? Is het ook misschien een idee om slechts 1 deel van de achterbank te gebruiken en het andere deel neer te klappen?

Er zijn inderdaad veel minder Breaks dan Berlines te krijgen.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Grootj
afbeelding van Grootj
  • Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)
RE:

Goh, de binnenruimte valt mij toch tegen, ik dacht dat de achterbak groter was.

Wellicht dat deze break een optie is? http://www.xmclub.nl/forum/xms-te-koop?page=6#comment-63949

Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive

1983 LNA 11RE Cannelle

1984 Renault 4 GTL

 

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag
Ik heb geen break meer, maar kan me slecht voor stellen dat de Xm niet groter is dan de Xantia wat laadruimte betreft....
Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

XM is breder dan Xantia. Diepte volgens meting hetzelfde. En daar kan ik me wel wat bij voorstellen: ik rij regelmatig in de leenXant break van de garage. (te regelmatig )

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

TRXke
afbeelding van TRXke
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

De Xm is inderdaad breder dan de Xantia maar uiteindelijk maakt dit de zaak niet uit. Ik heb vooral de diepte nodig van 110cm op hoogte van de rugleuning van de achterbank om de laadbak erin te krijgen. Dit omdat al het benodigde gereedschap dat wij mee nemen hier juist in kan.

Foto van vandaag:

IMAGE(https://myalbum.com/photo/tVvZpyIAHpZ7/360.jpg)

Goed vol geladen maar soms zit de bak nog voller, en dan ligt nu de achterbank ook nog plat met ander materiaal er op...

 

Grootj zegt:

<p>Goh, de binnenruimte&nbsp;valt&nbsp;mij toch tegen, ik dacht dat de achterbak groter was.</p>

<p>Wellicht dat deze break een optie is?&nbsp;<a href="http://www.xmclub.nl/forum/xms-te-koop?page=6#comment-63949">http://www.xmclub.nl/forum/xms-te-koop?page=6#comment-63949</a></p>

De binnenruimte valt inderdaad tegen en op de foto's die circuleren op het internet en het foldertje lijkt de koffer veel dieper, maar ook bij de Xantia lijkt de koffer op foto groter dan ze is...

Opmerkelijk is dat de totale diepte met de bank plat maar enkele cm meer is dan bij de Xantia.

Dank voor de link maar ik heb een benzine nodig om de low emission zone in te rijden,(dit is ook de reden dat ik de CX zou weg doen) en dit zal dan één uit de laatste bouwjaren moeten zijn om Euro2 norm te kunnen zijn. Euro2 is hierin  toegelaten tot 31/12/2024.

Ik ben er niet echt voor te vinden maar is er iemand die weet wat de C5 heeft van koffermaten?

Heb vandaag ook al aan het kijken geweest naar een Berlingo maar dat is het toch ook niet als je altijd een hydropneumaat hebt gehad. Bovendien mag die ook geen 1300kg trekken.

 

<p>Xantia 2.0i Turbo CT Exclusieve Break '98</p>
<p>Xantia 1.8i 16v Break '99</p>
<p>CX Prestige Injection '77</p>
<p>CX 25 GTi Turbo '84</p>
<p>CX 22 TRS '88</p>
<p>CX 22 RS Break '88</p>

Grootj
afbeelding van Grootj
  • Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Moet het wel een benzine zijn? Want volgens deze pagina's valt de 2.5 TD ook onder de euro 2 norm: 

http://wagenegaw.com/emissies/citroen/xm.html

http://www.ecoscore.be/en/vehicles/27893?make=CITROEN&type=XM&fuel=F2&availability=A4&page=1

Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive

1983 LNA 11RE Cannelle

1984 Renault 4 GTL

 

TRXke
afbeelding van TRXke
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

Dank voor de link, dit is interresant! Wel spijtig dat het voor de 2.016v niet vermeld staat welke norm deze heeft.

Het moet inderdaad een benzine zijn omdat ik zelf geen diesel wil maar ook omdat diesels die nog binnen mogen in de LEZ minstens Euro3 moeten zijn en een roetfilter moeten hebben, deze mogen dan maar tot 1/1/2020 de zone in.

Benzine met Euro2 zijn veel langer toegestaan, en als ik een andere auto koop wil ik wel langer met die auto in de zone kunnen.

<p>Xantia 2.0i Turbo CT Exclusieve Break '98</p>
<p>Xantia 1.8i 16v Break '99</p>
<p>CX Prestige Injection '77</p>
<p>CX 25 GTi Turbo '84</p>
<p>CX 22 TRS '88</p>
<p>CX 22 RS Break '88</p>

Stijn
afbeelding van Stijn
  • 2.0 Turbo C.T. '97
  • 2.1 Turbo automaat 97
RE: Even voorstellen en gelijk een vraag

IK vrees dat zolang je met die oude auto's blijft rijden je steeds tegen het probleem van de emissizone zal aanlopen.  Ikzelf lig er niet zo wakker. Als ik in't stad moet zijn neem ik de trein. Moest laadruimte zo'n issue zijn zou ik ook eens een camionette overwegen. Met het bovenstaande even gelezen te hebben lijkt het me nogal een hopeloos gepuzzel.