Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

16 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
arentwilde
afbeelding van arentwilde
Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Beste Leden,

 

Ik heb de laatste generatie XM. Zodra ik aan mijn XM iets aankoppel op de trekhaak schiet de vering in de noodloop. Om nu elke keer naar mijn garage te gaan om de foutmelding te resetten is me al te gortig ( heb een caravan die ik dit jaar zeker 4 keer ga gebruiken) is er iemand in Amsterdam of omstreken die mijn XM even wil resetten. Of kan ik zelf ergens een Lexia kopen? ( ik heb echter begrepen dat je dan ook een "oude" laptop nodig hebt?

a.vaneijk
afbeelding van a.vaneijk
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Dat zit niet lekker.

Volgen mij moet de vering zich automatisch aanpassen naar het gebruik.

Een manier is, om de computer te risetten kan ook door een paar minuten de accu pool los te koppelen maar dan moet ook bvb. je radio weer opnieuw worden ingesteld.

De Lexia word aangeboden op het internet, kijk wel met prijsvergelijking of  het van binnen EUROPA of daar buiten is in verband met import heffing van */- 45.00 euro, soms lijkt het of het een Europees bedrijf betreft maar is het toch een levering uit China.

Ook de pen aansluiten en het aantal pennen is bepalend voor de prijs meerdere onder werpen vind je op het XM club Forum.

Succes.

Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE:
Met het los nemen van de accu worden de fouten niet gewist uit de veercomputer. Dat gaat echt alleen door uitlezen en wissen helaas....
Visserkevis
afbeelding van Visserkevis
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Ik heb een lexia sinds een week of wat en woon in t Gooi. Je kan altijd een keer langskomen hoor!

arentwilde
afbeelding van arentwilde
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Super ik werk in Naarden dus graag!

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Even zuiver hypothetisch hoor...  maar is het ook niet mogelijk de veercomputer helemaal uit te schakelen?  Gewoon de stekker lostrekken? Ik weet alleen niet of ie dan permanent in de zachte of harde stand blijft staan.

__________
Crepuscule

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Krijg je ook problemen met de hoogteregeling bij zwaarder of lichter beladen, denk ik.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Ja zou dat zo zijn?  Ik rij nu een niet hydractieve XM en die corrigeert ook de wagenhoogte. Alle bollengeveerde Citroëns doen dat toch? 

__________
Crepuscule

Visserkevis
afbeelding van Visserkevis
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Ik had je al een bericht geprobeerd te sturen net, maar je mail staat nog in de afwezigheids-stand.

In ieder geval: wees welkom in Hilversum om met de lexia te spelen. 

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten
Bij ha systeem kun je rijden zonder veercomputer, de stand is dan stug. Niet van invloed op de wagenhoogte, dat is mechanisch/hydraulisch, niet elektrisch
XM Liefhebber
afbeelding van XM Liefhebber
  • twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Dat denk ik ook, het is anders niet veilig, dit zullen ze wel zo bedoeld hebben

XM Liefhebber
afbeelding van XM Liefhebber
  • twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE:

Veen zegt:

<p>Ja zou dat zo zijn? &nbsp;Ik rij nu een niet hydractieve&nbsp;XM en die corrigeert&nbsp;ook de wagenhoogte. Alle bollengeveerde&nbsp;Citroëns&nbsp;doen dat&nbsp;toch?&nbsp;</p>

De hydro heeft extra bollen die heb jij niet, bij gevaarlijke situaties gooit hij ze dicht.

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Ik weet dat Citroën het allemaal mooi bedacht had 25 jaar geleden maar het hele systeem is bij sommige XM's toch wat storingsgevoelig.

Je zou dus, zuiver theoretisch, wanneer je wel een groot liefhebber bent van XM's maar toch erg ongelukkig wordt van een op hol geslagen veercomputer, de stekker eruit kunnen trekken en op de hoeken vier comfortbollen zetten. Dan zal deze XM mogelijk iets meer duik en rol gedrag vertonen maar verder heel relaxed rijden.  ;-)  

Ik heb nu een XM met én zonder hydractief en ik vind zonder best fijn rijden. Ik denk daarom dat ik bovenstaande gedachtenkronkel bij mijn TCT eens in de praktijk ga brengen.

__________
Crepuscule

XM Liefhebber
afbeelding van XM Liefhebber
  • twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Dat is ook een optie, ben benieuwd

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Lexia in Amsterdam en omstreken om veercomputer te resetten

Laat de 2 hydro-actief bollen, dus de centrale op de vooras en de centrale op de achteras maar eens 20% overvullen. Geen geklooi met comfortbollen en je systeem blijft verder helemaal zoals het bedoeld is maar veert in de normale stand als een droom.

Zacht waneer het kan, hard wanneer het moet 

 

 

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Jos Haeftinck
afbeelding van Jos Haeftinck
  • XM TCT `94
  • Delahaye 175 S Roadster
RE:

Achter heb ik nog wel confortbollen.

Hoewel ik er jaren mee heb gereden werd ik aan de voorkant  een beetje gek van de slechte demping van die confortbollen.

Vooral bij drempels , en dat zijn er nogal wat in mijn wijk, sloeg de voorkant door tot aan de rubbers en veerde vervolgens te hoog weer op.

Veel te weinig demping en bovendien toch ook wel een beetje aan `t zwalken op de snelweg.

Met de gewone bollen voor stuurt `ie veel strakker en pakt de drempels mooier.

Ook ik heb de HA bol bij van der Laan in Abbenes iets laten overvullen naar 60 bar.

Was binnen 20 min. klaar, vaklui hoor.

Op mijn vorige XM 2.0 i zonder HA werkte die confortbollen wel weer lekker, gek is dat.