FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

17 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
citropl
afbeelding van citropl
FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Hallo mede Xm-rijders en liefhebbers,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Xm en wel een Xm 3.0 V6 24 klepper uit 1998. De auto is donkerblauw (geloof Bleu Mauritius) met een beige lederen interieur. De auto ziet er netjes uit op wat kleine deukjes/putjes en wat schaafplekjes op de bumpers na. Ik heb nog geen eigen foto's, alleen wat foto's van de verkoper. Als ik heb uitgevogeld hoe die op de site te zetten zijn zal ik die even toevoegen. De auto rijdt goed, maar het veren kan soepeler denk ik. Ik heb al kennis gemaakt met MaartenH en hij heeft al wat storingen uit de VC gereset. Dit maakt wel uit, maar niet genoeg. Ik denk dat een rondje bollen geen kwaad kan. Verder heb ik de remlichtschakelaar gisteren vervangen door een gemodificeerd exemplaar van de sloop. De aanschaf van m'n Xm had wat voeten in de aarde. Dat verhaal volgt later wel een keer.

Dan ook nog even wat over mij zelf. Ik ben van bouwjaar 1970, en woon met mijn vriendin en 2 zoontjes (1 van 2 jaar en de ander is nu 8 weken) in Rucphen in Brabant. Heb naast de Xm nog een Dsuper uit '69 (modeljaar '70), en een motor (plus nog wat motorprojecten).

Groet, Furrie

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Ha Furrie! Welkom hier met je mooie 24v!

Mooie combi met beige leder, redelijk zeldzaam ook. Heb je haar particulier gekocht?

Ook een mooie combi: Een XM én een DSuper. Heb ik nl ook, ook een 1970ér. Voor foto's kun je t beste een host zoeken zoals: mijnalbum.nl
Daar kun je gemakkelijk en kostenloos fotoalbum's aanmaken en via IMG foto /IMG de foto hier plaatsen.

Veel fijne zweef km's met je dame gewenst!

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KSEWFFE8.jpg)

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Welkom Furrie,

Mmmmmm hij heeft een snoek. 8)

wimb
afbeelding van wimb

Ook namens mij welkom. Ik hoop je vaak hier te treffen.
Ben je ook van plan om lid te worden van de XM-club?
Als je wilt kun je de 13e kennis met ons maken. We hebben dan ons najaarstreffen bij Van der Laan in Abbenes (is niet bepaald in de buurt van Rucphen. :roll: ).

citropl
afbeelding van citropl

Bedankt voor het warme welkom :D
Ik heb me opgegeven als lid van de Xm club.
De 13de houd ik even in beraad. Ik ben de 12de in Amsterdam voor een concertje en slaap dan bij een maat in Sassenheim. Dus das best om de hoek dan. Maar zoals ik al meldde is onze jongste net 8 weekjes en het is dan dus best druk voor mama als ik er niet ben ;-)
Lijkt me wel erg leuk om eens wat mensen te leren kennen! Altijd handig als je eens wat raad en/of daad nodig hebt.

Ik lees wel vrij veel op CiFo en hier, maar ik post niet zo veel. Wellicht dat dat verandert als ik wat vaker langs kom hier.

Furrie

Citropl

trotse bezitter van een XM v6/24 exclusive uit 1998

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

eXpelliarMus zegt:

Welkom Furrie,

Mmmmmm hij heeft een snoek. 8)

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Welkom Furrie. Mooie XM heb je, de XM die m'n vader destijds nieuw kocht (en die mij als 16-jarige knul deed beslissen om ook ooit zo'n slagschip te bezitten) was ook Blue Mauritius. Goede kleur voor een XM IMHO.

La Noir Verni zegt:

Ook een mooie combi: Een XM én een DSuper.

Helemaal mee eens. Ik ben zelf in het gelukkige bezit van een XM TCT uit 94, en een Bleu Delta DSuper uit 1973. 8)

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
maartenh
afbeelding van maartenh

Het account maken is dus uiteindelijk toch gelukt. :D

Ik heb dan geen ds, wel een motor van een DS in 't bussie :lol:

mechuccio
afbeelding van mechuccio
  • XM V6 24v Exclusive 1999 50-DJ-HX

Welkom :)
Ik ben erg benieuwd naar de foto's!
En ik heb ook geen DS, maar wel de motor van een traction in mijn bus :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Van harte welkom op dit gezellige forum en bij de xmclub :zwaai:.

citropl
afbeelding van citropl

Grappig dat de combi DS en Xm vrij vaak voor komt.
Ik heb de Xm gekocht omdat ik graag een grote (karaktervolle) Citroën rijdt en de DS toch wel hard achteruit gaat door rijden in de winter. Voeg daar bij de tweede kleine, het in moeten leveren van een auto van de zaak en je komt uit bij een Xm :lol:

Ik heb m'n Xm gekocht bij een handelaar. Gevonden via autotrader geloof ik.
Niet iemand met verstand van Xm. Gewoon een auto voor de handel voor hem.

@Maarten; ja, na de tweede keer aanmelden kreeg ik inderdaad een tijdje later keurig een mailtje dat m'n account geactiveerd was.

Ik zie net dat de meeting op de 13de in Abbenes ook bollen checken en vullen als mogelijkheid heeft/had. Helaas is alles al vol, jammer. Ik had graag eens de bollen na laten kijken. Ik denk dat de hydractiefbol voor redelijk plat is. Misschien Ton van Soest maar eens bellen om bollen te checken, Chyparse is ook niet naast de deur voor mij helaas.

Ik denk dat ik m'n neus wel 's ochtends wel even laat zien op de 13de
Furrie

Citropl

trotse bezitter van een XM v6/24 exclusive uit 1998

citropl
afbeelding van citropl

Even nog iets over het lid worden van de Xm club.
Ik heb het formulier op deze site ingevuld een paar dagen terug maar verder nog niets gehoord via mail oid. Contributie nog niet overgemaakt omdat ik geen rekeningnummer zag staan. Iemand enig idee hoe dit verder in z'n werk gaat?

Groet, Furrie

Citropl

trotse bezitter van een XM v6/24 exclusive uit 1998

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

poeh, volgens mij krijg je vanzelf bericht via de ledenadministratie.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

stooftaker
afbeelding van stooftaker

Een hartelijk welkom!

Ook ik geen DS maar weer wel een Flappy de berlingo erbij :wink:

Ook niet helemaal in de buurt, maar in Benenden Leeuwen bij Renard kun je ook goed terecht voor een rondje bollen. :wink:

citropl
afbeelding van citropl

Een beetje meer geduld mijnerzijds en het komt allemaal goed ;-)

Vandaag bij de post zat er ook een brief bij van de Xm club. Zojuist even de contributie betaald, nu maar wachten op het eerste clubblad!

Vanochtend met de dame naar de APK. Dit was nog bij de verkoper en voor zijn kosten. Ik had zelf al de remlichtschakelaar en wat kapotte lampjes vervangen van het weekend. Vanochtend is de handrem rechts gemaakt (kabel zat los midden onder de auto) en zijn er 2 nieuwe Michelins gemonteerd aan de voorkant. Laatste afrekening met de verkoper gedaan en nu voelt de auto echt als de mijne!

Citropl

trotse bezitter van een XM v6/24 exclusive uit 1998

Citrophile
afbeelding van Citrophile

mooi en nu genieten 8)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

mooi en nu pix's 8)