Ik wil me ook graag aanmelden hiervoor! Heb op het moment een setje Litouwers erop, maar origineel herproductie met rubber is natuurlijk het mooist. Zijn deze nieuwe schotels ook zo geconstrueerd dat doorschieten niet mogelijk is? (Dikke ring aan onderzijde).
Ik heb zelf een 1998 ES9J4, specs van de veerschotels zijn:
Ze hebben waarschijnlijk wel de toegevoegde metalen ring aan de onderzijde. Daar heb ik nog geen antwoord op.
Het blijft wat dat betreft even stil vanaf Mecaplace.
Ik vrees dat ze daar toch ook even met de handen in het haar zitten nu de Activa-schotels allemaal terug mochten richting de fabriek.
Ik twijfel er niet aan dat er een goed product geleverd gaat worden. Waar ik wel aan twijfel is hoe lang het allemaal gaat duren en of het he;le feest nog wel doorgaat.
Anderzijds is er al te veel in geïnvesteerd om de hele zaak af blazen, lijkt mij.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Hallo!
Ik wil ook wel zo'n setje!
Ik heb een '92er 2.0 8-kleppert, met Hydractive I; Geen idee hoe ik kan zien of het dikke of dunne veerpoten zijn... Is dat op te meten?
@Janvb
Wagen ff in de hoogste stand zodat je makkelijk de veepoothoes omlaag kan trekken. En dan met schuifmaat de diameter van de zuigerstang opmeten. Die komt in 2 smaken 22 en 25 mm.
De moer zegt niet heel veel. Afgelopen magazijndag kwamen we er achter dat de sloper één dikke en één dunne veerpoot had. Beide moeren waren dop 27. Maar wel een ander maat draad.
@J.J.
Toegevoegd voor één set dikke veepoten. (dus één Xm)
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Als het nog kan wil ik graag ook nog een setje reseveren. Voor een v6 xm 1998. (Dikke leidingen). Zijn die poten moeilijk te vervangen? Kan ik dat zelf?
Geen paniek, voorlopig is/wordt er nog niets besteld. :)
Sowieso heb ik ze maar weer eens gemaild of ze iets van informatie hebben over het verdere verloop van productie en of het debakel met de Xantia schotels invloed heeft op de levertijd voor de schotels voor de Xm.
@rvdw1986
Ik heb een set dikke veerpootschotels voor je toegevoegd.
@XM-Jungske
Het gaat hier niet om de veerpoten maar de schotels waarmee de veerpoten aan het chassis gemonteerd zijn.
Geef ff aan of je dat ook bedoelde (denk ik wel) en daan voeg ik een set voor dikke veerpoten voor je toe aan de lijst.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ik ga komende week weer eens een mailtje sturen om te vragen hoe ver de productie / planning is.
Afhankelijk daarvan wil ik augustus toch eens gaan bestellen. Tenzij er wordt aangegeven dat het nog wel een paar maanden gaat duren, dan wacht ik nog even.
@citroën26
Voor die prijs zou ik wel even op papier willen dat het om NOS gaat. De schotel op de foto is namelijk een gereviseerde zonder stalen rand.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Even op 't eind van de avond (dus snel,snel) de startpost bijgewerkt.
Mecaplace heeft aangegeven niet verder dan 15% korting te kunnen gaan. Wat altijd nog een mooi bedragje bespaart naar mijn mening.
Ook gaven ze aan begin Oktober (nu ongeveer dus) het eerste test-exemplaar te ontvangen. Ik ben zo vrij geweest om te vragen of ze foto's voor 't forum willen sturen als ze 'm binnen hebben.
Daarnaast heb ik, zoals JaapSt al iets eerder ook aankaartte, een fout gemaakt in de beschrijving voor of er een dikke of dunne veerpoot in je wagen zit.
De beschrijving is nu correct en ik heb maar meteen voor de duidelijkheid er ook bij vermeld welke wagens bij welke poot horen. (Mits de originele veerpoten er nog onder zitten)
Ik heb de lijst even nagelopen en aangepast waar de maat veerpoot incorrect was.
Uitzondering is XM Kees. Daarvan kan ik niet uit het topic halen welke motor hij heeft in zijn Xm.
Als laatst in de 2e post maar even een korte uitleg gegeven over hoe correct met zekerheid de maat van een veerpoot op te meten.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Daarnaast verschijnt in aankomend clubblad een kein stukje wat verwijst naar de inkoop-actie en dit topic.
Aan de startpost heb ik toegevoegd dat ik 1 November de definitive bestelling wil gaan plaatsen.
Mij lijkt dat genoeg tijd te geven voor andere gegadigden om te besluiten of ze hier aan mee willen doen of niet.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Maar zit er niet een verschil hydractive, non-hydractieve? Dunne leidingen?
Er komt een adapter bij. Dus alle schotels zijn voor hydractief en mbv de adapter past er de 3.5mm non-hydractief leiding er in.
Zal 't aan de startpost toevoegen als 't er nog niet in stond.
@ErikPalmJansen
Ondertussen ook foto's gekregen. Die zal ik later posten als ik achter een fatsoenlijke pc zit. ;)
De order wordt wel soort van op goed vertrouwen gedaan. Er zijn foto's ter indicatie van wat er te verwachten valt en daarnaast praktijk-ervaring van Xantia bezitters / clubleden. Daarnaast natuurlijk de fabrieksgarantie.
Als je er een in handen wil hebben voor dat je 'm koopt zal je helaas moeten wachten tot ie bij de handelaar verkrijgbaar is. Wat uiteraard wat met de prijs zal doen.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine. Sable de Langrune
XM 3.0 24V 1999 Automaat. Gris Meteore EYY
C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine/Gas. Ganache
DS21 PALLAS 1971
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE
Hallo Tobias,
Voor mij graag 2 setjes voor een V6 1998 en 1999. Diameter is 25mm.
En 1 set voor een 2.0 16V 1997. Diameter is 22mm. Ben ik alvast voorbereid, want geheid komt de tijd dat ze vervangen moeten worden.
Ik wil me ook graag aanmelden hiervoor! Heb op het moment een setje Litouwers erop, maar origineel herproductie met rubber is natuurlijk het mooist. Zijn deze nieuwe schotels ook zo geconstrueerd dat doorschieten niet mogelijk is? (Dikke ring aan onderzijde).
Ik heb zelf een 1998 ES9J4, specs van de veerschotels zijn:
- 27mm moer
- Diameter bovenin: 20mm
- Diameter leiding: 10mm
Ik heb je toegevoegd.
Ze hebben waarschijnlijk wel de toegevoegde metalen ring aan de onderzijde. Daar heb ik nog geen antwoord op.
Het blijft wat dat betreft even stil vanaf Mecaplace.
Ik vrees dat ze daar toch ook even met de handen in het haar zitten nu de Activa-schotels allemaal terug mochten richting de fabriek.
Ik twijfel er niet aan dat er een goed product geleverd gaat worden. Waar ik wel aan twijfel is hoe lang het allemaal gaat duren en of het he;le feest nog wel doorgaat.
Anderzijds is er al te veel in geïnvesteerd om de hele zaak af blazen, lijkt mij.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Dat denk ik ook. Die Activaclub gaat dit sowieso niet zomaar opgeven en ook 3RG heeft de mallen nu gewoon liggen lijkt me.
Hallo!
Ik wil ook wel zo'n setje!
Ik heb een '92er 2.0 8-kleppert, met Hydractive I; Geen idee hoe ik kan zien of het dikke of dunne veerpoten zijn... Is dat op te meten?
Grootte van de moer op de veerpoot
Jaap
Goede avond,
Graag zou ik dan ook twee dikke veerpoten bestellen voor mijn XM V6 24V uit 1996
@Janvb
Wagen ff in de hoogste stand zodat je makkelijk de veepoothoes omlaag kan trekken. En dan met schuifmaat de diameter van de zuigerstang opmeten. Die komt in 2 smaken 22 en 25 mm.
De moer zegt niet heel veel. Afgelopen magazijndag kwamen we er achter dat de sloper één dikke en één dunne veerpoot had. Beide moeren waren dop 27. Maar wel een ander maat draad.
@J.J.
Toegevoegd voor één set dikke veepoten. (dus één Xm)
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Nooit te jong om te genieten (van een XM)
Het forum een tijd niet bezocht en daar dus nu spijt van . Hopelijk ben ik niet te laat.
Ik wil graag een set voor mijn V6 uit 2000. Kan dat nog Tobias?
Pieter & Nefertiti
Nooit te jong om te genieten (van een XM)
Geen paniek, voorlopig is/wordt er nog niets besteld. :)
Sowieso heb ik ze maar weer eens gemaild of ze iets van informatie hebben over het verdere verloop van productie en of het debakel met de Xantia schotels invloed heeft op de levertijd voor de schotels voor de Xm.
@rvdw1986
Ik heb een set dikke veerpootschotels voor je toegevoegd.
@XM-Jungske
Het gaat hier niet om de veerpoten maar de schotels waarmee de veerpoten aan het chassis gemonteerd zijn.
Geef ff aan of je dat ook bedoelde (denk ik wel) en daan voeg ik een set voor dikke veerpoten voor je toe aan de lijst.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Nooit te jong om te genieten (van een XM)
Top, je staat er bij.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Indien mogelijk zou ik ook graag een setje voor mijn XM uit 2000 met ES9J4 bestellen.
Wat is momenteel de status van het project?
Worden er nog bestellingen aangenomen?
C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia
Voor wat het waard is : je zal maar eentje nodig hebben.................
https://www.boutique-laventure-association.com/fr/citroen/204544-support-sphere-suspension-hydraulique.html
https://www.boutique-laventure-association.com/fr/citroen/204602-support-sphere-suspension-hydractive.html
@XMfreak
Ik ga komende week weer eens een mailtje sturen om te vragen hoe ver de productie / planning is.
Afhankelijk daarvan wil ik augustus toch eens gaan bestellen. Tenzij er wordt aangegeven dat het nog wel een paar maanden gaat duren, dan wacht ik nog even.
@citroën26
Voor die prijs zou ik wel even op papier willen dat het om NOS gaat. De schotel op de foto is namelijk een gereviseerde zonder stalen rand.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
https://www.leboncoin.fr/offre/equipement_auto/2389656913
190 euro per stuk. Waar ze vandaan komen?
Jaap
Aan de afwerking te zien de bekende uit Litouwen....
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Even op 't eind van de avond (dus snel,snel) de startpost bijgewerkt.
Mecaplace heeft aangegeven niet verder dan 15% korting te kunnen gaan. Wat altijd nog een mooi bedragje bespaart naar mijn mening.
Ook gaven ze aan begin Oktober (nu ongeveer dus) het eerste test-exemplaar te ontvangen. Ik ben zo vrij geweest om te vragen of ze foto's voor 't forum willen sturen als ze 'm binnen hebben.
Daarnaast heb ik, zoals JaapSt al iets eerder ook aankaartte, een fout gemaakt in de beschrijving voor of er een dikke of dunne veerpoot in je wagen zit.
De beschrijving is nu correct en ik heb maar meteen voor de duidelijkheid er ook bij vermeld welke wagens bij welke poot horen. (Mits de originele veerpoten er nog onder zitten)
Ik heb de lijst even nagelopen en aangepast waar de maat veerpoot incorrect was.
Uitzondering is XM Kees. Daarvan kan ik niet uit het topic halen welke motor hij heeft in zijn Xm.
Als laatst in de 2e post maar even een korte uitleg gegeven over hoe correct met zekerheid de maat van een veerpoot op te meten.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Daarnaast verschijnt in aankomend clubblad een kein stukje wat verwijst naar de inkoop-actie en dit topic.
Aan de startpost heb ik toegevoegd dat ik 1 November de definitive bestelling wil gaan plaatsen.
Mij lijkt dat genoeg tijd te geven voor andere gegadigden om te besluiten of ze hier aan mee willen doen of niet.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Jaap
Wat een ontzettend goed initiatief, ik las er net over in de AE. Noteer mij maar voor een set schotels voor de dikke poten.
Definitieve bestelling plaatsen is neem ik aan afhankelijk van de kwaliteit van het test exemplaar?!
Heb je foto's al binnen?
84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF
Er komt een adapter bij. Dus alle schotels zijn voor hydractief en mbv de adapter past er de 3.5mm non-hydractief leiding er in.
Zal 't aan de startpost toevoegen als 't er nog niet in stond.
@ErikPalmJansen
Ondertussen ook foto's gekregen. Die zal ik later posten als ik achter een fatsoenlijke pc zit. ;)
De order wordt wel soort van op goed vertrouwen gedaan. Er zijn foto's ter indicatie van wat er te verwachten valt en daarnaast praktijk-ervaring van Xantia bezitters / clubleden. Daarnaast natuurlijk de fabrieksgarantie.
Als je er een in handen wil hebben voor dat je 'm koopt zal je helaas moeten wachten tot ie bij de handelaar verkrijgbaar is. Wat uiteraard wat met de prijs zal doen.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ach, ff de foto's er op klappen lukt vanaf hier ook.
Dit zijn PROTO-TYPES. Er kan dus nog wat aan gewijzigd worden als bij het testen blijkt dat er details niet correct zijn.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Wat een goed initiatief! Ik wil graag 1 set voor mijn 1998 V6, dus dikke veerpoot.
Ik wil graag één set voor de dunne 22mm veerpoten.
2.0i break 1992
Fijn dat je het op je hebt genomen, Tobias!
Ik heb net gemeten: 22mm, en ik heb Hydractive I, dus dikke leidingen.
Ik wil ze ook bestellen maar heb nog een vraag over de maatvoering.
Op Service Citroën zie ik het volgende voor mijn XM's
V6 ES9J4 1998 , 1999 en Break V 6 2000 en Turbo uit 1998 Links : 5271 C4 en 5271 C6
2.0 16 V 1996 95663042 en 95663043
ook voor mijn Break 2 liter 1995 dezelfde codes echter de break is Hydractive de berline 2.0 niet.
En oudere ZPJ4 of ZPJ hebben als code 5271 A3 en 5271 A5
Hebben dan de 2 liters toch de kleinere diameter vraag ik me af .
Ondanks dat beide Serie 2 zijn .
Groet ,
Mark
Pagina's