Ik heb de TC al gePB'd.
Maar voor alle zekerheid er zondag toch ook maar over beginnen. Toch? Indien ze serieus de kans zien om er een aantal te laten maken is het een unieke kans om mee te doen.
denk inderdaad dat dit een mooie kans is waar we als Xm club NL op in moeten haken. Wordt het niets is dat jammer, maar contacten met zuster clubs zijn straks van groot belang om voldoende afzet te hebben als er wel iets van de grond moet komen
Ben helemaal voor, mist het idd om reproduceren gaat. Want dat beugeltje!? Ik heb ook al eens een ketting variant gezien, ik word daar nie vrolijk van. :?
Krijgen we in dit topic terugkoppeling van iemand van de TC over hoe we als Xm club hier mee om gaan? Zoals ik al aangaf denk ik dat het van groot belang is om internationaal contacten te hebben zodat we dit soort initieven kunnen beoordelen en eventueel steunen. Met z'n allen hebben wellicht voldoende schaalgrootte om bepaalde kritische onderdelen in kleine series te laten maken.
Ik ben al eerder hiermee bezig geweest. Een bedrijf in Dordrecht die diverse rubber toepassingen maakt had ik benaderd, maar die zag het niet zitten. Waarom gaven ze niet aan.
Via Valentijn en Mark Nijenhuis hoorde ik dat de Duitse XM Club ook al geprobeerd heeft. Op het moment dat er aan werd begonnen werd het abrupt gestopt. Ik zal Tim van de Duitse XM club hierover nog benaderen.
Met kleine series zullen de kosten alleen maar hoger worden, het zal vermoedelijk in grote aantallen gemaakt moeten worden. Als diverse XM Clubs van Europa dit samen gaan doen, dan wordt de kans groter dat het gaat lukken.
Als TC zullen we zeker contact opnemen met de Italiaanse club om een en ander door te spreken! Ik hoop dat zij dit initiatief, in samenwerking met alle andere clubs, van de grond kunnen krijgen!
You don't have to wait any more for disaster when your strut mount will eventually fail!
Our company renovates Citroën XM strut mounts with polyurethane. Original shape, geometry and hardness retained. Improved inside construction now preventing from splitting strut mount into two parts in case of elastomer failure (though its very unlikely with our polyurethane material). Corrosion resistant coating applied. We can renew strut mounts even with corrosion hardly damaged lower plate and also remake drivers side to passengers side and vice versa. Two years warranty is applicable for our renewed strut mount!
We are constantly enhancing quality of our products. In the attached photos strut mounts with metal shields and natural black color.
As metal cone plates deteriorate unequally so we have to repair them by welding also individually. We will add welding or additional metal where needed. Besides no rust problem will arise any more after our special, durable multilayer anticorrosive coating.
The price of XM strut head refurbishment is 60 EUR + VAT (21%). No price added for remaking drivers side to passengers or vice versa.
For Xantia strut top refurbishment price should be 50 EUR + VAT (21%)
We don't have in our stock already repaired strut heads for sale, so at the moment we can only repair your strut heads.
The shipping costs would be about £15 to one side and £15 backwards (The parcels are transported in a van once in 2 weeks): http://www.ritoma.co.uk/indexen-4.html
You can also order faster and a bit more expensive shipping.
Besides we renovate elastomer Dual-Mass Flywheels and almost any other metal-elastomer automotive part.
We are located in Eastern Europe, Lithuania, Kaunas.
Find us on facebook: http://www.facebook.com/pages/elastomereu/133866053327802
website: http://elastomer.eu/en/strut-mounts.html
email: info@elastomer.eu
or by phone: +370 699 69591
De kosten vallen mij reuze mee! En als ik goed lees zit er niet alleen nieuw "rubber" in, maar heeft men ook het onderdeel beschermd tegen doorschieten op mechanische wijze. Zwakke plekken worden opnieuw opgelast en van een anti-roest caoting voorzien..
Lijkt mij geheel niet verkeerd!
Inderdaad. Reparatie voor nog geen €200,- per set (ik reken mezelf even rijk door er van uit te gaan dat je niet per schotel het transport betaalt. :wink: ).
Thank you for your inquiry. At the moment we don’t have repaired strut
mounts on stock. We send repaired strut mounts to other continents, in
Europe we provide repair services. So you have to send us your strut mounts
for repairing and we will send them back after repair.
There is no minimum ammount. Repair of 1 strut mount costs 60 EUR + VAT
(21%). If you are VAT registered company then no VAT will be in our invoice
for you. If ordering 10 or more strut mounts in one batch then repair of 1
strut mount will cost 55 EUR + VAT (21%).
Shipping Lithuania, Kaunas - Netherlands:
Shipping can be made by carrier for business clients. 2 strut mounts
shipping would cost 30EUR (probably including 21%VAT, will check that
later). Shipping 10 units (22kg) strut mounts would cost 36 EUR (probably
including 21% VAT). Delivery time 5 working days.
If the reciever is a private person, then shipping can be made by
non-express post (possibly shipping shouldn’t take more than a week anyway)
shipping 1 unit is 18 EUR (including 21% VAT). Shipping 9 units (maximum
package weight is 20kg) by ground post is 43 EUR (including 21% VAT).
You should add shipping costs from Netherlands to Lithuania, Kaunas.
You can pay after I will send photos of your repaired strut mounts. You can
pay by bank transfer, PayPal and possibly other payment systems if you wish.
Sincerely,
Director Irmantas Galinis
Inderdaad XMaarten, ik denk dat de club nu aan zet is. En een idioot, zoals ik, die voor proefkonijn wil spelen. Heb ik wel 2 andere schotels nodig. :wink:
Misschien is er dan wel wat te regelen als club. Naar de anwb testbaan bijvoorbeeld. Daar die verse schotels er onder en dan zonder motorkap rijden en testen. Lijkt me beter dan zonder kap op de openbare weg te proberen. Of iemand moet een testtrack thuis hebben???
Leuk topic. Volg het met belangstelling. Ben een beetje druk met de AE en zo. Als iemand even een concreet voorstel in de mail doet, wil ik wel een balletje opgooien in de komende bestuursvergadering.
Ich habe den Text gerade nur kurz überflogen. Wenn ich das richtig verstehe werden die Domlager überarbeitet!? Das klingt auf jeden Fall interessant. Ich habe über die österreichische XM-IG auch einen Kontakt nach Ungarn bekommen. Dort gibt es auch jemanden, der die Domlager repariert. Zusammenarbeit ist da auf jeden Fall ganz wichtig und gefragt.
Grüße
Tim
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mooi, dat lijkt me geknipt voor de technische commissie.
Mits ik het goed lees en ze de het rubber willen gaan reproduceren en niet dat lullige beugeltje want die popnagels gaan het nooit houden.
TC?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb de TC al gePB'd.
Maar voor alle zekerheid er zondag toch ook maar over beginnen. Toch? Indien ze serieus de kans zien om er een aantal te laten maken is het een unieke kans om mee te doen.
denk inderdaad dat dit een mooie kans is waar we als Xm club NL op in moeten haken. Wordt het niets is dat jammer, maar contacten met zuster clubs zijn straks van groot belang om voldoende afzet te hebben als er wel iets van de grond moet komen
Ben helemaal voor, mist het idd om reproduceren gaat. Want dat beugeltje!? Ik heb ook al eens een ketting variant gezien, ik word daar nie vrolijk van. :?
Krijgen we in dit topic terugkoppeling van iemand van de TC over hoe we als Xm club hier mee om gaan? Zoals ik al aangaf denk ik dat het van groot belang is om internationaal contacten te hebben zodat we dit soort initieven kunnen beoordelen en eventueel steunen. Met z'n allen hebben wellicht voldoende schaalgrootte om bepaalde kritische onderdelen in kleine series te laten maken.
Ik ben al eerder hiermee bezig geweest. Een bedrijf in Dordrecht die diverse rubber toepassingen maakt had ik benaderd, maar die zag het niet zitten. Waarom gaven ze niet aan.
Via Valentijn en Mark Nijenhuis hoorde ik dat de Duitse XM Club ook al geprobeerd heeft. Op het moment dat er aan werd begonnen werd het abrupt gestopt. Ik zal Tim van de Duitse XM club hierover nog benaderen.
Met kleine series zullen de kosten alleen maar hoger worden, het zal vermoedelijk in grote aantallen gemaakt moeten worden. Als diverse XM Clubs van Europa dit samen gaan doen, dan wordt de kans groter dat het gaat lukken.
Als TC zullen we zeker contact opnemen met de Italiaanse club om een en ander door te spreken! Ik hoop dat zij dit initiatief, in samenwerking met alle andere clubs, van de grond kunnen krijgen!
Mijn oprechte zegen hebben jullie. Ik hoop van harte dat dit initiatief van de grond komt.
Succes!
Citroen XM oude kapotte strut mounts vernieuwen met polyurethaan.
http://elastomer.eu/en/strut-mounts.html
Topper!
Hier even van een ander forum "geleend"
Bron: http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?p=214934&sid=107aa32cea40d131e18b38ac2676c516
De kosten vallen mij reuze mee! En als ik goed lees zit er niet alleen nieuw "rubber" in, maar heeft men ook het onderdeel beschermd tegen doorschieten op mechanische wijze. Zwakke plekken worden opnieuw opgelast en van een anti-roest caoting voorzien..
Lijkt mij geheel niet verkeerd!
Dit zou al een goede oplossing kunnen zijn tegen acceptabele tarieven.
Inderdaad. Reparatie voor nog geen €200,- per set (ik reken mezelf even rijk door er van uit te gaan dat je niet per schotel het transport betaalt. :wink: ).
Dat ziet er wel aardig uit.
Is er al een proef-set onderweg op kosten van de xm-club?
Daarna samen met duitse xm-club heel veel sets bij elkaar sprokkelen en lekker afdingen op 1 grote lading. :mrgreen:
Bericht uit Litouwen:
Inderdaad XMaarten, ik denk dat de club nu aan zet is. En een idioot, zoals ik, die voor proefkonijn wil spelen. Heb ik wel 2 andere schotels nodig. :wink:
We zouden idd een test dag kunnen organiseren!?
Om dan schade aan motorkap te voorkomen zouden we die kunnen verwijderen tijdens de test rit.
Misschien is er dan wel wat te regelen als club. Naar de anwb testbaan bijvoorbeeld. Daar die verse schotels er onder en dan zonder motorkap rijden en testen. Lijkt me beter dan zonder kap op de openbare weg te proberen. Of iemand moet een testtrack thuis hebben???
Leuk topic. Volg het met belangstelling. Ben een beetje druk met de AE en zo. Als iemand even een concreet voorstel in de mail doet, wil ik wel een balletje opgooien in de komende bestuursvergadering.
Groet, Arjan
Ik heb al een digitaal balletje opgegooid naar de TC. Zal jou ook het meeltje sturen.
Wim, laat de TC dit nou oppakken richting bestuur, daar zijn ze tenslotte TC voor.
Ik heb Tim van de Xm club in D al bericht gedaan.
Tevens de post op het ACC neergezet met een link naar het mail adres van de TC.
We moeten nu doorpakken en de clubkoppen samen steken.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
+1 :wink:
En zojuist aan het bestuur een kopie van de post van Marco.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En ik heb de volledige meel uit Litouwen doorgestuurd.
Het gaat helemaal reg kome. 8)
Dat wordt dus met een heeeeeel zwaar beladen sloper met 2 test veerschotels over een test-circuit scheuren?
Kan ik me al opgeven als testcoureur? :mrgreen:
Wie gaat ze halen? :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Sohail, die wil toch naar Tjernobyl. :lol:
Met de Prius kan niet, redden we niet zonder tanken in het buitenland :mrgreen:
Een keer per maand met een huur busje op en neer rijden, moet de lading toch wel dekken. :mrgreen:
Het is amper 1400 km, en Tjernobyl ligt er maar 800 km naast.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
De gene die het dichtstbij woont rijdt er maar even heen toch?
:mrgreen:
Bericht van de voorzitter van de Duitse club.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's