Het beetje stress dat je in een XM hebt vanwege de rechtervoet ben je kwijt met zo'n kruiskontroleur. Je bent dan de passagier die het stuur in handen heeft. Best of both worlds. 8)
T1 stoelen overzetten in een T2 gaat zonder problemen, qua bevestiging dan. Of de elektra er ligt of aangelegd moet worden, ligt aan het type. Als je een SX hebt wordt het wel lastig, een VSX heeft alle aansluitingen al liggen tot de middenconsole dus daar hoef je 'alleen nog maar' een draadboompje aan te hangen.
Middenarmsteun is een ander verhaal. Als je airbag(s) hebt in het stuur van je type 2, dan zul je een stuk uit het frame van je middenarmsteun moeten zagen/knippen. Dit is verder niet zo'n hels karwei maar als je het niet doet past de airbag sensor niet.
Mocht je dat niet zien zitten dan heb ik nog een al aangepaste type 1 middenarmsteun liggen.
Leuk en spannend altijd, een andere, 'nieuwe auto'.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Marc's 2.1TD's
Roger,
Ben niet zo op de hoogte van s2 kenmerken en bijbehorende uitvoeringsbenamingen, maar VSX is hoger dan SX, weet ik en deze heeft electrisch bediende airco, leer, lichtmetalen velgen, electrisch bediende ramen achter. Dus dat zal dan wel VSX zijn, toch?
Zit er een sensor van de airbags thv de middenarmsteun? Rare plek!
Waar zitten nog meer airbagsensoren, voor het geval ik (te) enthousiast van alles ga losschroeven?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Marc's 2.1TD's
Bericht van de garage; auto is gearriveerd uit Duitsland. Kon m gewoon van voor naar achterkant garage (ingang voor brug) rijden. Op de brug: assen allemaal OK. Wel grote roestboel rondom remklauwen allebei de kanten (auto heeft na hevige sneeuwval en pekel 1 week stilgestaan op koud en nat industrieterrein). Eén remklauw (links) lekt. Proefrit 50 km: alleen in de bochten iets tikken van de as, verder wat moeizamer remmen. Advies: vervangen remklauwen, remschijven en -blokken. Diagnose pech: waarschijnlijk vastgelopen remklauw rechts door....? (hitte, roest, vocht...)
Kostenplaatje: 800 incl. BTW en arbeid. Tel dit bij het rondje bollen, waar deze dame ook binnenkort weer aan toe is (ca. 400 euro alles nieuw) en tellerstand van 623.000 km.
Versus: 1997 serie 2 break met 270.000 km, helemaal tiptop in orde gemaakt voor 3000 all in.
:tja: :iemand:
Nog maar eens een weekendje over denken....
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Pekel en zout kunnen ook gemeen tussen schijf en blok gaan zitten..
Hoe dan ook, valt op zich dus goed mee!
Aan de andere kant is de nieuwe Break zo te horen wel een hele vooruitgang!
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar 1800 meer en dan een tip top auto die er weer wat jaartjes tegen kan lijkt me geen gekke deal...
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Marc's 2.1TD's
Gerrie, you're damn right. Maar ik denk ook aan alles wat ik -grofweg- het afgelopen jaar in de auto heb geïnvesteerd. Maar dat dan weer delende door de 80.000 km die ermee gereden zijn en rekening houdend met het feit dat bij sloop een hele berg onderdelen vrijkomen, die nog van relatief goede kwaliteit zijn en ook steeds vaker NFP worden (heb ook nog een s1 Berline, die rijdend gehouden moet worden).
Zo denkend: zou het lonen om het blok (1,5 geleden met 160.000 erop eringeswaffeld, nu dus zo'n 280.000 km gedraaid) er uit te halen en op te slaan als reserve?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
als je de plek hebt zo ik het blok wel bewaren. Mocht je het in de toekomst dreigen nodig te hebben weet je de herkomst en kun je het op je gemak netjes klaarmaken en swappen.
en dat geld dat je er al in het gestopt, ach dat is "water under the bridge" zo gezegd. Je hebt er een hoop plezierige kilometers mee gezweefd. En klaar is klaar, je kunt er tot in het oneindige geld in blijven stoppen...
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Marc's 2.1TD's
Garantie is niet over gesproken, maar garage is BOVAG-aangesloten, dus dat is sowieso 3 maanden dacht ik. Verder ken ik hem al jaren (doet al 7 jaar al mijn onderhoud, reparaties etc.) en heeft hij nooit moeilijk gedaan, ook niet met garanties.
Ik moet alleen nog even met hem praten of ik in zijn ruimte de auto kan demonteren of dat het elders moet; als elders dan moet ik gaan zoeken waar dit op het gemak kan en moet ik jullie medeforummers om hulp gaan vragen omdat ik zelf niet alle kennis en ook niet het gereedschap heb om e.e.a. rond te breien.
De auto kan nog rijden (ook legaal qua verzekering/MRB) zodat vervoer naar een andere plek geen probleem is.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Marc's 2.1TD's
We kunnen ook de remklauwen van de oude auto afhalen en reviseren, zodat ik reserve remklauwen heb, voor het geval dat.... Kan ik daar ook weer een leermoment uithalen!
(revisiesetjes staan nog steeds in de bestellen bij Citroën; nog niets gehoord; binnenkort maar eens vragen).
@Wim: waar en wanneer nader te bepalen. De kogel is nog niet door de kerk, maar de hele tendens neigt sterk naar aanschaf van de nieuwe Break.
Als ik de oude ga slopen, wil ik hem ook wel zo kaal mogelijk maken: alles wat evt. nog kan dienen in de toekomst, moet er af! Hoe en waar op te slaan, zie ik daarna wel weer.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Remklauwen T1/T2 zijn niet zomaar uitwisselbaar, nog even 8v / TD daargelaten. Maar een nieuwe klauw erop is meteen we weer rigoreus, revisie zou idd ook kunnen :)
Als je toch gaat neigen naar reparatie van de ouwe trouwe, moet ik sowieso nog wel een passend setje klauw/blokken/schijf hebben. Er liggen zoveel smaken hier. Kost je een smak minder dan 800 IIG.
Maar ik proef ook uit je verhaal dat your mind is kinda made up, alleen doe je nog net of je er verantwoord over nadenkt en alles afweegt :mrgreen:
Hoeft hier niet hoor, doe dat maar tegenover je vriendin :grijs:
Om toch nog even de andere kant te belichten: Zelfs al wordt die 'nieuwe' in topstaat gebracht, het blijft een XM. Met alle aankomende problemen van dien. Bij je huidige weet je in ieder geval wat er al gedaan is en wat nog moet gebeuren.
Ja maar met 80.000km per jaar kom je daar vlug genoeg achter. Ik denk dat het lood om oud ijzer is. En je hebt veel reserve onderdelen liggen. (niet alle begrijp ik, ivm S1 en S2)
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Marc's 2.1TD's
De kogel is door de kerk.
Het wordt de nieuwe Break: 2.1TD VSX, groen.
Gekentekend: 12-DF-FK. 1e toelating maart 1997, import juli 1999.
Een snel snapshot tijdens de proefrit, jl. donderdag:
meer foto's volgen, zodra ie afgeleverd wordt.
En de oude Break (08-RD-VZ) gaat gesloopt worden. Vraag is alleen nog even hoe, waar en wanneer. Ik wil in principe zoveel mogelijk bruikbare onderdelen eraf halen voor nu en/of voor later. Ik heb zelf echter geen ruimte om dit droog en beschut te doen. Ze rijdt nog en kan dus makkelijk ergens anders heen. Moet wel een plek zijn waar ze ook niet-rollend verwijderd kan worden.
Iemand ideeën voor een ruimte?
En wie wil meehelpen om deze dame te demonteren is uiteraard welkom, waartegenover een lekkere wok staat uiteraard.
Ik hoor graag van jullie
En Mike mag dan zijn hoekje komen uitslijpen, uiteraard.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik zou het echt niet willen missen!
+1 :mrgreen:
Het beetje stress dat je in een XM hebt vanwege de rechtervoet ben je kwijt met zo'n kruiskontroleur. Je bent dan de passagier die het stuur in handen heeft. Best of both worlds. 8)
Ach , `t is net als met een open dakkie .
Als je die eenmaal hebt wil je er ook niet meer vanaf. :D
Nou wordt het dus echt spannend Mark! Klinkt veel belovend, en een XM in een topstaat heeft toch ook wel iets, niet?
Ja das nou het enige dat er niet in zit.... :problem:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
T1 stoelen overzetten in een T2 gaat zonder problemen, qua bevestiging dan. Of de elektra er ligt of aangelegd moet worden, ligt aan het type. Als je een SX hebt wordt het wel lastig, een VSX heeft alle aansluitingen al liggen tot de middenconsole dus daar hoef je 'alleen nog maar' een draadboompje aan te hangen.
Middenarmsteun is een ander verhaal. Als je airbag(s) hebt in het stuur van je type 2, dan zul je een stuk uit het frame van je middenarmsteun moeten zagen/knippen. Dit is verder niet zo'n hels karwei maar als je het niet doet past de airbag sensor niet.
Mocht je dat niet zien zitten dan heb ik nog een al aangepaste type 1 middenarmsteun liggen.
Leuk en spannend altijd, een andere, 'nieuwe auto'.
Roger,
Ben niet zo op de hoogte van s2 kenmerken en bijbehorende uitvoeringsbenamingen, maar VSX is hoger dan SX, weet ik en deze heeft electrisch bediende airco, leer, lichtmetalen velgen, electrisch bediende ramen achter. Dus dat zal dan wel VSX zijn, toch?
Zit er een sensor van de airbags thv de middenarmsteun? Rare plek!
Waar zitten nog meer airbagsensoren, voor het geval ik (te) enthousiast van alles ga losschroeven?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Alleen daar. Het is een kastje wat je haast niet kunt missen!
Bericht van de garage; auto is gearriveerd uit Duitsland. Kon m gewoon van voor naar achterkant garage (ingang voor brug) rijden. Op de brug: assen allemaal OK. Wel grote roestboel rondom remklauwen allebei de kanten (auto heeft na hevige sneeuwval en pekel 1 week stilgestaan op koud en nat industrieterrein). Eén remklauw (links) lekt. Proefrit 50 km: alleen in de bochten iets tikken van de as, verder wat moeizamer remmen. Advies: vervangen remklauwen, remschijven en -blokken. Diagnose pech: waarschijnlijk vastgelopen remklauw rechts door....? (hitte, roest, vocht...)
Kostenplaatje: 800 incl. BTW en arbeid. Tel dit bij het rondje bollen, waar deze dame ook binnenkort weer aan toe is (ca. 400 euro alles nieuw) en tellerstand van 623.000 km.
Versus: 1997 serie 2 break met 270.000 km, helemaal tiptop in orde gemaakt voor 3000 all in.
:tja: :iemand:
Nog maar eens een weekendje over denken....
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Pekel en zout kunnen ook gemeen tussen schijf en blok gaan zitten..
Hoe dan ook, valt op zich dus goed mee!
Aan de andere kant is de nieuwe Break zo te horen wel een hele vooruitgang!
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar 1800 meer en dan een tip top auto die er weer wat jaartjes tegen kan lijkt me geen gekke deal...
volgens mij heb je je besluit allang genomen, je gaat voor de nieuwe Break. Alleen wil je het nog niet toegeven :mrgreen:
Gerrie, you're damn right. Maar ik denk ook aan alles wat ik -grofweg- het afgelopen jaar in de auto heb geïnvesteerd. Maar dat dan weer delende door de 80.000 km die ermee gereden zijn en rekening houdend met het feit dat bij sloop een hele berg onderdelen vrijkomen, die nog van relatief goede kwaliteit zijn en ook steeds vaker NFP worden (heb ook nog een s1 Berline, die rijdend gehouden moet worden).
Zo denkend: zou het lonen om het blok (1,5 geleden met 160.000 erop eringeswaffeld, nu dus zo'n 280.000 km gedraaid) er uit te halen en op te slaan als reserve?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
krijg je er ook garantie bij?
en idd onderdelen zijn nooit weg want veel wordt al schaars :cry:
als je de plek hebt zo ik het blok wel bewaren. Mocht je het in de toekomst dreigen nodig te hebben weet je de herkomst en kun je het op je gemak netjes klaarmaken en swappen.
en dat geld dat je er al in het gestopt, ach dat is "water under the bridge" zo gezegd. Je hebt er een hoop plezierige kilometers mee gezweefd. En klaar is klaar, je kunt er tot in het oneindige geld in blijven stoppen...
Garantie is niet over gesproken, maar garage is BOVAG-aangesloten, dus dat is sowieso 3 maanden dacht ik. Verder ken ik hem al jaren (doet al 7 jaar al mijn onderhoud, reparaties etc.) en heeft hij nooit moeilijk gedaan, ook niet met garanties.
Ik moet alleen nog even met hem praten of ik in zijn ruimte de auto kan demonteren of dat het elders moet; als elders dan moet ik gaan zoeken waar dit op het gemak kan en moet ik jullie medeforummers om hulp gaan vragen omdat ik zelf niet alle kennis en ook niet het gereedschap heb om e.e.a. rond te breien.
De auto kan nog rijden (ook legaal qua verzekering/MRB) zodat vervoer naar een andere plek geen probleem is.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Huh? :gaap: Wat? Sloopmeeting? Wanneer? Waar gaan we wokken? :grijns:
Ik heb nog goede remklauwen liggen, dus we kunnen hem ook weer op orde brengen eventueel. :wink:
We kunnen ook de remklauwen van de oude auto afhalen en reviseren, zodat ik reserve remklauwen heb, voor het geval dat.... Kan ik daar ook weer een leermoment uithalen!
(revisiesetjes staan nog steeds in de bestellen bij Citroën; nog niets gehoord; binnenkort maar eens vragen).
@Wim: waar en wanneer nader te bepalen. De kogel is nog niet door de kerk, maar de hele tendens neigt sterk naar aanschaf van de nieuwe Break.
Als ik de oude ga slopen, wil ik hem ook wel zo kaal mogelijk maken: alles wat evt. nog kan dienen in de toekomst, moet er af! Hoe en waar op te slaan, zie ik daarna wel weer.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Remklauwen T1/T2 zijn niet zomaar uitwisselbaar, nog even 8v / TD daargelaten. Maar een nieuwe klauw erop is meteen we weer rigoreus, revisie zou idd ook kunnen :)
Als je toch gaat neigen naar reparatie van de ouwe trouwe, moet ik sowieso nog wel een passend setje klauw/blokken/schijf hebben. Er liggen zoveel smaken hier. Kost je een smak minder dan 800 IIG.
Maar ik proef ook uit je verhaal dat your mind is kinda made up, alleen doe je nog net of je er verantwoord over nadenkt en alles afweegt :mrgreen:
Hoeft hier niet hoor, doe dat maar tegenover je vriendin :grijs:
Snif snif...ruik hier nou een sloopmeeting?? :lol: Mag ik er een stukje dorpel uitkomen slijpen? :mrgreen:
Ha ha ha..succes met je overwegingen Marc!
Om toch nog even de andere kant te belichten: Zelfs al wordt die 'nieuwe' in topstaat gebracht, het blijft een XM. Met alle aankomende problemen van dien. Bij je huidige weet je in ieder geval wat er al gedaan is en wat nog moet gebeuren.
En een handtekening!!!!
Ja maar met 80.000km per jaar kom je daar vlug genoeg achter. Ik denk dat het lood om oud ijzer is. En je hebt veel reserve onderdelen liggen. (niet alle begrijp ik, ivm S1 en S2)
Ja, precies. Maar juist omdat ik dat weet, is het misschien een argument voor de nieuwe....
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
:rofl:
En een handtekening!!!!
De kogel is door de kerk.
Het wordt de nieuwe Break: 2.1TD VSX, groen.
Gekentekend: 12-DF-FK. 1e toelating maart 1997, import juli 1999.
Een snel snapshot tijdens de proefrit, jl. donderdag:
meer foto's volgen, zodra ie afgeleverd wordt.
En de oude Break (08-RD-VZ) gaat gesloopt worden. Vraag is alleen nog even hoe, waar en wanneer. Ik wil in principe zoveel mogelijk bruikbare onderdelen eraf halen voor nu en/of voor later. Ik heb zelf echter geen ruimte om dit droog en beschut te doen. Ze rijdt nog en kan dus makkelijk ergens anders heen. Moet wel een plek zijn waar ze ook niet-rollend verwijderd kan worden.
Iemand ideeën voor een ruimte?
En wie wil meehelpen om deze dame te demonteren is uiteraard welkom, waartegenover een lekkere wok staat uiteraard.
Ik hoor graag van jullie
En Mike mag dan zijn hoekje komen uitslijpen, uiteraard.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Gefeliciteerd met de volgende groene Break :clap:
Gefeliciteerd! Toch een verse :wink:
Gefeliciteerd, enne mooi groen is niet lelijk... :mrgreen:
Luceo non uro....
Pagina's