Haperende DIRAVI stuurbekrachtiging

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Tricky Dicky
afbeelding van Tricky Dicky
Haperende DIRAVI stuurbekrachtiging

^De DIRAVI stuurhulp van mijn XM V6-break laat recentelijk steken vallen: Op onverwachte momenten lijkt e.e.a. uit te vallen. Wat te doen? Is er wellicht sprake van vervuilde LHM? Ander euvel? Help! Wie kent dit fenomeen?

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Hai Tricky Dicky

Ja het kan aan vervuilde lhm liggen en blijft er misschien een klep in het hydrauliek systeem hangen/open staan? :evil: Het kan ook aan de je bollen liggen, de druk in je druk bol kan te laag zijn of helemaal op.
Je kan een afspraak maken bij chyparse in soesterberg, die zijn zeer bekwaam met bollen en hydrauliek,en een veer en druk bollen test is gratis. :P Het adres en telefoon is stemerding weg 11/0346-351150. :!:
Ze zijn niet duur, doe er je voordeel mee ,succes. :wink:

tot XM 8)

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Hoi,

Het genoemde probleem met de Diravi zal eerder te maken hebben met de aansturing ervan, dit is een kabel zoals en tellerkabel. Deze zorgt ervoor dat de Diravi snelheidsafhankelijk is. Dus licht bij lage snelheden en wat zwaarder bij hoge snelheden.

Maar het kan ook zijn dat het hydraulisch stuurblok kaduuk is, als het gebeurt een kapot veertje met kogeltje. Heel het blok moet vervangen worden. Kost veel tijd en geld om het te vervangen.

Ook het centrifugaal onderdeel kan kapot zijn waardoor de Diravi hapert.

Succes,
Citrophile