Advanced Forum Search
Bij wijlen mijn Noir Désir (uit 2000) schakelde de staronderbreker zich uit na met de afstandbediening de auto te ontgrendelen. Dat was wel handig.
Bruintje uit 1996 doet dat niet. In het instructieboekje is hier ook niets over te vinden. Dus even in het oude instructieboekje van Noir Désir gekeken. De code om dit in te stellen zou C1C zijn. Als ik dit in toets piept het cijfer paneeltje en knippert het groene lampje 4x zoals zou moeten.
het werkt echter niet. Kan ik iets vervangen waardoor dit wel werkt?
Beste Xmmers,
Mijn xm schiet nu op de supervergrendeling. Hij klikt korter en alle portieren zijn dan dicht.
Alleen met de sleutel krijg ik hem open en dan hoef ik toch de code niet in te voeren.
Alle portieren gaan niet open alleen de betreffende voorportier die je met de sleutel opent.
Nu dacht ik eerder dat een van de motortjes in de achterportieren de boel blokkeert ( heb ik eerder gehad )maar nu
denk ik dat het electrische kastje die het regelt ( het die niet kiekert ) defect is.
Weet iemand of er toevallig ergens online een kleuroverzicht van de XM rondzwerft?
Want ik heb vandaag een V6-12 automaat uit 1990 opgehaald in een kleur die ik nog nooit gezien had. (ook niet op een foto)
Het is een beetje licht mint groen metallic. De kleurcode moet ik nog even opscharrelen onder de kap, maar hij staat in ieder geval op kenteken als groen.
Mijn Dame bloed groen, help!
Hallo,
Sinds kort rij ik in een 97-er Citroën XM. Dit is mijn 24ste auto... ik ben normaal niet zo gehecht aan auto's echter is dit een blijvertje want ik heb nog nooit in een auto gereden die beter rijdt dan een XM. Elke dag is het namelijk een fantastische ervaring om in de XM te rijden.
Voor mij is de XM de meest comfortabele auto ooit gemaakt!
Gezocht: einddemper voor V6 24v break... NFP.
Wie heeft er nog ideen om deze zeldzaamheid te pakken te krijgen, of moet ik gewoon aan de RVS...?
Krijg de melding ABS werkt niet op het schermpje samen met het oranje rem-lampje.
Is het waarschijnlijk dar er een ABS sensor is uitgevallen, en kun je uitlezen welke dat is ??
Zie hier mijn nieuwe aanwinst: een 2.0 TCT VSX met 203.000 op het klokje:


Hallo!
Heeft er iemand nog een achterste uitlaatpot voor een 2.1 TD type 2 berline op voorraad?
Groet, Jan
Te koop: zwart lederen interieur.
Netjes maar met gebruikssporen, stoelen op sommige plekken craquele, bestuurdersstoel heeft slijtplek op linker zijwang (door in en uitstappen)
Stoelen en achterbank Serie 1, Stoelen electrisch verstelbaar.
Zijpanelen Serie 2, geschikt voor electrisch bedienbare ramen voor en achter.
Middenarmsteun. nooit eerder gezien, soort dik blok schuim, niet verstelbaar, wel comfortabel.
prijs notk.
Hier een topic om de sloopmeeting van noir desir te organiseren.
wie doet ermee?
zover hebben furriegurrrie, marc, erikv en janvb interesse getoond.
wanneer gaat het gebeuren?
ik wil het graag op korte terrmijn doen, ik stel voor volgende week zaterdag, zondag kan ook, eventueel komende zaterdag ook.
Mijn (nieuwe) XM veert nogal hard. Het betreft een Turbo CT uit 1995 met maar 5 bollen.
Is er hier iemand die mij iets over de 5e bol boven de uitlaat kan vertellen? Wat doet die eigenlijk?
Het is dacht ik geen anti-inzakbol, of toch wel?
Groet Frank
Sinds kort heb ik een Citroen XM in mijn bezit. De andere auto is een VW Caravelle 1.9TD 9 persoons bus uit 2002.
Te koop:
Een HD pomp en een aircopomp afkomstig van een Turbo CT blok.
Maar volgens mij passen ze op ieder 2 liter benzine en 2.1 liter diesel blok.
Beide werkend en niet lekkend gedemonteerd.
Vraagprijs is 50 euro p.s. of een goed bod.
Te koop: Complete notenhout decoratieset voor type I, nieuw in doos. Prijs € 75,= excl. verzendkosten. Ik had deze gekocht voor mijn type I, maar deze is sinds kort vervangen door een type II waar dit set niet in past.
Mijn contactgegevens:
tom.haan@chello.nl
06-15947679
Hallo club liden.
Ben op zoek naar gebruikt automaat voor mijn xm type 1van het jaar 1992 /12d.
graag een pb.
Met vriendelike groet MO
Beste clubleden,
Nog niet zo heel lang ben ik lid van de XM Club, en tot op heden heb ik met veel interesse en plezier de laatste clubbladen gelezen en de website bezocht. Op dit moment heb ik geen XM, sterker nog, tot nu toe heb ik nog maar 1 keer in een XM mogen rijde, maar die ene keer was voldoende om overtuigd te raken van de kwaliteiten van deze auto. Het besluit dat er een XM moet komen is dan ook al genomen.
Heeft er iemand nog een expansievat voor een 96' er liggen
zojuist geconstateerd dat ook dit kwaaltje in mijn xm zit
dit naast raambediening, abs sensorprobleem ( 35 euri nieuwe sensor bij mister auto in Amsterdam), en lekke bollen
maar wat rijdt het toch weer lekker na 6 jaar weer terug in een xm
Aangeboden een fabrieksorigineel schuifdak voor een Xm berline.
Ik heb dit dak gedemonteerd uit een Xm V6 Exclusive uit 1998. Het werkte prima en lekte niet voor zover ik heb kunnen beoordelen.
Ik heb alles netjes gedemonteerd en alles zit erbij, dus bekabeling, schroeven en ook de complete zwarte hemel.
Prijs €100,- op te halen in Rucphen
Uit mijn groene XM wil ik m'n beige interieur kwijt. Auto staat in Lelystad. Je zult het er zelf uit moeten halen, dat is een kleinigheid, deur bekleding iets meer, vloer tapijt evt ook. Liefst zo snel mogelijk, op een zaterdag binnenkort dus..
In dit album staan wel wat foto's: https://picasaweb.google.com/CitroenSweefXM/V624
vraagprijs 150€ of redelijk bod?
Goedemiddag allemaal en de beste wensen voor het nieuwe jaar,
Ik heb zojuist aangeschaft in Hilversum bij een op het oog nette garagehouder een strakke XM 2.0 16v.
De Dame (auto is hier volgens mij een vloekwoord) heeft het kenteken TB-ZR-85 en heeft een sticker van deze XM club, dus benieuwd wie deze dame kent.
Hallo!
Waar zit toch die schakelaar voor de verlichting in de achterbak bij een Berline ?!
Weggewerkt achter de bekleding?
GR Jan
Heren,
Ik kan het type lampjes voor dashboard verlichting niet meer terugvinden op het forum, hoewel ik toch 99% zeker ben dat ik hier een link heb gezien...
Wie helpt me?
GR Jan
EDIT: verplaatst naar het topic GESPOT, hier graag alleen vraag en aanbod van onderdelen plaatsen.

