FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

1238 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Bedankt voor de aanvulling Wim. Verschil tussen eerdere en latere types?

JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Met nog een aanvulling mijnerzijds.
Die drie stekkers aan de schopplaat achter dat klepje heb ik achter de schopplaat met een tiewrapje vastgemaakt naast de ventilator.
Dat bespaart je de volgende keer de worsteling om die krengen los te krijgen. Het zijn stekkers waar je eigenlijk nooit bij hoeft. Een raadsel waarom die dingen op die idiote plek zitten.

Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

maar ze hebben het zo mooi bedacht bij Citroën, klepje, klikgaatje en bevestigingsgevalletjes :lol:
Ik heb het weer als orgineel teruggezet. Als je weet hoe het zit is het zo los, maar wellicht is dat een persoonlijk handigheidje.

Ik heb me wel eens laten vertellen dat de witte stekker met schuif eventueel ook gebruikt kan worden om de ecu uit te lezen. Dan is het wel handig om het ding bereikbaar te hebben. En de andere stekkers zitten in het zelfde draadboompje dus komen daar dan ook....

Dit is echt van horen zeggen overigens, ik heb het nooit geprobeerd.

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Hele mooie beschrijving :clap: , vermoed dat de mijne een keer aan de beurt is.

JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

furriegurrie zegt:

maar ze hebben het zo mooi bedacht bij Citroën, klepje, klikgaatje en bevestigingsgevalletjes :lol:
Ik heb het weer als orgineel teruggezet. Als je weet hoe het zit is het zo los, maar wellicht is dat een persoonlijk handigheidje.

Als je weet hoe het zit, ja. Maar ik ben op de leeftijd dat ik dat iedere keer niet meer weet. Steeds als ik weer een XM scoor moet ik daar zijn en dan erger ik me weer. Daarom stop ik ze weg. Meestal hoef ik dan ook niet meer bij te zijn, dus eigenlijk heb je gelijk.

Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.

jabaar
afbeelding van jabaar
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Hoe gaat het eigenlijk met je XM na de vervanging van de torretjes?
Het was weer een goede HOWTO.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Prima. De dame doet het zoals het hoort. Het is weer heerlijk stil in de Xm. Heb nog wel een aantal meer of minder storende dingetjes, er moet toch iets te wensen overblijven. Maar de aandacht gaat op het moment wat meer naar de a.s. vrijdag op te halen Break....

JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

furriegurrie zegt:

Maar de aandacht gaat op het moment wat meer naar de a.s. vrijdag op te halen Break....

Zeer benieuwd! Heb je al een automaat? Via Onderdelenlijn kreeg ik (uit nieuwsgierigheid) geen quotes.

Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Nee, nog geen automaat. Zijn niet eenvoudig te vinden. Ik denk dat ik gezien de reputatie van deze bak ook wel een heel fris gereviseerde zou moeten treffen wil ik die gewoon inbouwen.

Ik ben er nog niet 100% uit, maar ik denk dat ik de boel zelf maar ga aanpakken.....loshalen zal in ieder geval wel lukken :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Gerrie, uit mijn XM foto archief:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FKXU6WFJ.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4VDIEV7K.jpg)

Ik zou overigens de achterplaat waar het nummerbord op zit wél zwart laten! :wink:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Hee thanks Mike, ziet er best goed uit!
Misschien een refelctorplaat ipv zwart?
Was dit ook een sjop of is deze zo al gespoten? De velgen zijn wat minder mijn ding geloof ik...

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

:lol: nee nee, dit is geen sjop! Er bestaan geen rode reflectorplaten voor de Break. Hij moet ook niet té zilver worden.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Zo lijkt het net een mini Xm. :mrgreen:

JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Pracht auto, jammer van die Sjonnie-velgen, maar ja, smaak.

Het geheel overdenkend leek het automaatprobleem wel wat op mijn automaat-avontuur: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1224291/

Het zou zomaar eens het overeenkomstige ding kunnen zijn, volgens Waterman altijd al een zwak punt geweest. De verschillen tussen een 4HP18 en een 4HP20 lijken me ook niet zo erg groot, de opbouw van reductie en koppelingen zal wel erg op elkaar lijken. Elektronica en brein maken de grootste verschillen, lijkt mij.

Als het dat ding is zit de bak vol gruis. En dat betekent dus dat alles uit elkaar moet en in de ultrasoonreiniger.

De hele klus overziend gaat het dus om een paar stappen:
Motor + bak eruit/erin: Voor handen uit de mouwentypes eigenlijk niet bijzonder. Lui en alleen: twee dagen, samen en aanpakken: een dag.

De tweede stap is de automaat: Kopen, met risico's, garantie of niet. Want ook met garantie dien je toch zelf op te draaien voor herhaling stap 1.

Of laten reviseren? Bij een gerenommeerde revisie club heb je het dan toch wel over een kleine € 2000, als je stap 1 zelf doet. Maar dan heb je ook wat.
Ik zou dan ook bedingen dat ik zelf mocht assisteren bij die klus.

Benieuwd naar het vervolg.

Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.

Roel Veenstra
afbeelding van Roel Veenstra
  • XM 2.0 TCT automaat
  • L' éminence grise
  • ex-2.0 TCT VSX,brun quad
  • ex-2.1 td Prestige, noir verni
  • ex-2.0 TCT, grijs
  • ex-2.0i comfort wit
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

eXpelliarMus zegt:

Zo lijkt het net een mini Xm. :mrgreen:

Vind je? ik het meer een maxi-xantia :mrgreen:

______________

L' éminence grise

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Wat u wilt. :wink:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Deze week weer wat belevenissen met de blauwe dame. Eerst een lekkage van LHM, dat bleek gelukkig een losse wartel op de voorste hoogteregelaar te zijn.
Vandaag APK, altijd toch weer spannend. Maar de dame is geslaagd, geldige APK nu tot 29/12/2013.
Twee opmerkingen, co is hoog, zou lambda sonde of de kat kunnen zijn volgens de garage
en m'n lampen zijn met opstarten erg groen ipv geel....

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

mooi! proficiat met de hernieuwde apk!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Groen is in, kijk maar om je heen :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Gefeli! :thumbup:

De opmerkingen zijn makkelijk op te lossen.

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Mooooi.... 8)

Luceo non uro....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Gefeliciteerd Gerrie. Je hebt jezelf zojuist weer een extra jaar aan XM-problematiek op de hals gehaald. :wink:
(Maar ook een jaar zweven!!) :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Mooi kerstkadootje :clap:

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Gefeliciteerd!! En aanmerkingen, ach, het is toch geen afkeur geweest? negeren die handel :lol: Weer een jaartje zweven! :)

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Ja dat was inderdaad de gedachte: "weer een jaartje zweven"....

Helaas is er een kleine kink in de kabel gekomen. De automaatbak heeft het begeven afgelopen maandag :thumbdown:
Deze bak was al wat bokkig toen ik de auto kocht. En ze werd in de 40k kilometer die ik er mee gereden heb ook wel minder.
Afgelopen maandag was mijn vriendin er mee weg. Volgens haar vertoonde de auto af en toe een soort slippende koppeling gedrag toen ze onderweg was naar haar werk.
Op de terugweg was erop eens veel bijgeluid en wilde de auto niet zoals normaal. Ze is gelukkig vlot gestopt.
Auto afgesleept en thuis afgeleverd. Conclusie is dat de automaat het begeven heeft....ach ik weet nu hoe die te vervangen :lolno:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Dus het komt erop neer dat je nog een 4HP20 zoekt, gezien het bouwjaar in je sig.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Als ik een goeie voor weinig kan vinden wel. Maar ik denk dat het neer gaat komen op de bak die uit de break komt (laten) reviseren....

Beeke
afbeelding van Beeke
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Hoi Furriegurrie,

En heb je al een idee wat je met de automaat gaat doen?

Groetjes

Gerard

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Nog niet 100%. Ik ben nu eindelijk wel in contact met zf, de fabrikant van de bak. Onderzoek de mogelijkheid om via zf een ruilbak aan te schaffen. Niet goedkoop, maar wel de beste revisie die er mogelijk is....

Beeke
afbeelding van Beeke
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Hoi Furriegurrie,

Dat is zeker een goede optie.

Ik had ook van mijn dealer begrepen dat er gereviseerde bakken zijn met een citroen certificaat.

Neem aan dat deze leverancier dat zeker doet.

Wat noem je wat duurder? :oops:

Groetjes
Gerard

Pagina's