XM aanschaf

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Arie_Visker
afbeelding van Arie_Visker
XM aanschaf

Hoi

Ik ben vandaag wezen kijken bij een XM uit 1990. Nu graag even jullie advies.
Het is een nette en eerlijke auto, verkoper was ook erg eerlijk over alles hier een lijstje met aandacht punten.
.1 Banden voor moeten worden vervangen voor APK

.2De schermpjes van de computer links en rechts moet worden vervangen. Zijn nog wel leesbaar, maar toch beschadigt.

.3Motorisch loopt hij erg goed, start direct en zit een onderhouds historie bij.

.4 stuurde goed, en bij het starten zag je de auto omhoog komen, eerst voor dan later volgde de achterkant.

Interieur zag er wat slordig uit, maar alles was wel droog, maar moet wel worden schoon gemaakt. Bij de acherbank miste een asbakje.

Vraag over dit model, is het zo dat de vering is in te stellen (rij hoogte). En hoe kan je de vering testen of hij nog werkt ja of nee.

Alvast dank
Arie Visker

Kars
afbeelding van Kars

Heb je echt gereden met die auto, of alleen starten en luisteren/kijken naar de bewegingen van het HP-systeem?
Hoelang staat de auto al in de verkoop? Zijn de banden inmiddels een beetje "vierkant" geworden door het eventuele lange stilstaan?
Over het vervangen/repareren van de computerschermpjes kan ik je niet adviseren en onderhoud aan de binnenkant is misschien wel te herstellen door een ander interieur??
En verder wat is de km-stand en type verder?

De vering is te testen door te "gymnastieken" , dat houdt in dat je de auto diverse keren laat zakken en weer omhooggaan dmv de hoogte regelaar.
Hoe vaak slaat de hydroliekpomp aan als de moter draait? Ik ben geen aankoop expert, maar ik hoop dat je een beetje opweg geholpen bent.
Kijk ook eens naar deze pagina op dit forum.... http://www.xmclub.nl/XM/aankooptips/aankooptips.pdf

Arie_Visker
afbeelding van Arie_Visker

Hoi Kars de auto staat nu ongeveer 1 week in de verkoop, en heeft 250.000 km gelopen.
Zoals bekend vriest het dat het kraakt, en de auto zat dus ook onder de ijs afzetting. Motor was nog steenkoud maar zonder te tegen sputeren was het meteen lopen. Geen rara wolken kunnen ontdekken uit de uitlaat. electronica deed het prima, (ramen, stoelen ect.) Deze auto heeft geen code om te starten maar direct starten met de sleutel.

Wat wel een zorg van is de duidelijke slijtage van de band linksvoor en rechtsvoor. Deze waren voor het APK een adviespunt voor het rapport van 17 januari 2007. Deze moeten dus ook worden vervangen.

Het gaat om een Citroen XM Ambiance uit 1990 V6 model.

Kars
afbeelding van Kars

Arie_Visker zegt:

Wat wel een zorg van is de duidelijke slijtage van de band linksvoor en rechtsvoor. Deze waren voor het APK een adviespunt voor het rapport van 17 januari 2007. Deze moeten dus ook worden vervangen.

Het gaat om een Citroen XM Ambiance uit 1990 V6 model.

Lees ik het goed?? APK 17-01-2007

Tot wanneer is de laatste APK geldig dan???

En (extra) slijtage aan de voorbanden is natuurlijk normaal bij voorwielaandrijving, maar is deze slijtage die je aangeeft abnormaal?
Scheef afgesleten, door een verkeerde stand misschien????

Arie_Visker
afbeelding van Arie_Visker

De APK loopt af op 17-01-09

Laatste APK moet natuurlijk 17-01-08 zijn (sorry data een beetje in de knoop).

citroen26
afbeelding van citroen26

Als je voor die V6 kiest besef dan wel dat je uitgerekend de V6 kiest als zijnde de storing gevoeligste :( dit ivm bouwjaar 90".
heb je 2 linker handen en wil je 'm dagelijks gebruiken dan absoluut een afrader. :!: door een iets hogere investering te doen kun je ook ééntje uit 95" of jonger aanschaffen. Nog een tip: Vermijd wel de XM's met automatische bak t/m 96". Deze automaten staan bekend om hun korte levenduur en dure reparatie/revisie. :!: