FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

1238 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

:roll: Tsja, zo noemde EJ de constructie. :lol: Maar eigenlijk hangt een Troen van debiele constructies aan elkaar, en dat maakt het merk weer uniek!

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Het blijft inderdaad uniek dat een berg debiele constructies zulke heerlijke comfortabele auto's oplevert. 8)

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
gomp
afbeelding van gomp
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Gene idee of het een optie is hoor, maar in een airco gaat van die groene vloeistof om eventuele lekkage eenvoudig te kunnen zien. Kan er geen kleurstof in de KVS worden gemikt waardoor je eventuele lekkage beter kunt opsporen ?

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Ja, dat heet....... KVS. :schater:

gomp
afbeelding van gomp
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

jij geinponem :mrgreen: wrom heeft Gerrie dan zo'n moeite om het gaatje te vinden :lol:

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Omdat dat lek uit het zicht is. :stilmaar:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

en omdat ie nog heulegaar niet gekeken heeft :mrgreen:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Blauwe KVS schijnt (sic) heel mooi op te lichten onder een UV-lamp.
Dus Wim was serieuzer dan hij wilde :P

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Nope. Ik bedoelde die opmerking heel serieus. En KVS lijkt op water maar voelt vettig aan, kortom goed waar te nemen.

gomp
afbeelding van gomp
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

KVS lekkage kun je in principe prima ruiken als je een wat grotere lekkage hebt. Ik doelde echter idd op een kleurstof oid die je met een mooie lamp perfect ziet oplichten. Dat maakt het echt wat eenvoudiger bij kleinere lekkage waarbij de kvs eigenlijk vlot opdroogt. Je hebt dan wel een dalend niveau maar kunt het niet zo snel vinden.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Eindelijk, eindelijk, eindelijk!!!!

Die doorn in m'n oog, dat extra kastje aan m'n sleutelbos, eindelijk kan dat ding thuis blijven.
Mijn Xm is nu weer op afstand te openen en sluiten met de orginele klapsleutel!!

Sinds ik de Xm heb, heb ik de deuren bediend met een extra, los kastje aan m'n sleutels. Deze diende om de centrale deurvergrendeling te bedienen. Deze aftermarket set is er waarschijnlijk ingekomen na problemen met de orginele of bij inbouw van het aftermarket alarm.
Ik wilde erg graag van dat kastje af en alleen de klapsleutel gebruiken. Onlangs bij Xsara Coupe een slotenset en de Kiekert module van een sloper aangeschaft. Bij het plaatsen van de Kiekert wilde de klapsleutel wel klappen, maar de deuren bedienen ho maar. Helaas bleek ik nog een module nodig te hebben. Een Textron kastje. Waar de aftermarket module het RF gedeelte en de deurenaansturing combineert, doet de Xm orgineel dit met 2 modules (Kiekert voor de deuren, Textron voor RF). Gelukkig was het kastje wel door mij uit de sloper gehaald. Alleen wist ik niet dat ik die nodig had en was deze dus bij Xsara Coupe achtergebleven.

Vandaag zijn Marco, Lucas en Sohail langsgekomen en hebben het kastje meegenomen. Nog even naar de Ds gekeken, wat gedronken en na een uurtje gezelligheid gingen de heren weer huiswaarts. Helaas geen tijd om direct aan de slag te gaan, de buitenboel van het huis moest schoon....

Na het eten toch even proberen. Nummer op het Textron kastje en op het binnenwerk van de sleutel komen in ieder geval overeen, dus dat ziet er alvast veelbelovend uit. Het handschoenkastje er uit en de RF module omgewisseld voor de Kiekert. Vervolgens de schopplaat bij de bijrijder losgehaald en de Textron module opgesnord. Deze omgewisseld voor de module uit de sloper en vol verwachting op de knop op de klapsleutel gedrukt:

:dans: :dans: :dans:

Succes, de deuren gaan op slot........en gelijk weer open. Maar dat is logisch omdat de bestuurdersdeur openstaat :mrgreen:

De boel weer netjes dichtgemaakt en de auto afgesloten met de klapsleutel.
En zie hier, nog een bonus!!! De knipperlichten gaan branden :clap:

Hier had ik niet echt rekening mee gehouden, maar wel stiekum op gehoopt. De Kiekert module is uit het laatste bouwjaar van de Xm en bij het oude alarm waren al wat draden extra geknutseld op de knop voor de gevarenlichten. Met de andere RF module deden de knipperlichten het echter niet.

Me is happy 8)

Marco en consorten, super bedankt voor het langsbrengen en de gezelligheid!

Jeroen78
afbeelding van Jeroen78
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Das mooi dat het allemaal weer functioneerd zoals het bedoeld is.

Veel plezier met de originele functionaliteit.... en een kastje minder is altijd fijn.

Less is more zoals ze zeggen :mrgreen:

Groetjes Jeroen

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Wat een service, én wat een genot Gerrie! :thumbup:

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Leuk ook dat de knipperlichten meedoen :!:

Door het zien vandaag ben ik nog harder gaan twijfelen... Als ik het vergelijk met de DS3 ga ik ook steeds meer denken dat Bleu Delta toch ook wel een optie is... :oops:

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Super dat het werkt!

Waarschijnlijk werken dus de rest van de functies ook zoals het ontgrendelen van de startcode...
Kan me voorstellen dat joe heppie is :dans:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Knipperlichten bij openen/sluiten van de deuren is ook hier al een langgekoesterde wens... Super voor je!
Heb vandaag ook een origineel RF setje binnengekregen. (Kiekert + sleutel)
Zal er nooit tijd voor hebben om het in te bouwen, maar toch leuk om te hebben! :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Xsara Coupe zegt:

Leuk ook dat de knipperlichten meedoen :!:

Door het zien vandaag ben ik nog harder gaan twijfelen... Als ik het vergelijk met de DS3 ga ik ook steeds meer denken dat Bleu Delta toch ook wel een optie is... :oops:

IMAGE(http://www.citroen-forum.nl/images/smileys/c07.gif)
IMAGE(http://www.nuancierds.fr/interieurs/bleu%20platine%20bleu%2070%202.jpg)

Bovendien; Gerrie heeft er eentje, CDPF heeft er eentje, dan wordt het steeds minder apart!

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Als dat Blue Delta is, dan is die foto wel heel erg verbleekt :wink:
Overigens wél een schoonheid! Mag je concours noemen.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Gerrie heeft Bleu Platine (zie je eigen foto) en CDPF heeft volgens mij Bleu Delta (feller blauw) :wink:

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Kicken Gerrie! Vooral omdat het slechts een kwestie van inpluggen was bij jou. 8)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

:oops: Solly, dacht dat Gerrie ook BLue Delta had. Tis ook zo donker in zun garaasje... :wink:

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

:clap: :clap:

Luceo non uro....

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Top! Altijd fijn als het alleen een kwestie van aansluiten is :clap:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Volgens mij komt hier binnenkort een enorme update te staan, want als er één heeft staan te buffelen vandaag is het FurrieGurrie wel! :lol:

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Precies! Die was echt goed bezig!
En niet zonder resultaat 8) Ook mooi dat je eindelijk je uitlaat hebt kunnen scoren!!

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Ik heb voordat ik wegging nog even met Willem Roest staan praten. Het was mede naar aanleiding van Gerrie dat hij vertelde op zoek te zijn naar een XM-monteur.
En dit is geen grapje!

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Aalsmeer is wat ver om dagelijks te doen qua woon/werk afstand :lol:

Ik zal inderdaad nog een verslagje schrijven, toch nog best wat kunnen doen op een brakke zaterdag. Met dank aanMarcelKa voor de zeer nuttige assistentie en de gezelligheid. Lhm verversen doen we samen in 15 minuten rond inmiddels volgens mij :lol:

gomp
afbeelding van gomp
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Dan vraag je toch of je thuis mag werken :mrgreen:

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Of een goed bemande nevenvestiging in Roosendaal :wink:

Zo samen sleutelen is erg gezellig. En de LHM wissel incl. remmen ontluchten leek meer op een pitstop met Raikkonen wachtend achter het stuur :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Is dat de bijnaam van Gerrie's vader?? Leuk! :lol:

Pagina's