La Noir Verni werd XM V6 24V

3785 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:D Ja, top Gomp, die zullen gegarandeerd recht zijn en gelukkig ook nog in de buurt zie ik.... duuuhhh...
Ik ga morgen naar Zwartsluis, weet je nog, die andere velgen halen. :lol:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Vandaag een lange dag gehad. Moest naar Zwartsluis (bij fcking Giethoorn zowat) voor velgen, daarna naar Nijkerk voor 2 Potenza's, toen terug naar Eindhoven, eten, en daarna naar Belfeld voor 2 andere Potenza's. Nu is het setje comleet.

Bij Enting stapte ik uit en kreeg gelijk een rondleiding. Wat hebben ze daar mooie XM's staan zeg :shock: Dure, maar wel mooie. Ongelofelijk, geen krasjes, geen vuile naadjes, prachtig leder, nieuw alcantara's, gewoon helemaal top om te zien, net alsof ze zó uit de fabriek zijn gerold!

Toen de velgen in laden en ik kreeg meteen een hartverzakking. En ik had het in december al gezegd, áls ik ze monteer gaan ze geheid stuk...mijn vlam nieuwe franse gele mistlampunits....WHOEHAAAA :evil: :evil:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WMNQ8OLW.jpg)

en ook de neus is wat kwijt, en ik heb ECHT NIET HARD GEREDEN! Tussen de 90 en de 110, max!

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BSEE3YLS.jpg)

Die chevron heb ik nog wel ergens liggen maar van dat kapotte nieuwe, steenslagloze glas baal ik wel stevig. Maar goed, daar kan de auto niets aan doen. Ik heb niet gemerkt waar het gebeurde maar het kiezeltje lag er netjes in.

Ben ook weer rustig naar Nijkerk gereden, ging allemaal goed. Onderweg de interieurlicht schakelaar vernieuwd die ik van Coen opgestuurd had gekregen. En jippie, de lampjes werden weer aangestuurd.
Vanavond naar Limburg, XM deur open en... pikdonker binnen, geen aansturing op open deur :x Gestart en opweg. Het nieuwe lichtschakelaartje werkt opeens niet meer. Als ik er op druk gaan de interieur lampjes hééél even aan en dimmen dan meteen weer. En ja hoor: Na 2 km wéér deze melding:
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TNN6NNCR.jpg)
Af en toe een uitroepteken (rood lampje) gevolgd door de tekst Failure R tail lamp, onmiddelijk gevolgd door weer het permanent brandende L tail lamp tekstje. :x Alles werkt buiten. In Belfeld rustig door een woonwijk gereden met open raam. Hoor ik een aanslepend en hoog piep geluid, lijkt LV ergens. Even optrekken en gas los is het weer even weg....

Morgen ga ik de auto goed poetsen en in een harsblok gieten, gewoon om naar te kijken! :twisted:

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

La Noir Verni zegt:

Onderweg de interieurlicht schakelaar vernieuwd die ik van Coen opgestuurd had gekregen.

Ik vervang onderdelen nooit rijdend.... veuls te gevaarlijk.

Balen van het mistlicht en van de foutmeldingen; maar ja, zo blijft een mensch bezig, niet. :wink:

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ach, rijdend een band wisselen is wel link ja, maar de schakelaar hing al los, dus kwestie van klik klik :wink:

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Da's waardeloos. Dat vind ik altijd zo tricky met spulletjes die bijzonder zijn: ze zijn zo moeilijk te vervangen. :thumbdown:

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Nasty.. :evil:

Luceo non uro....

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

damn Mike, zonde van dat mistlicht zeg. Ik het precies het zelfde gehad met m'n Laguna. Lang gereden met een kapotte mistlamp ivm steenslag. De andere bleef heel. Uiteindelijk dacht ik dat het dus wel mee viel met hoe snel die dingen kapot gingen. Knoop doorgehakt en een verse gehaald. Nog geen 3 dagen later die dus ook weer aan bonken door een steentje :thumbdown:

Die melding van je lamp en de binnenverlichting worden die wellicht door dezelfde "intelligente" module aangestuurd?

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

mmmmhhh
slepend geluid van een aanlopende rem wellicht?
Of is ook de hele remmelarij vervangen XMike?

goed conjo iig.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Pet man van je mistlicht, maar je weet toch dat je het doosje eromheen moet laten zitten :mrgreen:

Dat slepende geluid is dat constant?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:evil: haddadangezegd!

Nee, bij 245 is het weg...
Nee als ik m uit laat rollen is het er niet. Bij optrekken wel even tot plm 20/30 km/u. Ik zal dit weekend maar weer eens alles doorlopen.
Iemand een idee van welk kastje de interieurverlichting regelt?? Schemaatje serie 1 ofzo?? :mrgreen:

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Kan je het glas van mistlicht zo wisselen of heb je een hele nieuwe unit nodig?

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

ALS het glas te wisselen is, en dat moet haast wel.. Gewoon kit verwarmen met een fohn, wel nu DIRECT de lamp aftapen... Door vocht en vuil gaat nu heel snel je reflector er aan... Zou zonde zijn :wink:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik demonteer hem vanmiddag meteen en zet de oude even terug.
Wat ik nog helemaal vergeet van gisterenavond... :evil:

Begint het te regenen, ruitenwissers tiptoest effe antikken...juist, precies in het midden blijven ze staan. :cry: Stand i, 2, 3 maakt niet uit, nada!
Gestopt en de linker ruitenwisser omhoog gedaan en toen trok mijnheer het motortje het wel. Ik moet denk ik hoognodig een nieuwe motor. Wist ik al want het werd almaar brakker. Wie o wie.???

Daarna maar flink door gereden, dan blijft de ruit ook redelijk droog 8)

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

niet toevallig brakke of gecorrodeerde aansluitingen/contacten op het ruitenwissermotortje Mike?

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

godgloeiende gloeiende gleuflampen!@!!@#@

je mooie mistpitten! we gaan weer zoeken... ergens zwerft er nog een setje.

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

en gevonden, nieuw glas is te koop :)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:cry: idd de lampen die jij nog voor me gevonden had. Waar heb je de glaasjes gevonden???

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

doe een gok....

je hebt pb, tis alleen net ff duurder dan het complete set dat je er nu in hebt hangen...

maar nu wel voorzichtig he, tis nu wel een beetje op aan het raken :mrgreen:

BasisBIX
afbeelding van BasisBIX
  • BX 19 GT '85
  • XM 2.0 TCT au. '94
  • CX 2400 GTI '82
  • BX 14 '89
  • AX 1.4 Rallye '96
  • XM 3.0 V6 '89
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Zonde van de mistlamp. :?

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Het zit niet mee om eens lekker zonder problemen te rijden :evil:. Even de schouders eronder en dan weer genieten :wink:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Zuur voor je Mike, echt vervelend.
Had je verder nog gekeken naar het ontstaan van die melding of bleef het gewoon ff weg? In het laatste geval had je kunnen weten dat het een kwestie van tijd was voordat het terug zou komen.
Wel vreemd dat het samen lijkt te hangen met de binnenverlichting. Het wijst erop dat dit mankement weer voor rekening gaat komen van de firma Bitron...

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik krijg deze week nog een nieuwe tellerbak nagestuurd van vdLaan dus het dashboard gaat binnenkort weer los. Maar waar zit deze Bitron??
Heeft er iemand een schemaatje bij de hand?
En ook gek dat de binnenverlichting eventjes gewerkt heeft gisteren. Nu ik erover nadenk, laatst was ik in de kofferbak bezig met de Tail gate lamp melding en toen viel telkens ook de kofferbakverlichting uit. Oh shit...dat wordt weer een zoekplaatje, vorig jaar heb ik het hele interieur gedemonteerd voor de remlicht melding die toen onder het dashbaord bleek te zitten in een Jaegerkastje.
Het zal wel allemaal met elkaar te maken hebben maar allá, tis een Citroën, dus het hoeft niet zo te zijn.

Vanavond aan de keukenbar het mistlichtglas vervangen door een goede gebruikte. Morgen maar even terug monteren. JE zult het verschil wel zien vrees ik, nou vrees, denk ik.
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LUFJFOMW.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BRBI3KK6.jpg)

Daarna even met mijn nieuwe velgen bezig geweest. De plakrest van voormalige loodjes verwijderd van de eerste velg. Het zijn ZENDER velgen, made in Germany met ET 40. Eindelijk iets duits aan mijn XM! :mrgreen:
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KG8FWPH3.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CWFZHEIG.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-676CLCEW.jpg)

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

check je wel ff welke bouten je moet gebruiken voor deze velgen of kan het standaard LM schroefspul hier in ?

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik heb er bouten bij gekregen! Trouwens ook nog een accu afdekkap! :D

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

daar gaat de exclusiviteit :lol:

met klemmen ?

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

zijn nog nette wielen gezien de binnenkant XMike!

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik zie, nu ik erop let, steeds meer foto's van deze velgen op internet:
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N7ME48IF.jpg)

Vandaag de mijne opgehaald, misschien zondag monteren. MAAR:

Vanavond moest ik puberdochterlief ophalen van haar schoolfeest en wilde dat maar eens met LNV doen. Helaas, de ruitenwissers zijn nu echt dood, niets doet het meer. Ik hoor wel een relais tikken onder het stuur maar verder niente. Heb het draadje van Marc gelezen, en dit is toch vermoedelijk de motor zelf. Dus ik moet dringend een nieuwe motor. Ook de interieurverlichting is er definitief mee opgehouden :x Het gekke is; terwijl ik dus de stengel van de ruitenwissers op en neer haalde, de verlichting het wél af en toe deed. Met weer een tikkend geluid, maar nu onder het db-kastje.

Ik denk dat er onder de stuurkolom dus ook iets niet goed is aangesloten/contact maakt, alles is daar met de motorwissel los geweest. Ook de nieuwe schakelaar, waarmee je de binnenverlichting aan kunt zetten doet vreemd. Als ik er op druk gaan de lampjes een split second aan, om meteen de dimmen.
Het controle lampje in de schakelaar brandt heel zwak en flikkert soms.

Helaas ben ik een 0 in electriek, hoe kom ik er achter of de ruitenwisserbediening interfeert met de binnenverlichting??

Heeft iemand een verklaring of kan iemand zijn geoefend oog over een electrisch schema laten glijden??

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

wat je minimaal kunt doen is ff spanning direct op je wissermotor zetten. Als die dan wel werkt is die iig niet kaduuk en hoef je de handel iig niet helemaal los te gaan schroeven. ff draadjes trekken van je accu en je weet het.

Ik hoop voor je dat dat ding het dan ook niet doet... dan was het namelijk simpel. Doet tie het wel dan mag je in de klote handel onder je dash gaan zoeken...

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mike,

Bij mij deed ie het op het laatst alleen als je m in één keer naar de snelste stand zette, en meestal dan bij terug naar normale snelheid (geen interval), bleef ie draaien.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Van die ruitenwissermotor heb ik vorig jaar ook gehad, na het vervangen was dat opgelost. Hoe het zit met je verlichting is weer even uitzoeken met uiteraard een elektro man en systematisch de boel onderzoeken.

Pagina's