versleten multispanner en krukas-pully

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
jcbalt
afbeelding van jcbalt
versleten multispanner en krukas-pully

Hallo,

Ik heb een soort resonantie in de motor gehad van mijn XM 2.1 TD Automaat uit 1999. De dealer heeft toen de multispanner vervangen die snel daarna weer versleten was. Teruggegaan nadat het rubber me om de oren sloeg en deze keer multi-spanner en krukas-pully vervangen. Weer een ratel in de motor en maar weer en nieuwe multi-spanner erop. :shock:

Kent iemand dit probleem?

Verder perfect hoor! In XM's rijden toch alleen maar optimisten he?

piet visser
afbeelding van piet visser

Hé dat klinkt bekend.

Ik heb eenzelfde XM, zelfs het bouwjaar is gelijk :lol:
Ik heb ook een resonantie en piepend geluid (van multiriem) na de koude start of als ik de a/c selecteer.
Ik heb inmiddels BEIDE spanrollen en een mutiriem op voorraad, moet er nog tijd voor vrijmaken :oops: .
Het lijkt erop dat de bovenste spanrol een eigen veer met ingebouwde demper heeft.
mogelijk is die demper versleten.
Goed, zodra ik het spul open heb gehad zal ik erover berichten.

En idd ik ben een optimist die wel van karakter houd :wink:

Groet, Piet

jcbalt
afbeelding van jcbalt

Dank voor je reaktie!
Hou me op de hoogte van je vorderingen.

groet, jippe

piet visser
afbeelding van piet visser

Zo de nieuwe riem en rollen zitten erop.
Tevens heb ik de spanner vervangen en die was echt stuk!
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/Foto-T7GAXKDG.jpg)

Deze zit achter de hydraulische pomp verstopt , en zo zag het onderste oog eruit;
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DGFNGWAW.jpg)
Ik heb het busje ook even op de foto gezet, zoals je ziet was die ook naar de knoppen.
Bij de nieuwe spanner zit gelukkig ook een nieuw busje.
Het onderste boutje van de spanner is echt geen pretje om bij te komen, iemand zonder sleutel ervaring kan ik deze klus dan ook afraden.

De resonantie en het piepen behoren nu eindelijk tot het verleden, op naar de volgende klus!

Groet, Piet[/img]