Zolang ik XM rij ben ik altijd in gevecht met gelukkig alleen maar oranje lampjes.
Eens in de zoveel tijd besteed ik daar wat aandacht aan . Sommige krijg ik weer uit en sommige ( zoals het lampje van een lege tank )Laat ik maar met rust.
Plotseling begon het r.s.p.v.lampje te branden... kan kloppen ...hartstikke leeg.... ik blij dat de oplossing voor de hand lag...
tot de rand toe gevuld ... maar je raad het al. Het lampje gaat niet meer uit.!!!!
Vraag .. hoe kom ik zo gemakkelijk mogelijk bij het vlottertje want die zal wel een beetje blijven hangen . Hoop ik...
Zijscherm loshalen lijkt met het makkelijkst. Alhoewel ik ook wel eens heb gehoord dat je de tank via de wielbak kan benaderen als je daar het spatscherm weghaalt. Maar helpt het niet als eens flink schudt met de auto; gewoon aanzetten, alle deuren dicht en als ie dan netjes op druk is aan de voorzijde lekker indrukken en laten terugveren.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
De niveau censor bestaat uit twee metalen voelers welke door de elektrolyse in het water een weerstand meten waardoor het dasboard lampje wordt uitgeschakeld. Als deze voelers versleten zijn (geen weerstand meer doorgeven) zal het lampje blijven branden.
Mij werd door de dealer geadviseerd de betreffende verbindings draden door te knippen. Ik heb nog ergens een origineel modificatie schema van Citroën hoe dat moest worden toegepast, lachen natuurlijk om de oplossing een nieuwe vonden zij zelf ook te duur.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Ok !
zo’n zelfde soort sensor als er in het koelwaterreservoir zit ?
Wat kan daar nou stuk aan gaan ?
Niet de zelfde maar wel de zelfde manier van werken. Misschien met schoon poetsen werk hij weer.
Het is een gepruts om de tank onder het spatbord uit te halen, voor die twee schroeven bij de vulopening is er weinig ruimte om deze los te draaien. Met veel geduld lukt alles.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
KloptAad maar wiel er af en kunststof binnen scherm eruit en dan kunje erbij. Zit vast met 1 m6 moer en voorin hangt die in een rubber.
Leeg is die het makkelijkst eruit te halen, vol heb je al gauw 5 liter die je eruit moet draaien, vat is nog al lang.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dank jongens !
ik ga aan de slag.
gevecht tegen de lampjes !
De mehari heeft dat allemaal niet. Maar wel een drukpompje op het dashboard waar je handmatig druk op moet bouwen. Geen lampje....
Tip : Altijd met het dak erop gebruiken !
Pieter.