Mijn 3e XM.

Pagina's

139 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Mijn 3e XM.

Mijn 3e XM heb ik nu ruim een week en 600km gereden,
een zwarte V6 met ZPJ motor en handbak, type VSX.

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20121228_105736_zps8c9fc696.jpg)

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20121228_105759_zps2e4ce38e.jpg)

Heb deze gekocht als winterauto omdat de andere V6 met ES9J4 met automaatbak stilstaat met een kapotte automaat :/

Nu naast elkaar :

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20121228_110208_zpsb6a5169d.jpg)

Deze auto heeft weer andere mankementjes, en zou haar geen "Dame" willen noemen..

- Kleppen tikken iets bij stationair(Zijn die te stellen ?)
- Ziet er niet uit onder de kap en in het interieur.
- Deukjes en rechts links achter, zelfde plek ongeveer.
- Linker display werkt, rechter niet, geeft alle streepjes licht. :p
- Het ruikt een beetje naar benzine, lastig te vinden waar vandaan.
- Lak is niet super, wellicht een keer goed poetsen.

Erger me stijf aan de uitvoering zoals in de :

- Geen airco.
- Stoffen interieur.
- Geen cruisecontrol.
- Geen boordcomputer (Druk op het knopje op de rechterhendel, huh ? Geen knopje :/
- Achterste tussendemper is lek, is echter 1 deel met de middendemper ?
- Geen olietemp meter.

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20121228_105840_zpsc38cbaac.jpg)

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20121228_105931_zps7d5d3e2e.jpg)

- Loopt verder erg goed, wegligging veeeel beter dan de ES9J4 ? (Banden?)
- Diravi is tof, wel even wennen :)
- Auto zakt prachtig in (Dan maar even wachten)
- Merk het PK verschil nauwelijks, hou van doorrijden :)

Voorlopig zweef ik weer, nu een keus maken welke mag blijven, de mooie en complete qua uitvoering of de rauwe wat mindere.

Interieur is wel over te zetten.
Boordcomputer ?
Airco is al lastiger.
Olietempmeter ?
Cruise control aftermarket of origineel indien geleverd met ZPJ.

Zo eerst maar even :)

Roel Veenstra
afbeelding van Roel Veenstra
  • XM 2.0 TCT automaat
  • L' éminence grise
  • ex-2.0 TCT VSX,brun quad
  • ex-2.1 td Prestige, noir verni
  • ex-2.0 TCT, grijs
  • ex-2.0i comfort wit
Re: Mijn 3e XM.

Maar wel zwart!! Mooi :thumbup:
Stond deze laatst niet op marktplaats?

______________

L' éminence grise

Roel Veenstra
afbeelding van Roel Veenstra
  • XM 2.0 TCT automaat
  • L' éminence grise
  • ex-2.0 TCT VSX,brun quad
  • ex-2.1 td Prestige, noir verni
  • ex-2.0 TCT, grijs
  • ex-2.0i comfort wit
Re: Mijn 3e XM.

Dat van die streepjes op het rechterdisplay is volgens mij normaal als de accu los is geweest, heb je al eens geprobeerd de tijd in te stellen?

______________

L' éminence grise

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Hmm, kan zomaar..

Nog niet gedaan nee, morgen eens doen.

CHECK En we hebben een tijd in beeld, temp sensor geeft wel streepjes, waar zit die sensor ?

Zou de boordcomputer makkelijk over te zetten zijn ?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Mijn 3e XM.

Nee, dat heeft wat bedradingstechnische aanpassingen nodig. (Stekkertje van het simpele rechter display is anders dan van de boordcomputer) Wim en ik willen dit allebei ook nog eens doen en hebben al de nodige info daarover verzameld. Daarnaast moet je natuurlijk ook je ruitenwisserstengeltje met knop overzetten.
Als je de exacte info wil duik ik er wel ff weer in voor je. Het is echter zeker mogelijk.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Roel Veenstra zegt:

Maar wel zwart!! Mooi :thumbup:
Stond deze laatst niet op marktplaats?

Yep

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Citroën-das-pas-fën zegt:

Nee, dat heeft wat bedradingstechnische aanpassingen nodig. (Stekkertje van het simpele rechter display is anders dan van de boordcomputer) Wim en ik willen dit allebei ook nog eens doen en hebben al de nodige info daarover verzameld. Daarnaast moet je natuurlijk ook je ruitenwisserstengeltje met knop overzetten.
Als je de exacte info wil duik ik er wel ff weer in voor je. Het is echter zeker mogelijk.

Alles gaat afhangen van de automaatbak, hoe erg die er aan toe is.
Als die voor <1000 euro gemaakt kan worden, dan blijft die, anders wordt het ombouwen en netjes maken.

Die kant lijkt het wel op te gaan.

Er staan ook nog 2 zwarte pugs klaar voor een motorswap:p

detlev
afbeelding van detlev
Re: Mijn 3e XM.

Mij is ook opgevallen dat de ZPJ veel directer reageert op het gaspedaal dan de ES9, en daardoor zeker niet trager lijkt... Zal wel met die automaat te maken hebben. Alles wordt veel meer geregeld dan bij de 12 klepper...

En een handtekening!!!!

JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Re: Mijn 3e XM.

Wat zijn de verschijnselen met je automaat? Als het een 4HP18 is en de kuren ontstonden na een oliewissel dan kan het heel goed het brein zijn.
Dat kan eruit met de bak op zijn plek.
Het brein op een tafel met veel licht op een wit laken demonteren, veel fotootjes voor hoe het ook alweer zat, schoonmaken en weer in elkaar zetten is geen heksentoer, hoor en lees ik om mij heen.
Ik ga dat zelf ook nog een keertje doen.
Een brein overzetten van een goed schakelende bak gaat ook. Ik heb dat laten doen voor € 500, incl alle montagewerk. Het brein had ik al, een nieuw brein kost ca € 500. Een tweedehands bak minder. Dus voor de € 1000 moet het kunnen.

Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Ik heb een 4HP20 ..erg zeldzaam, niet altijd gelijk en vaak kapot.

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Vandaag de knoop doorgehakt, de ES9 gaat uit elkaar.

Blok komt te koop te staan, interieur gaat overgezet worden.
Kan dan hopelijk ook de uitlaat overzetten, mits dat past..
Airco zal lastig worden, maar wil toch voor de zomer een poging wagen :)

Zaterdag gaat deze naar het poetsbedrijf
Ook onder de parafaan leeggemaakt, er kon echt niets meer bij :p

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20130103_141348_zps6b458b27.jpg)

JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Re: Mijn 3e XM.

Hoe is het mogelijk, een V6 zonder airco. Welk jaar? Ik schat '96 aan het kenteken te zien. Ze verkochten de meest kale versies in die jaren. Zit er wel ABS in?
Een airco erin zetten is in principe wel mogelijk, maar dan moet je er ook een verdamper in zetten. Furriegurrie en ik hebben een verdamper vervangen en dat is best een klus.
En V6 12V heeft nooit een olietemperatuurmeter. Is ook echt niet nodig voor zo'n tam ding.
Die tikkende kleppen? Verse olie kan al veel verbeteren. Er valt niets te stellen, want hydraulische klepstoters.
Een originele cruisecontrol lijkt mij het gemakkelijkst. Ik heb nog wel een luchtinlaat met de cruisecontrol balg er op.
Dan nog een vacuumpompje scoren en wat bedrading en zo'n regelkastje.

Nogmaals, wat is er kapot aan die automaat van de 24 kleps?

Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: Mijn 3e XM.

Airco inbouwen is mogelijk, maar veel gedoe. Hele dashboard mag er dan uit! Plus bedrading onder het dashboard met nieuwe Bitron, naar de fans voor. Eventueel nieuwe fans er op. Weet niet hoe het zit met de motorsteun van een versie met en zonder airco, maar anders zou je dat ook moeten veranderen. Als je een goed plan van aanpak hebt en de auto een paar dagen niet nodig is het te doen. Die van mij is eigenlijk af, maar moet nog wat bedradingsprobleempjes oplossen en daar zie ik nog tegen op. Bij testen deed de pomp het wel.

Onder de paravan; heb je een panty over het roostertje heen getrokken voordat je de boel terug plaatste? houdt behoorlijk wat tegen. Anders zou je ook nog een pollenfilter kunnen installeren.

Veel succes met deze XM. Kan me er iets bij voorstellen, een kapotte automaat is nou eenmaal veel gedoe, en die HP20's hoor je steeds meer horrorverhalen over. Handbak is dan ook wel erg prettig, en als je het vermogen niet mist..

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

JanSr zegt:

Hoe is het mogelijk, een V6 zonder airco. Welk jaar? Ik schat '96 aan het kenteken te zien. Ze verkochten de meest kale versies in die jaren. Zit er wel ABS in?
Een airco erin zetten is in principe wel mogelijk, maar dan moet je er ook een verdamper in zetten. Furriegurrie en ik hebben een verdamper vervangen en dat is best een klus.
En V6 12V heeft nooit een olietemperatuurmeter. Is ook echt niet nodig voor zo'n tam ding.
Die tikkende kleppen? Verse olie kan al veel verbeteren. Er valt niets te stellen, want hydraulische klepstoters.
Een originele cruisecontrol lijkt mij het gemakkelijkst. Ik heb nog wel een luchtinlaat met de cruisecontrol balg er op.
Dan nog een vacuumpompje scoren en wat bedrading en zo'n regelkastje.

Nogmaals, wat is er kapot aan die automaat van de 24 kleps?

ABS heeft ie wel, geeft af en toe storing, kwestie van stekkers schoonmaken verwacht ik, werkt ook nog, heb ik al getest. Werkte op de ES9 niet.

Dit blok kan wel "tam"zijn, het loopt aardig, olie zal vast wel warm/heet worden zo af en toe :)
Hoop dan ook dat ik de olietemp meter ook over kan zetten.

Die panty is een goed idee !

Is de uitlaat 1 op 1 over te zetten ?
Dubbele pijpje achter staat wel OK.

Wat er met die bak is weet ik niet, maar ben er klaar mee.
DE ES9 heeft ook nog 1000 euro schade aan de dorpel en deuren..

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

JanSr zegt:

Hoe is het mogelijk, een V6 zonder airco. Welk jaar? Ik schat '96 aan het kenteken te zien. Ze verkochten de meest kale versies in die jaren. Zit er wel ABS in?
Een airco erin zetten is in principe wel mogelijk, maar dan moet je er ook een verdamper in zetten. Furriegurrie en ik hebben een verdamper vervangen en dat is best een klus.
En V6 12V heeft nooit een olietemperatuurmeter. Is ook echt niet nodig voor zo'n tam ding.
Die tikkende kleppen? Verse olie kan al veel verbeteren. Er valt niets te stellen, want hydraulische klepstoters.
Een originele cruisecontrol lijkt mij het gemakkelijkst. Ik heb nog wel een luchtinlaat met de cruisecontrol balg er op.
Dan nog een vacuumpompje scoren en wat bedrading en zo'n regelkastje.

Nogmaals, wat is er kapot aan die automaat van de 24 kleps?

Auto is uit 95, en niet echt tam maar dat kan ook liggen aan de uitlaat op het moment hehe.
Wil in ieder geval aardig van zijn plek, ook op de snelweg en 80 wegen reageert ie snel op het gas.
Wat er aan de bak kapot is, geen idee.

Uit mijn eigen topic over de "vorige" XM :

zegt:

Maar hoe stuk is de bak, kan het nog meevallen ?
Het klonk als een riem die even een zoemend geluid maakte en toen was de aandrijving weg.

In het display allemaal knipperende lampjes, snow , sport.

Auto start, en er gebeurt helemaal niets meer.

Auto is uitgelezen (Bij een hier bekend bedrijf), conclusie : Stuk.
Verder niets over te melden.

Wat zou een Lexia voor storingen moeten/kunnen laten zien ?

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: Mijn 3e XM.

Temperatuursensor zit in de rechter buiten spiegel. Tikkende kleppen kan komen door een kapotte klepstoter. Deze kan je volgens mij nog krijgen bij de dealer.

pavang
afbeelding van pavang
  • V6 exclusive 24 met zpj handgeschakeld
Re: Mijn 3e XM.

De klepstoters kunnen ook vervuild zijn.
Je zou een keer atf kunnen toevoegen en daarna olie verversen en een nieuw filter.
Alle kans dat je het getik dan kwijt bent.
Succes Peter.

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

pavang zegt:

De klepstoters kunnen ook vervuild zijn.
Je zou een keer atf kunnen toevoegen en daarna olie verversen en een nieuw filter.
Alle kans dat je het getik dan kwijt bent.
Succes Peter.

Auto moet deze maand door de APK, laat wel gelijk de olie en het filter doen voor verse.
Tikken is trouwens al aardig minder lijkt het.

Maar ATF toevoegen ?
Is dat zoiets als flushen met dat speciale spul ?

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Djidde zegt:

Temperatuursensor zit in de rechter buiten spiegel. Tikkende kleppen kan komen door een kapotte klepstoter. Deze kan je volgens mij nog krijgen bij de dealer.

Heb nog een reserve spiegel liggen, zal die eens proberen open te maken, zit apart in elkaar :)

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Djidde zegt:

Airco inbouwen is mogelijk, maar veel gedoe. Hele dashboard mag er dan uit! Plus bedrading onder het dashboard met nieuwe Bitron, naar de fans voor. Eventueel nieuwe fans er op. Weet niet hoe het zit met de motorsteun van een versie met en zonder airco, maar anders zou je dat ook moeten veranderen. Als je een goed plan van aanpak hebt en de auto een paar dagen niet nodig is het te doen. Die van mij is eigenlijk af, maar moet nog wat bedradingsprobleempjes oplossen en daar zie ik nog tegen op. Bij testen deed de pomp het wel.

Ik moet proberen een ZPJ (of een UFZ zoals de echte blok-code heet?) zien te vinden met airco
en daar alles afhalen, of van de ES9 gebruiken.

Zou een echte uitdaging zijn de hele bedrading over te zetten :evil:

zegt:

Onder de paravan; heb je een panty over het roostertje heen getrokken voordat je de boel terug plaatste? houdt behoorlijk wat tegen. Anders zou je ook nog een pollenfilter kunnen installeren.

Panty komt er morgen op :thumbup:

zegt:

Veel succes met deze XM. Kan me er iets bij voorstellen, een kapotte automaat is nou eenmaal veel gedoe, en die HP20's hoor je steeds meer horrorverhalen over. Handbak is dan ook wel erg prettig, en als je het vermogen niet mist..

IS er een eenvoudige manier om dit blok rapper te krijgen ?
Mijn eerste 205GTI liep aanzienlijk beter na chippen bv.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Mijn 3e XM.

Spiegel helemaal naar boven stellen, en het metalen draadje dat je aan de onderkant ziet, naar achteren duwen (met kleine schroevendraaier o.i.d.)
Als je de spiegel eraf hebt zie je goed hoe het zit en hoe je de veer weer opnieuw moet opspannen voordat je de spiegel weer monteert.

En wat ATF bij je motorolie gooien lijkt inderdaad op flushen, aangezien ATF heel veel reinigende dopes bevat. Ik zou dit nog ff doen voordat je een oil change laat doen. Ben het met de rest eens dat het tikken hoogstwaarschijnlijk een versleten of vervuilde klepstoter is. Als het nu al minder is, is het hopelijk idd vervuiling. In which case ik de aanbeveling om er nog ff wat ATF bij te gooien nog sterker aanbeveel.

Qua rapper krijgen: aangezien jij 205 in je naam hebt, ken je zeker mijn mattie Matthijs. Als íemand je hier iets kan vertellen over de mogelijkheden om dat blok te kietelen, is hij je man.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Auto weer opgehaald, wat doet een poets-beurt veel voor een auto !
Morgen foto's maken, tis nu al donker..

Van de week dit nog even gedaan :

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20121230_134719_zps2ccf1fcf.jpg)

Was zo :

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20121228_105840_zpsc38cbaac.jpg)

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Mijn 3e XM.

Optical tuning :wink: :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Nog meer optical tuning

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20130106_103710_zps116578ee.jpg)

En

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20130106_103608_zps1f622ee3.jpg)

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Mijn 3e XM.

*swoon*

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

pavang zegt:

De klepstoters kunnen ook vervuild zijn.
Je zou een keer atf kunnen toevoegen en daarna olie verversen en een nieuw filter.
Alle kans dat je het getik dan kwijt bent.
Succes Peter.

Inmiddels is het tikken helemaal verdwenen :) :clap:

Wel wat nieuwe problemen gevonden die aandacht nodig hebben :

- Direct gemaakt : Retourslang LHM op veerpoot gebroken, eerst noodoplossing.
Nieuwe slang wel al opgehaald:

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20130111_202855_zps294ba323.jpg)- Voorste bocht op het uitlaatspruitstuk heeft 1 afgebroken bout.

- Bollen achter vól verroest, auto lijkt ook een beetje scheef te staan..

- IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20130110_104418_zps40388782.jpg)

Achterklep, motorkap, bumpers en achterklep wil ik ook nog overzetten, plus het interieur.
Maandag gaat de ES9 uit elkaar.

JaapW
afbeelding van JaapW
Re: Mijn 3e XM.

Verroeste bollen maak ik me niet druk over :) Die roesten niet door hoor.
Je reservewielbak lijkt nog redelijk gaaf, da's ongelooflijk! Die roesten allemaal weg, is pisbakkenrommel.

pavang
afbeelding van pavang
  • V6 exclusive 24 met zpj handgeschakeld
Re: Mijn 3e XM.

Heb je nog atf o.i.d toegevoegd?
Dan waren het waarschijnlijk toch vervuillde klepstoters.
Mooi dat het over is.
Succes verder.

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

ATF nog niet eens toegevoegd, de 21e gaat deze voor APK en verse sapjes,
gaat er van de week bij.

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
Re: Mijn 3e XM.

Djidde zegt:

Temperatuursensor zit in de rechter buiten spiegel. Tikkende kleppen kan komen door een kapotte klepstoter. Deze kan je volgens mij nog krijgen bij de dealer.

Dit zal dan de sensor zijn in de rode cirkel :

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20130122_192244_zps178e27a6.jpg)

En de 2 groene draadjes de verwarming.
Viel best mee, het openmaken :)

En dit is wat er van de 2e XM over is..

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20130122_140045-kopie_zpsd080799b.jpg)

IMAGE(http://i1073.photobucket.com/albums/w400/xmv6ex/20130122_140155_zps86135024.jpg)

Het waren 3 fantastische maanden..en ruim 8000 km :roll:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: Mijn 3e XM.

Ik neem aan dat er nog wel meer vanaf geschroefd gaat worden?

Pagina's