Gezocht versnellingsbak voor automaat V6 24 bj 1999

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
XM czech
afbeelding van XM czech
Gezocht versnellingsbak voor automaat V6 24 bj 1999

Na net iets langer dan een jaar met héééél véééél plezier te rijden in mijn XM heeft hij na twee weken stilstand plotseling de geest gegeven. De versnellingsbak is kapot en ik zoek nu een ¨nieuwe¨. Wie kan mij verder helpen aub? 

Ik hoop dat ik snel wat vind, want dit is niet zo leuk. Alvast bedankt voor de reacties!!!

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Gezocht versnellingsbak voor automaat V6 24 bj 1999

en moet die dan naar CZ ??

__________
Crepuscule

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Tip ! kijk ook eens bij peugeot 406 en 607 (zit dus ook de es9j4 in )

Ik neem aan die van jou er ook zo uitziet ???

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/merk/peugeot/model/406/onderdeel/versnellingsbak/magazijn/


citroen26
afbeelding van citroen26
RE: Gezocht versnellingsbak voor automaat V6 24 bj 1999

rvdw1986
afbeelding van rvdw1986
  • XM Berline Exclusive, Griz Quartz, ES9J4-ZF4HP20, 6-2000
RE: Gezocht versnellingsbak voor automaat V6 24 bj 1999
Ik heb onlangs bij de vertegenwoordiging van de fabrikant hier in Nederland, ZF Services Nederland B.V. (Delft) een offerte opgevraagd voor een revisie naar de laatste stand der techniek (voor die bak). Ik heb onlangs € 1500,00 uitgegeven voor een reparatie (de garage noemde het geloof ik het vervangen van de spiegelplaat) en daar wordt je toch niet vrolijk van. M.i. moet een versnellingsbak toch veel langer dan 210.000 km kunnen meegaan. Ook een uit 2000!  Ik vind dat ZF geen goed beurt heeft gemaakt met deze automaat. Zodra mijn automaat weer problemen geeft wil ik ze de kans geven een goede bak te leveren waar ik zeker 300.000 km probleemloos mee moet kunnen rijden. Een andere garage gaf een inschatting van € 4500,00. Deze offerte is dus niet zo slecht.
 
ZF Ruiltransmissie 4HP20: 1019 000 xxx    € 2.231,00
Uit- en inbouw kosten                                       €    525,00
Benodigd kleinmateriaal                                  €      35,00
Totaalprijs                                                           € 2.791,00 (netto ex. btw)
We kunnen de levertijd voor een 4HP20 voor u opvragen.
Hiervoor hebben de exacte gegevens (stuklijstnummer) van de transmissie nodig.
Het stuklijst- en serienummer zijn af te lezen van het typeplaatje.
 
​Succes!

Pieter & Nefertiti

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Gezocht versnellingsbak voor automaat V6 24 bj 1999
De bak van de foto's hierboven is geen 4hp20! Ook is het niet zo dat elke 4hp20 gewoon past! Zelfs die van een Xantia werkt niet zonder de ecu over te zetten en in de bedrading te frotten om ook bijvoorbeeld uitlezen mogelijk te maken. De 4hp20 is in veel auto's geleverd, maar nooit gelijk. Eindaandrijving en aansturing zijn anders....
citroen26
afbeelding van citroen26
RE: Gezocht versnellingsbak voor automaat V6 24 bj 1999

Ah, een automaat .............foutje.  Zo'n 4hp20 dat wordt een zoektocht of revisie.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Gezocht versnellingsbak voor automaat V6 24 bj 1999
Revisie lijkt mij de beste weg. Probleem is alleen dat je niet weet of het goed gebeurt. Ik heb de mijne zelf gedaan, dan is het natuurlijk ook afwachten. Maar je weet in ieder geval wel wat vervangen is en wat niet. Ik denk dat revisie door zf de beste optie is, waarschijnlijk ook de duurdere....