La Noir Verni werd XM V6 24V

3785 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Inderdaad een zielig optreden. Maar goed 'on with he show' Mike. Laat die Enting maar lekker het 'heen en weer' krijgen maar wel in zijn lunchpauze :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Zeg Mike, hij wil graag beoordeeld worden :mrgreen:

https://review.bovag.nl/enquete/00293800/

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:lol:
Kijk, als het nou een vent was maakt hij een gebaar; 50/50 of zoiets. Maar gaan lopen janken op deze manier?

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

jammer dat iemand zich op deze manier laat kennen.

Mooi dat je ruitenwissers het weer (deels) doen

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Wat een knurft die Enting zeg.
Zo zien we weer eens een voorbeeld van de onhandigheid van veel bedrijven met klachtenafhandeling en after sales...

Allemaal twitteren, misschien heeft ie wel een web care team zitten :mrgreen:

Mike als ze eenmaal recht zijn is het een aanwinst voor LNV!

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Genoeg over Enting, de boodschap is duidelijk. Dus nu weer on topic, over de ruitenwissers bijvoorbeeld.
:moderator:

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

La Noir Verni zegt:

... Heb ik er een engelse uitvoering van gemaakt!!!! :evil: De slag die gemaakt werd ging net de andere kant op.

haha, gebeurde mij ook de eerste keer, maar alleen met de passagierskant. De ander stond goed. Was het heveltje helemaal aan het uiteinde.

Als de wissers te ver zakken, moet je ze iets los halen en een paar tandjes hoger weer insteken: ze zwaaien dan iets verder uit, maar gaan zeker niet op je paravan klappen.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

heb je wel de juiste maat wisserbladen?
Ik heb de bijrijderskant ook afgesteld zodat hij net niet de paravan raakt...

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ja duhhhh Stoof! Die zijn toch niet veranderd :lol:
Ik kan ze niet stellen: Ze staan dus 15cm te hoog in rust stand (boven de paravan.)
Zet ik ze aan dan maken ze de slag naar boven, dan naar beneden TOT AAN de paravan, om vervolgens weer naar boven te gaan en op 15cm boven de paravan weer te stoppen in de ruststand.

Als ik ze los zou halen en en aantal tandjes zou verschuiven dan slaat hij vol tegen de paravan.

Ik heb denk ik toch een hevelte niet goed zitten. Binnenkort maar weer eens los halen. Voordeel, paravankapjes daar lach ik om en alle bouten had ik gesmeerd dus los halen is een stuk cake nu!

Ik krijg mijn HD Pomp niet gesteld, wat zit het godsakkejesus vol daar, nog voller als bij LNV I. :|

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dat is inderdaad heveltje van de motor, dan.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

excuus heer XMike, niet goed gelezen dan :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mike, zal ik morgen je HD-pomp snaar stellen :wink: ?

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik voel een howtoetje aankomen.......

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Van een ZPJ(4) HD-pomp is er al :D, nu nog tijd maken om de opmaak netjes te maken.

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Marc Alsemgeest zegt:

Dat is inderdaad heveltje van de motor, dan.

Heb nog even zitten denken hoe je dit het makkelijkst kan afstellen in plaats van trial and error: ik heb bij de- en montage gekeken hoe de hevel van de motor stond en hem weer zo terug gezet, maar weet niet meer precies hoe dat was.
Als je alleen de paravan eraf haalt, kan je met de hand proberen de hevel zo te zetten dat de ruitewissers in goede ruststand staan. Onthouden, of beter, aftekenen op de motor. Vervolgens alles demonteren. Motor los even aansluiten en laten draaien, zodat de motor ook weer in 0-stand komt en dan de hevel opnieuw monteren op de afgetekende stand.
Via theorie zal je het ook wel kunnen vinden, hoe de stand van de hevel moet zijn (of door openmaken van een andere XM, waarbij ze wel goed staan), maar dit lijkt met het meest praktisch uitvoerbaar.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Miklos en Marc, hierbij de foto's van het mechanisme zoals het in ruststand hoort te zijn:
IMAGE(https://lh5.googleusercontent.com/-hT__hJDWIXE/T38i8cF4sNI/AAAAAAAADbU/n-CslYpW_yI/s600/P4060837_1.JPG)

IMAGE(https://lh4.googleusercontent.com/-poF8QZaXYEQ/T38i8iOS0EI/AAAAAAAADbU/qC9quQ57Npc/s600/P4060838_1.JPG)

IMAGE(https://lh3.googleusercontent.com/-lyu4IwuQ3KE/T38i9Wime3I/AAAAAAAADbU/nYkznbEzTm0/s600/P4060839_1.JPG)

IMAGE(https://lh4.googleusercontent.com/-LaH-L3FHqwg/T38i-kOuBnI/AAAAAAAADbU/qyjcl5y_dnU/s600/P4060840_1.JPG)

IMAGE(https://lh3.googleusercontent.com/-fHCL4dbmSws/T38jBqyhW7I/AAAAAAAADbU/xh0hYZziCdw/s600/P4060841_1.JPG)

Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Citrophile zegt:

Mike, zal ik morgen je HD-pomp snaar stellen :wink: ?

HEEEEEEEEEEEEEEEL GRAAG JP!!!

Marc & Wim bedankt! Het heveltje, wat dus aan de as van het motortje zit, staat hier op "8 uur" zie ik. Toen ik het in eerste instantie fout had gemonteerd had ik dat heveltje op 11 uur staan. :roll:
Maar wat ik nu zo raar vind is dat de slag naar de raamstijl én de paravan goed is, maar de rust stand niet.
Morgen even kijken? Marc, kom je ook?? Gezelli!!

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Nee, ik ben er morgen niet.

Als je naar de laatste foto kijkt, zie je dat de hevel bijna horizontaal naar links staat met de stangen bijna evenwijdig.
De hevel draait van hieruit gezien tegen de klok in.
Begint de hevel op een "vroeger uur", bijv. 7 uur, dan zal de slag omhoog van de wissers wat korter zijn, gevolgd door een volledige slag neer en weer een klein stukje omhoog, zoals bij jou. Het "kortere" omhoog merkt je waarschijnlijk niet, omdat de wissers wat doorzwiepen.
Kortom, ik zou de hevel dus demonteren, een stukje met de klok meedraaien en weer vast draaien. (Zomertijd invoeren, dus!).

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Helemaal duidelijk Mark, misschien dit weekend alles weer een los gooien. Thanks a lot! :thumbup:
Verder heb ik volgens mij een hangende remklauw, als ik geremd heb en weer wegriijdt piept het ergens voor en na enkele tientallen meters is het weg. Die kun je toch smeren??

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ja hoor, lekker veel WD40 op de schijven. Maar dan moet je daarna niet meer willen stilstaan als je remt. :meneus:

detlev
afbeelding van detlev
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

djeez, die vond IK zelfs te flauw om te maken. :silent:

En een handtekening!!!!

Jeroen78
afbeelding van Jeroen78
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dan word het een actie van Blij dat ik doorglij :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Even vanuit de koffietent hier verder, waar 't hoort!

Ondanks eerste Paasdag (de famillie is brunchen in België, en ikke lekker het rijk voor me alleen!) even de XM opgetild voor.
Mijn linker voorwiel, waar ik vemoed dat het probleem zit heeft veel remstof op de velg. RV was dit nauwelijks. Lijkt me een indicatie. De wielen heb ik er vrijdagavond schoon opgezet en ben alleen naar Hedel op en neer geweest.
Wielen er afgehaald en XM niet in versnelling en niet op de handrem gezet. RV kon ik de schijf draaien, LV zat vast. Dat hoort niet lijkt mij???
Ik denk nu aan het verhaal van Sohail over de té vast aangedraaide handremkabel. Als die er voor zorgt dat de blokken konstant aanlopen rem dat ook niet lekker, misschien. Ook wel wat geroken onderweg heen maar kon de lucht niet duiden. Blokken zijn overigens nog méér als voldoende dus dat is het ook niet.

RV zitten er overigens vlam nieuwe bouten op de HRkabel, LV niet. Ik heb geprobeerd deze kabel losser te zetten maar ik kon NERGENS steekssleutel 18 vinden. :evil: Gadammned alles dubbel, maar die is gewoon pleite. En met een bacootje is geen doen.
Met de swap is dit ook allemaal gewisseld want ik hád een goede remset van JP eronder. Heb even een filpmje gemaakt.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Overigens JP: Bedankt voor het stellen van de HD pomp riem, LNV ging vanochtend geruisloos omhoog zonder gekerm en gepiep!
Dat ze dat nou niet bij vdL doen toen ze mijn oude pomp laatst weer teruggezet hebben. :roll:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dit kwaaltje had Benzie ook, dat heb ik toen opgelost door de klauw te demonteren en de piston er uit te halen alles schoon te maken nieuwe rubber ring geplaatst
en weer in elkaar gezet met remmenvet, remde weer als de beste. Het is even een beunen maar goed te doen. Het remmen vet rond de piston is waarschijnlijk op bij jou Mike en gaat daarom stroef. We wachten het af.

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mike, op je filmpje kan ik het niet goed zine, maar zit er kleurverschil op de schijven ? links tov recht ? hoe zite de linker schijf eruit qua kleur? zitten er blauwe plekken/vlekken op?

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Is de stand van de handrem hevel links en rechts het zelfde?

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Lijkt wel p***** met al dat gekreun :lol: :lol:

Die schijven moeten erg soepel gaan ik verdenk ook de handrem.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

jabaar
afbeelding van jabaar
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Kan ook zijn dat je het gangbaar moet maken.
Poetsen dus volgens mij.
Zie stap 5.
Beetje LHM wil weleens helpen. Kost niets alleen hele vieze handen.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Aangezien het hier je remmelarij betreft: Niet klooien cq proefondervindelijk aanbeunen, maar gewoon ff die remklauw eraf en de boel ff overhaulen, zoals Wes ook al aangeeft.
Kost je een uurtje of 2 maar geeft wel ease of mind. En voorkomt vervelende noodgedwongen stops, vraag Marc maar eens :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.

Pagina's