hallo iedereen.

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
jet
afbeelding van jet
hallo iedereen.

Door zware nek artrose ben ik verplicht mijn grote liefde motorijden op te geven

​35 jaar rijden en klussen aan motorfietsen ,wat nu?

Toevallig kwam ik op internet een foto tegen van een xm,wat een mooie wagen,ook na wat opzoekwerk moet je er veel aan werken.

Dus een nieuwe uitdaging,echter van hydrolica heb ik niet of geen ervaring gelukkig ben ik op deze club terecht gekomen die me nu al van pas zal komen.

De xm stond te koop in nevele van eerste eigenaar bij de citroen dealer,was voor export maar wilde dan toch onderhoud geven en keuren,.

Tijdens het naar huis rijden schudde zowat de hele voortrein en versnellingsbak tussen 30-80km uur daar ook een moto hetzelfde doet bij niet vlak loopvlak wist ik al waar de klepel hangde.Vier nieuwe rubbers er op en nu rijd hij als een zonnetje.

Het interrieur was een stortplaats die de heren van de carwasch met extra betaling het een beetje netjes hebben gemaakt.

ook lekt de injectiepomp een beetje dat was ook de reden dat de vorige eigenaar een nieuwe wagen heeft gekocht.

Bij het thuiskomen en wat de hoogte te hebben verzet van hoog -laag wat experimenteren zit de voorste vering keihard en veert niet meer.

mijn 2.1 1999 turbodiesel motor draait als een zonnetje ,alhoewel de linker elec ruiten links ,spiegelregeling,loszittende achterbank aandacht nodig hebben ben ik zeer tevreden met mijn xm

​Nu is het een leerproces om al die zaken in orde te brengen ,volledig anders dan een tweewieler.

Vanharte en vele groeten

​Ronny.

 

 

 

 

 

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: hallo iedereen.

Proficiat Ronny met je aankoop en welkom bij de club. Lekkende brandstofpomp moet je mee opletten. Is ie nat aan de onderkant of sijpelt het er bovenop een beetje uit? Onderzijde betekent een niet lang leven meer voor de pomp en behoeft revisie of vervanging, hetgeen niet goedkoop is. Bovenkant is eenvoudiger, heb ik geleerd deze week. ;-)

Andere manco's die je noemt zijn betrekkelijk eenvoudig te regelen.

Zet je nog wat foto's hier, zodat wij je aankoop ook kunnen bewonderen?

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: hallo iedereen.

welkom bij de club Ronny.

Vanwaar je Nickname "Jet"?

 

Wel grappig, mijn jongste dochter heet zo.

jet
afbeelding van jet
RE: hallo iedereen.

vanwaar de naam jet,sinds jongsaf aan maak ik jets statisch ,radiografisch en ook turbine gevlogen modellen

echter is onze club ook al een jaar of vijf gesloten wegens mileu

​alzo de naam jet van mijn clubgenoten.

mvg

Ron.

jet
afbeelding van jet
RE: hallo iedereen.

Dit gaat niet lukken ,ben niet zo ervaren met pdf en omzetten van jpg.

dus foto's zullen wat later komen even de dochter om hulp vragen.

mvg

Ron.

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: hallo iedereen.

Item verplaatst Ron.. Welkom.. Maak even een topic aan voor de problemen van je dame in het desbetreffende forumdeel om het overzichtelijk te houden..

Luceo non uro....