relais 801

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Anton Willemsma
afbeelding van Anton Willemsma
  • 2.0i-8V Berline 1992, 5-hand, Vert Triton
  • 2.0i-16V Berline 1995, 5-hand, Bleu Stratos
  • 2.0 TCT Berline 1996, 5-hand, Beige Ivoire
  • 3.0 V6-24 Berline Excl. 1999, 5- hand, Rouge Pivoine
  • 3.0 V6-24 Berline Excl. 2000, automaat, Blue Mauritius
relais 801

Dag allemaal,

Op het forum is wel eens iets behandeld over de relais bij de linker koplamp. De drie groene (Cartier, was het maar goud (-:) krijg ik er makkelijk uit. Zitten tussen twee klemmetjes aan de zijkant van het groene blokje.

Maar de laatste, nr 801 genoemd (zwart, in een gele basis vastgezet) zit muurvast en lijkt anders vast te zitten. Durf niet harder te wrikken dan goed is. 

Wie weet hoe deze los gaat?

Ik wil de pooltjes controleren

groet, Anton

a.vaneijk
afbeelding van a.vaneijk
RE: relais 801

Dat is het relais van de automatische bak, waarom zou je die er uit trekken als het goed werkt ?

het zit gewoon in de voet gestoken zonder klemmen, met een fitting schroevendraaier er tussen zetten lukt het wel.

Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE:

Of e.e.a is toch gecorrodeerd dat daardoor het relais al zo vast in de voet zit. Normaliter moet je die er zo uit kunnen trekken zonder enig gereedschap.

Je kunt de houder eronderuit schroeven en van achter met elektro spray oid de voeten in spuiten en kijken of het na verloop van tijd wel wil.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Anton Willemsma
afbeelding van Anton Willemsma
  • 2.0i-8V Berline 1992, 5-hand, Vert Triton
  • 2.0i-16V Berline 1995, 5-hand, Bleu Stratos
  • 2.0 TCT Berline 1996, 5-hand, Beige Ivoire
  • 3.0 V6-24 Berline Excl. 1999, 5- hand, Rouge Pivoine
  • 3.0 V6-24 Berline Excl. 2000, automaat, Blue Mauritius
relais 801 en houder vervangen

Bedankt voor de tips. Het relais of de houder zit niet snor, Als  starten lastig (of laatst: helemaal niet) lukt morrel ik wat aan dat blokje. Dan start ie prachtig!! Ik heb een relais en nieuwe houder gevonden, die wil ik inbouwen, maar........Ik kom niet onder die zwarte afdeklijst die over de grille en lampen ligt. Heb al veel gedemonteerd en durf niet verder.

Wie kan me tips/instructies geven? Hierbij foto's om te tonen wat ik los heb. De relais zitten dus onder het gedeelte bij de drie popnagels.  

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE:
Die zwarte lijst is 1 geheel met het frame van de ventilatoren. Vormt zo'n beetje de voorkant van de auto. Kan dus niet apart los. Wurmen in de kleine ruimte dus . Je kunt wel die popnagels uitboren, dan komt de kunststof houder waar de relaisvoeten in zitten in zijn geheel los en kun je beter aan de bedrading. Die relaisvoeten kun je ook uit de houder halen door ze 1 voor 1 wat te draaien, dan kunnen ze naar achteren (naar de voorkant van de auto toe) uit de houder gedrukt worden. Dat draaien gaat alleen als je het borginkje wegdrukt.
Anton Willemsma
afbeelding van Anton Willemsma
  • 2.0i-8V Berline 1992, 5-hand, Vert Triton
  • 2.0i-16V Berline 1995, 5-hand, Bleu Stratos
  • 2.0 TCT Berline 1996, 5-hand, Beige Ivoire
  • 3.0 V6-24 Berline Excl. 1999, 5- hand, Rouge Pivoine
  • 3.0 V6-24 Berline Excl. 2000, automaat, Blue Mauritius
RE: relais 801

O super, dat ga ik proberen. Dus de grille enzo maar weer mooi vastzetten lijkt me??

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: relais 801
Als je een relais eruit haalt en je kijkt in de relaisvoet dan zie je een als het goed is een klikvingertje dat je naar het midden kan duwen zodat de voet een aantal graden kan draaien. De grille kan inderdaad weer op zijn plek hoewel je hem zo niet per ongeluk kunt beschadigen met iets als je er overheen hangt of er gereedschap op laten vallen....
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: relais 801

Lamp zou ik er ook uithalen, heb je nog meer ruimte.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: relais 801

8h ja eerst de twee zwarte lamp versteller naar boventrekken, dan 3 boutjes m6 kopje 10 zoeken, met de o derste zit ook de claxon vast, en dan kan de hele behuizing er zo uit.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Anton Willemsma
afbeelding van Anton Willemsma
  • 2.0i-8V Berline 1992, 5-hand, Vert Triton
  • 2.0i-16V Berline 1995, 5-hand, Bleu Stratos
  • 2.0 TCT Berline 1996, 5-hand, Beige Ivoire
  • 3.0 V6-24 Berline Excl. 1999, 5- hand, Rouge Pivoine
  • 3.0 V6-24 Berline Excl. 2000, automaat, Blue Mauritius
RE: relais 801

Bedankt voor de bruikbare tips. Heb eerst geen tijd voor xm werk dus ga niet verder uitbouwen. Het starten gaat wel weer vlot de laatste keren. Toeval....typisch xm☺  over een tijdje maar weer eens aan de gang. De olielekkage heeft nu ineens wat meer zorg nodig.