LPG Tank inbouwen?

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
XMfreak
afbeelding van XMfreak
  • WH5032 V6 24v Exclusive
LPG Tank inbouwen?

Beste clubleden,

Wat is wijsheid?
Xm uit 98
Motor: ES9J4 2946 ccm
Transmissie: 4HP20​
KM stand 225.000

Ik wil des betreffende XM eventueel voorzien van een LPG instalatie. 
Omdat ik ruim 20.000km per jaar wil gaan rijden. 

Wat zouden jullie doen en wat zijn de voor en nadelen?

Kennen jullie misschien een bedrijf die ervaring heeft met deze ombouw?

 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE:

Ja dat heb ik ook in mijn ES9J.  Het zat er al in toen ik 'm kocht en daar ben ik best blij mee. Ik heb de tank achterin dus mijn nadeel is minder kofferruimte. Maar je kunt ook voor een ringtank gaan.

__________
Crepuscule

XMfreak
afbeelding van XMfreak
  • WH5032 V6 24v Exclusive
RE: LPG Tank inbouwen?

@veen bedankt voor je bericht! Merk je vermogen verschil met acceleren?
Wat zouden de kosten zijn voor een dergelijke LPG instalatie? 

C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE:

Nee ik merk geen enkel verschil in vermogen.  De kosten kan ik niet zoveel over zeggen.

Maar na ff snel googlen... https://www.lpg.nl/6_cilinders.php

__________
Crepuscule

Mica
afbeelding van Mica
RE: LPG Tank inbouwen?

Er staat WH5032 onder je avatar. Daar staat een mooi verslag van op Facebook. Leuke wagen!

https://www.facebook.com/pg/qkcitroenclassics/photos/?tab=albums

xxxxxxm

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: LPG Tank inbouwen?

Erg fraai inderdaad.

wat betreft LPG installaties, slechte installaties zijn er eigenlijk niet, slecht ingebouwde wel. De kwaliteit van de inbouw(er) is het cruciale onderscheidende verschil. Zorg er echt voor dat je je op de een of andere manier van vergewist dat je een goede inbouwer te pakken hebt.

Qua installatie, wil je het beste van het beste dan is Prins VSI de beste keuze. Een goede 2e is Vogels VGI en dan komt de rest (Landi Renzo, etc).
Bij alle andere installaties dan Prins en Vogels kunnen de injectoren wat aan de luide kant zijn qua tikken, kwestie van goed doorvragen/overleggen met de inbouwer.

De XM is een wat lastige auto om netjes in te bouwen, reken dat het wat duurder is dan gemiddeld. Een Prins VSI zal denk ik rond de €3.000 tot €3.500 zitten, alle andere inbouw zo rond de €2.500,-

Waar je de tank en vuller wilt hebben is een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeuren. Hecht je meer waarde aan weinig tanken of meer aan esthetisch verantwoord? Ringtanks onder de auto hebben wel eens de onhebbelijke neiging om zichtbaar te zijn onder de bumper uit, vindt ik zelf erg lelijk. En bij een XM zou ik het erg lelijk vinden als er een vuldop in de bumper zit. Zelf zou ik dan gaan voor een minivuller naast de benzinedop, daar is ruimte voor. Tanken duurt alleen ietsje langer.

Succes met de keuze en de inbouw! BP gerust als je nog wat raad en daad zoekt.

XMfreak
afbeelding van XMfreak
  • WH5032 V6 24v Exclusive
RE: LPG Tank inbouwen?
@mica klopt auto is in polen goed onder handen genomen. @Chris bedankt voor je info, zeer nuttige info. Ik ga me eens goed orienteren. Met 20.000km per jaar heb je de kosten van de tank er waarschijnlijk ook na verloop van tijd weer uit.

C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia