Sinds deze week doet de centrale deurvergrendeling van m'n break (1995) het alleen nog maar als de auto nog warm is. Laat ik 'm een paar uur staan, zeker in de kou (zo lijkt het), dan moet ik alle deuren afzonderlijk van het slot halen. Eerst dacht ik aan een accuprobleem, maar dan zou de auto ook startproblemen moeten vertonen met dit koude weer. Zie ik iets over het hoofd?
Centrale deurvergrendeling hapert
zo, 15/01/2017 - 15:34
#1
- 2.0i 16v break automatic (1995) - bleu stratos
Centrale deurvergrendeling hapert
kan toch het eerste teken van een accuprobleem zijn, vooral als je een ratelend geluid hoort bij het ontgrendelen.
Ik zou de accu even (laten) doormeten.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Meestal is oxidatie op de stekker aansluiting van het mechanisme, helemaal groen uitgeslagen. Ik had dat zelfde probleem.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Klinkt aannemelijk. Kun je mij vertellen waar die stekker ergens zit?
die zit op het slot, het beste is het slot er uithalen, kost wel een paar uurtjes, schut board loshalen, handgreep buiten verwijderen, torkboutjes van het slot lossen, klemmen van de stangetje los wippen, en gefriemel om het uit de deur te halen.
Je kan ook proberen om de stekker los te halen en met contact spray in ten spuiten maar dat is meestal een tijdelijke oplossing.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Zie ook andere topic
http://xmclub.nl/forum/deur-ra-wil-niet-open-cv-ellende
Misschien ook oude verhard vet probleem of vocht in de sloten?
Auto recent door de wasstraat gedaan? Dat laat ik altijd met vorst.
Met vriendelijke groet, Edwin
Met wat flexible armen kun je het stekkertje loshalen zonder demontage, want dat is (in mijn opinie) geen gezellig werkje.
Je zal echter wel het foam (deels) moeten verwijderen dt voor de gaten zit, maar dat zal ook nodig zijn bij demontage.
Nog een mogelijke oorzaak is een gebroken veer in het slot waardoor de pal, voor het omzetten naar gesloten en open, halverwege blijft hangen.
zie onderwerp
http://xmclub.nl/forum/deur-slot-werkt-niet-goed
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
De problemen lijken zich inmiddels uit te breiden: gisteren hield m'n dimlicht er ineens mee op (links én rechts). Vandaag bij een garage in Utrecht laten nakijken, omdat ik anders 's avonds niet meer naar huis kon rijden. De garage kon de oorzaak niet vinden, dus heeft een tijdelijk draadje direct van de accu naar beide koplampen getrokken. Ik moet m'n verlichting nu dus in- en uitschakelen met een zekeringetje onder de motorkap.
Het verhaal is echter nog niet klaar: onderweg naar huis even gestopt bij een pompstation, waarna de auto helemaal niet meer wilde starten. Wegenwacht erbij gehaald, die de startonderbreking als schuldige aanwees. Ze hebben 'm éénmalig voor me aan de praat gekregen, waarna ik ermee naar huis ben gereden. Nu staat m'n blauwe break dus voor de deur, en wil niet meer starten :(
NB: Dit draadje had ik beter in 'Electronica' kunnen plaatsen, zie ik nu.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je dynamo het begint te begeven dan krijg je allerlei rare elektrisch gerelateerde verschijnselen, ik zou die eerst eens laten nameten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Goed om te weten, Mark! Een ander raar dingetje dat zich vandaag (en soms ook al eerder) voordeed is een vreemd ratelend geluid, dat lijkt te komen uit de unit van de binnenverlichting, vlak boven de voorruit. Kan dit er ook iets mee te maken hebben?
Dank voor alle informatie! Aangezien ik beschik over twee linkerhanden en geen enkel technisch inzicht heb ik m'n break vandaag toch maar even bij de garage gebracht (Très Beau in Leerdam).
Ik heb sinds een paar dagen ook een raar probleem. Af en toe blijven de 3 linker knipperlichten continu branden na het op slot zetten van de auto met de afstandsbediening. Een paar keer open en sluiten lost het meestal op. Nu sluit en open ik steeds met de sleutel in de deur. Dan worden de knipperlichten niet aangestuurd. Iemand een idee welk kastje de knipperlichten aanstuurd en waar dat zit? Kastje zal wel aan het overlijden zijn denk ik. Ik hoop dat het magazijn een vervangende heeft.
Met vriendelijke groet, Edwin
Dat gaat via de Kiekert.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Heeft iemand een schema van dit circuit en de link naar de knipperlichten? Ik heb een serie 2 uit 1999 2.0 TCT
Met vriendelijke groet, Edwin
Volgens mij komt het juist uit de Texton (nummer 58), niet uit de Kiekert (nummer 55).
Welk deel is gekoppeld aan je afstandsbedieningen in de sleutel? Texton (nummer 58) of de Kiekert (nummer 55)?
Heeft het magazijn de Texton op voorraad?
Met vriendelijke groet, Edwin
Sleutel communiceert met Texton. Kiekert ontvangt info van texton (of van je slot als je met de sleutel opent) en opent/sluit deuren.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)