Bij wijlen mijn Noir Désir (uit 2000) schakelde de staronderbreker zich uit na met de afstandbediening de auto te ontgrendelen. Dat was wel handig.
Bruintje uit 1996 doet dat niet. In het instructieboekje is hier ook niets over te vinden. Dus even in het oude instructieboekje van Noir Désir gekeken. De code om dit in te stellen zou C1C zijn. Als ik dit in toets piept het cijfer paneeltje en knippert het groene lampje 4x zoals zou moeten.
het werkt echter niet. Kan ik iets vervangen waardoor dit wel werkt?
anders wordt het startonderbreker onklaar maken :-)
Je zou het toetsenblokje van die uit 2000 kunnen proberen. Die hebben allemaal verschillend gedrag en verschillende functies en richting de ecu zit er niets meer tussen.
Ik dacht dat het toetsenblokje al op de correcte manier reageert door vier keer te piepen knipperen...
Zit het hem niet in de ontvanger van het signaal van de sleutel die iets moet doorsturen richting toetsenblokje?
Maar is zowiezo het proberen waard.
______________
L' éminence grise
Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat dit pas bij latere modellen mogelijk is. Anders stond het wel in je instructieboekje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat dit pas bij latere modellen mogelijk is. Anders stond het wel in je instructieboekje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Lui ding! had je ook zelf kunnen bedenken
Mijn geheugen laat me niet in de steek, uit L'évolution...
Modeljaar 1997 ORG.NR. 7109®
Met behulp van de hoogfrequente afstandsbediening is nu uitschakeling van de startbeveiliging gedurende een minuut mogelijk.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dju, is ze net te vroeg geboren; organr. 7094
Ik had inderdaad al zo'n donkerbruin vermoeden dat het ontgrendelen met de sleutel in 1996 nog niet mogelijk was maar ik dacht mss is dat wel op te lossen door een of ander kastje om te wisselen, Ik vond het wel makkelijk.
dan maar plan B, wat gerrie zegt...
______________
L' éminence grise
Misschien als je er een TCT Ecu van jongere leeftijd in zet, dat het wel lukt?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik denk dat het eerder in een ECU zit dan in het codepaneeltje maar probeer het eens Roel, ik ben wel benieuwd.
Denk er wel aan dat een andere ECU voor een slechtere motorloop kan zorgen, test dat ook voor je te vroeg juicht.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Overigens kon je op oudere modellen de startcode wel uitzetten, alleen was dat dan 'permanent' en niet gebaseerd op je sleutel (code 0000 gebruiken). Voor zover ik nu heb meegemaakt zijn er 3 varianten:
1) uitzetten door op 0000 in te stellen
2) niet uit te zetten
3 met C1C de sleutel voor opheffen laten zorgen.
eRFGoeD 60 was de enige waarbij ik hem echt niet uit kreeg. Huidige heeft geen paneeltje meer (veilig gevoel ;) ) dus daar weet ik het niet van lol
En een handtekening!!!!
Bij mijn TCT uit 1994 was het ook niet mogelijk om de startblokkering uit te schakelen d.m.v. ontgrendelen met de sleutel, hoewel dat welin het originele instructieboekje stond...
Zoals Matthijs al zegt: het is afhankelijk van de versie van je codepaneel.
Laatst plan B uitgevoer; code paneeltje met draaiende motor losgekoppeld.
Motor sloeg meteen af, dus ik zal met verder met een startcode door het leven moeten....
Er zijn ergere dingen.
______________
L' éminence grise