FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

154 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Jos Haeftinck
afbeelding van Jos Haeftinck
  • XM TCT `94
  • Delahaye 175 S Roadster
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Ah.., tja , automaat , staat er onder hè .
Ff geen rekening mee gehouden (en ook geen verstand van ).
Vreemd dat die startmotor dan wel een klik geeft .
Maar gefeliciteerd dat `ie het weer doet man ! :)
Doe maar een rondje dan :mrgreen:

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Ja, op naar Ikea met moeders,....bluhh...is hier 4 km vandaan :mrgreen: ,ik wacht wel in de auto en daarna nog boodschapjes doen, want ik rij graag in deze wagen. :mrgreen:

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Super, een makkelijk op te lossen probleempje dus! Veel rij en zweefplezier!!

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Ha, de kilometerteller doet het niet, dus het elektronische meetpunt op de bak is van de teller, deze maakt dus sluiting, ik zal deze er eens af gaan schroeven en zien wat er aan scheelt.
Wellicht nat of echt verrot ,dat kan ook nog.

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Vervangen is idd een makkelijk karweitje.. Die dingen gaan gewoon stuk, en zijn ook nog nieuw leverbaar volgens mij :) Heb hetzelfde klusje deze zomer gedaan, en was in een half uurtje klaar!

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Enige tip wat ik moet zoeken op internet?

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Ik zei toch dat het simpel was.... :mrgreen:
Wie dus op de Wegenwacht, wacht niet het langst. :P

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Via de dealer zijn ze sowieso nieuw te krijgen, op internet weet ik het niet.

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Daar ga ik dan achteraan.

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Anyway, nu kom ik er ook achter dat de linker vooras geluid maakt als ik scherp de bocht inga, en tikt, dus de homo kineet zal speling hebben. :shock:

Tel ik alles bij elkaar op dan kom ik tot het volgende verhaal.

Wat er stuk is ;

Homokineet.
Accu loopt nog steeds leeg ondanks het weghalen van draden van een oude extra versterker achterin ,het leek even goed te gaan.
Km teller doet het niet,weet wat het is.
Auto verbruikt koelvloeistof.
Banden voor versleten.
Schijven en blokjes voor versleten.
Speling in de ophanging linksvoor.

Als ik ga tellen wat ik moet investeren om dit in orde te brengen,dan kan ik dus beter op zoek gaan naar wat anders ,en dat ben ik dus al aan het doen.
Zelf doen is geen optie aangezien ik zelfstandige ben, het redelijk druk heb en daar dus geen tijd voor heb.

Al met al mij teveel gedoe al heb ik wel een klein jaar met plezier gereden,en ben ik op vakantie gegaan naar Italië met de auto ,die ik in eerste instantie daar voor gekocht had.

Ik zal laten weten wat ik ga doen enzo.

detlev
afbeelding van detlev
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Wil je voor €500 de mijne overnemen (eRFGoeD)? 3 liter met wat probleempjes, maar het enige voor de APK is uitlaat en asrubbers... Bij de 'dure' garage €500 om het te laten doen.

En een handtekening!!!!

JaapW
afbeelding van JaapW
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

FlyByNight zegt:

Nou, ..

De wegenwacht was zonet gekomen, ik had al gezien dat er een 15 amp zekering uitlag,die heeft ie vervangen en die klapte er weer uit.
Het bleek te gaan om het meetpunt op de bak,die maakte sluiting,daardoor klapte de zekering en kwam er geen signaal meer dat de automaat in zijn P stand staat en bleef de onderbreking in werking.
De stekker is losgehaald door de monteur en het meetpunt is makkelijk te vervangen,auto start weer en het klokkenspel doet het ook weer.
Rest mij aleen nog ff dat meetpunt te vervangen,easy job volgens de monteur.
Kreeg ook nog de opmerking dat de auto er nog knap uitzag. :D
Mensen; bedankt voor jullie input en bekommering.
Ik heb weer een zeer blije dag vandaag. :mrgreen:

Beste...

ik begrijp nog niet over welk onderdeel het hier gaat, maar ik wil het graag weten! Lijkt me handig om mee te nemen op reis vandaar mijn vraag. En waar is dit onderdeel op de auto te vinden

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Een of ander wit dingetje op de bak met een kabel die naar de km teller en automaat pook gaat.
Ik maak als het zo uitkomt morgen wel ff een foto.

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

detlev zegt:

Wil je voor €500 de mijne overnemen (eRFGoeD)? 3 liter met wat probleempjes, maar het enige voor de APK is uitlaat en asrubbers... Bij de 'dure' garage €500 om het te laten doen.

Dank je wel ,maar nee, ik heb daar geen zin meer in ,nog meer werk en investeren,ik zie ook hoe druk hier op het forum sommigen bezig zijn met het in orde houden van de auto, respect daarvoor, maar ik heb daar dus geen tijd voor en zin in,zoals gezegd ik heb een zaak te runnen,ik ga op zoek naar een jongere auto, wellicht een C5.
Ik ga nog iets leuks doen met mijn XM , dat ga ik nog melden tzt als ik zover ben.
Ik ga hem igg eerst schrappen en stallen. 8)

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Ik voel een upcoming sloopmeet aan me watur..... :wink:

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Zoiets,maar dan anders,

Ik ga van de zijkant een plak afzagen,dus van neus tot kont en dan monteren op houten panelen zodat ik deze op kan hangen op mijn kantoor, ik heb er ruimte voor.
Ik ben namelijk helemaal weg van de mooie vorm van de XM.

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

:wtf: :crazy: :thumbup:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Ow dat klinkt als een veelbelovend kunstobject!
OTOH: dit is niet echt een rampzalig probleem voor een XM. Als ik nou eens zo'n meetpunt doneer en iemand anders wil hem ff vervangen. Dan hebben we weer een XM gesaved voor het nageslacht?
Ik bedoel: dat kunstobject wat je beschrijft lijkt me ook heel mooi, maar jouw XM kan met heel weinig moeite weer perfect aan het lopen gekregen worden. Kan ik je daarbij helpen misschien?

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Hallo CDPF, dank je wel voor je leuke en vriendelijke aanbod,je hebt het echte hart van een liefhebber,maar morgen ga ik al kijken naar een heel knappe C5, en mocht deze mijn observatie overleven ,schaf ik hem ook aan.

Ik heb dus al min of meer besloten om te stoppen met de XM,al weet ik dat weer niet 100% zeker,...ik twijfel ergens ook wel weer een beetje.

Omdat ik dus een berekening heb gemaakt wat het mij zo wiezo gaat kosten om hem weer goed te krijgen,ca 1500 euro en dan zijn we er nog niet , want we weten allemaal dat als je een XM rijdt je er tijd geld en geduld voor moet hebben en er nog meer volgt.
Het was een emotionele aanschaf en ik heb er echt van genoten.

Ik had hem gekocht vanwege mijn liefde voor franse grote bakken,en om dit jaar naar Italië te rijden en dat heeft ie zonder zeuren gedaan , maar nu ik achter elkaar met allerlei kostbare zaken geconfronteerd wordt, ga ik afhaken.

Naar kosten zoals verzekeringsgeld en belasting kijk ik niet, die heb ik altijd, maar als ik nog 200 euro krijg voor deze auto dan heeft het mij ca 110 euro per maand gekost.
En dat is in feite heel netjes.
Goedkoper kan bijna niet, maar als ik dan weer extra geld erin ga steken vanwege reparaties, dan gooi ik voor mijn gevoel geld weg.
Want dit komt nooit meer terug in meerwaarde, want ik gebruik de wagen te weinig.
Voor de opvolger gelden dezelfde regels.

Ik begrijp dat jullie als liefhebbers echte die-hard fans zijn en stappen verder gaan dan iemand als ik ,maar ik ben meer een pragmaticus, die meer naar kosten en gebruik gereedheid kijkt.

De emotie bij de XM is echt gaaf, maar ik heb geen zin om er te veel tijd,geld en moeite in te stoppen ,.
Ik heb een gezin, een eigen zaak in opbouw, en wil dus niet als hobby bezig zijn om mijn XM in orde te houden,ik heb gewoon naast mijn schaarse vrije tijd andere prioriteiten en een ervan is weggaan met de auto en dan wil ik gewoon een auto hebben die het gewoon doet en mij niet te veel lastig valt en dan ook nog eens met 2 handen in mijn knip zit.

Nogmaals, gave auto , en rijdt heerlijk maar ik wil het toch wat eenvoudiger houden.
En wil ook zeggen dat ik jullie waardeer als club van liefhebbers, en nogmaals mijn dank uitspreken voor de goede tips en hulp die ik al ontvangen heb hier.

Als toevoeging wil nog even dit melden, ik ben eventueel best bereidt om iemand van dit forum de XM in orde te laten maken en het opvolgende onderhoud te laten doen, en wil er ook gewoon voor te betalen,dus als er iemand is die zegt,leuk om te doen en ook nog wat extra poen wil pakken,dan ben ik daar ook open voor.
Maar dat is plan b als ik nog geen andere auto aanschaf.
Dat hoort ik graag per PM als er iemand dat wat lijkt.
Mocht ik nu een stap te ver gaan en onzin praten,dan heb ik niets gezegd.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Nabij A'dam resideert een kluppie zeer vaardige liefhebbers... Maar ik weet dat sommigen van hen sinds enige tijd ook wat krapper in hun tijd zitten en kan natuurlijk sowieso niet voor iemand anders spreken.
Zelf zit ik aan de andere kant van het land, maar als je onderdelen voor een schijtprijs nodig hebt kun je op me rekenen (mits ik deze heb natuurlijk)

Succes met je besluit, en ik kan me jouw situatie heel goed voorstellen. Ik heb zelf gewoon enorm geluk door een -ook door de vorige bezitter- goed onderhouden XM te hebben. En als je dan weinig mankementen hebt dan rij je inderdaad voor belachelijk weinig geld in een superluxe, supercomfy auto rond.
Heb je iets minder geluk dan kost het je wat meer, so I sympathise completely.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

C5 heet hier ook wel de de Cee Nee :lolno:
Derde type is natuurlijk best fraai, maar nu nog te duur gleuf ik.
De eerste types zijn niet moeders mooiste.....maar rijden vast ook lekker.
Jammer dat je de handdoek in de ring moet gooien, ik snap het best als je er geen tijd voor hebt.
Ik heb makkelijk praten; nog weinig echte problemen, en allemaal na elkander.
Laat je ff pics zien van je nieuwe aanstaande verloofde?

detlev
afbeelding van detlev
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

FlyByNight zegt:

Naar kosten zoals verzekeringsgeld en belasting kijk ik niet, die heb ik altijd, maar als ik nog 200 euro krijg voor deze auto dan heeft het mij ca 110 euro per maand gekost.

Mag ik heel even bot je berekening voortzetten?

Als je er nu voor €1500 aan besteedt en je rijdt er nog een jaar in, dan kun je hem daarna altijd nog voor €200 verkopen (wellicht meer met de nieuwe onderdelen). Dan kom je voor een extra jaar uit op €125 per maand, wat ook geheel en al geen slecht bedrag is. Ik betwijfel of je dat met een C5 zou halen.

Ja, er kan dat jaar nog iets heel duurs optreden. Dat kan altijd met een tweedehands. Ook een nieuwere C5 kan zomaar iets duurs ontwikkelen.

Maar dit alles alleen om de boel nog meer te verwarren, de keus is natuurlijk aan jou :mrgreen:

En een handtekening!!!!

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Jawel, it is done.

De XM ingeruild op een C5 .

Dus dat was het dan.

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Pics or it didn't happen! 8)

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Komt ie dan;

Wieldoppen ga ik nog kopen.
C5 Linge Prestige 2.0 16V,Km stand 166.000 bj 2001
Rijdt heel strak en een goede staat van onderhoud aantoonbaar.
Geen XM qua gedrag...zeker niet, maar de hydractive 3 maakt een hoop goed, en kan ik er best mee overweg.
De auto is strak en technisch in goede staat.
Voor de boodschappen en af en toe even weg meer dan goed te noemen. :mrgreen:

IMAGE(http://i526.photobucket.com/albums/cc343/Genuine_nl/C5-1_zpsdd218ddf.jpg)

IMAGE(http://i526.photobucket.com/albums/cc343/Genuine_nl/C5-3_zps8fa8a55e.jpg)

IMAGE(http://i526.photobucket.com/albums/cc343/Genuine_nl/C5-2_zpsdc545e87.jpg)

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Gefeliciteerd met je aankoop, jammer dat je de Xm achter je laat. Maar ook wel begrijpelijk gezien je situatie.....

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

idem :wink:

Jos Haeftinck
afbeelding van Jos Haeftinck
  • XM TCT `94
  • Delahaye 175 S Roadster
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Handig zo`n schietstoel (foto1) :D

FlyByNight
afbeelding van FlyByNight
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

De vorm van interpretatie is natuurlijk altijd afhankelijk van diegene die iets aanschouwt,en is vaak niet objectief.
"Beauty is in the eye of the beholder."
De C5 is gewoon anders en minder vreemd en klassiek, dat weer wel.
Maar ik heb dus praktisch gezien meer aan een C5 dan aan een XM.
Ik denk altijd met plezier terug aan mijn XM tijd.anders zou ik niet eens hier op het forum rondhangen. :zwaai:

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: FlyByNight rijdt een XM2.0-16V uit 1999.

Gefeliciteerd met je volgende Citroen!
Gaat de handelaar nu de XM nog in de verkoop doen? Niet voor €200 zeker :P

Pagina's