Beste forummers,
Ik ben nieuw op het forum en bezit momenteel een C6 en een Xantia. De C6 staat te koop en ik overweeg deze te vervangen voor een XM. Hierbij speelt een rol dat de C6 vrij complex is om aan te sleutelen, omdat deze letterlijk bomvol zit.
De Xantia is een heerlijke auto om aan te werken. Die is vergeleken met de C6 leeg onder de motorkap.
Hoe moet ik de XM inschatten. Weet iemand of dit vergelijkbaar is met een Xantia?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Voordeel van de XM is uiteraard ook het brede publiek. C6-rijders sleutelen volgens mij nauwelijks aan hun auto.
Groet,
Eric
Volledig afhankelijk van de uitvoering. Ik sleutel wel zelf, nu aan de C6, voorheen aan 2 Xms met V6 motor en 4hp20 automaatbak (uit '98 en 2000). Zitten ongeveer even vol is mijn inschatting. Ook een 2.5 TD is onder de kap erg vol....
Het zou sowieso een benzine auto worden. Type 1 of 2 ben ik nog niet uit.
Leuk trouwens dat je ook een C6 hebt en wel sleutelt. Ik heb je naam ook voorbij zien komen op het citroen forum
een simpele 2.0 lijkt me vergelijkbaar sleutelen als ene Xant.
Een V6.24 met airco etc. is een stuk lastiger.
En een 2.1TD zit ook al aardig vol hoor, Gerrie.
De binnenkant en onderkant is bij alle XM's goed te doen, voor het geval je je daartoe wilt beperken.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
De Xm is net wat groter dan de Xantia, dus in theorie heb je iets meer ruimte. De benzine V6 in de C6 is in de basis gelijk aan die in de latere Xm. De 2.7 diesel in de C6 is wel een complexere motor door de turbo's en extra egr spul enzo.
Maar wel een juweeltje die diesel