Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

689 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Zeker een mooie optie om die erbij te nemen :wink:

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Waaaaa, dit is bijna te mooi om waar te zijn. :shock: Bijna exact dezelfde auto, met 1,5 ton minder, zo op de foto's te zien nettere staat, en ook nog eens een automaat.... :kwijl:

Toch wil ik eerst nog even afwachten wat de expert gaat zeggen. Ben zelf al wel langs een schadebedrijf gereden voor een indicatie, en die kwamen met een prijs van plusminus 1000 euro. (Voorbumper was ook nog een stuk gescheurd op de naad tussen het blauwe vlak onderaan de bumper en de zwarte stootstrip, had ik nog geen eens gezien).

Jochem
afbeelding van Jochem
  • Xantia 1.8i (VS)X '93
  • GSA Spécial 1.1 '81
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Mocht je een dergelijk bedrag uitgekeerd krijgen dan zou ik die automaat halen en je huidige als plukbak aanhouden :P

HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

zoals al eerder geopperd is het misschien verstandig om zelfs als je niet veel uitgekeerd krijgt deze te gaan halen.
Reservedelen in deze kleur zul je niet makkelijk vinden. En wellicht is het een beter geconserveerd exemplaar qua dorpelroest....

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Dat is droomscenario inderdaad, ik heb alleen niet zomaar 1000 euro in mijn kontzak zitten. Mocht dat wel zo geweest zijn, stond ik daar allang voor de deur.

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Na ja, hopen op een spoedige afwikkeling van je schade dan maar.
Succes, t zou mooi zijn als je die in Heerlen erbij kon pakken!

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Timo1990 zegt:

Dat is droomscenario inderdaad, ik heb alleen niet zomaar 1000 euro in mijn kontzak zitten. Mocht dat wel zo geweest zijn, stond ik daar allang voor de deur.

It's a sign from above!! :lol: En ik zou inderdaad toch proberen om geld te cheffen want dit toeval gebeurt hoogst zelden!

Jochem
afbeelding van Jochem
  • Xantia 1.8i (VS)X '93
  • GSA Spécial 1.1 '81
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Uit een nalatenschap, daar valt vast wel mee te onderhandelen. Klinkt als 'we hebben geen idee wat te vragen, doe maar 1000 euro, we zien wel wat de gek er voor wil geven, als wij er maar af zijn want hij kost ons nu alleen maar geld'. Wie niet waagt... Maar goed, ik ken de inhoud van je bankrekening natuurlijk niet.

HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

inderdaad vast eens contact leggen en je verhaal uitleggen zodat je wellicht de eerste rechten hebt!

arendonk
afbeelding van arendonk
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Ik zou er ook niet te lang mee wachten. Los van de kleur is het een goed onderhouden Xm met automaat en zeer weinig km's. De verkopende partij wil er vanaf en als je een redelijk bod doet, heb je 'm. Alleen al voor de carrosseriedelen is het een koopje.

Succes met de verdere afhandeling van de schade.

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Nou, de schade expert is zojuist langs geweest. Die heeft de auto economisch TL verklaard. Ik krijg 1100 euro met behoud. Ik heb aardig moeten lullen als brugman, omdat het toch een auto van 1990 is met 279.000 km op de teller. Maar ben niet ontevreden.

Met die andere lichtblauwe XM ben ik bezig, maar ben niet de enige. Dus afwachten wat daar uit gaat komen.

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

spannend, maar je hebt iig `1100 om mee te handelen?

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Nee wel meer, maar hij gunt diegene die er het eerste bij was de auto het meest. Als die eerste er toch vanaf ziet, geldt voor de andere geintereseerde het hoogste bod. Dus even afwachten wat die nr. 1 gaat doen.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Had je dus toch meteen moeten reageren....

Spannend! Even afwachten dus!

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Ik hád meteen gereageerd, maar hij stond al langer te koop voordat die in dit topic voorbij kwam. Dus nu idd even afwachten, zaterdag komt de kijker nr. 1, daarna hoor ik hoe of wat.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Aha, nou succes dan maar :!:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Dju, spannend allemaal Timo!! Keep us informed!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Dat wordt een hele uitdaging om hem voor 1100 euro weer strak te krijgen. Ik wens je succes!

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Kunnen we nou niks als club betekenen voor Timo? Dat er een delegatie die verkopert bezoekt en een weinig sociale druk gaat staan uit te oefenen.. :mrgreen:
Marc woont daar toch in de buurt? Die ziet er wel imposant uit 8) :twisted:

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Ik wil best met mijn "homies" even langsgaan (ken nog wel een oud-rugbyer, zelfde formaat), maar het is meer Eindhoven dan Maastricht, dus wellicht wil Mike iets doen of anders moet Stoof zijn audio daar voor de deur eens gaan testen. ;-)

Alle gekheid op een stokje: als je je situatie uitlegt en desnoods met de eerstgegadigde om tafel gaat zitten, kom je er toch wel uit? Wel actie, niet lijdzaam toezien hoe deze zeldzame couleur aan je neus voorbij rijdt!

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

audiotestje :roll:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Ik kán vanavond wel een paar bougiekabels doorknippen of zoiets..... :grijns:

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Ik heb het raport vrijdag binnen gekregen:

Dagwaarde: EUR 1200,00
Waarde rest.: EUR 100,00
Optelposten: EUR 0,00
Aftrekposten: EUR 0,00
Reparatiekosten: EUR 2100,00

De dagwaarde is 'bepaald' door vergelijkbare auto's die te koop stonden op te zoeken.

De lichtblauwe XM eerder in dit topic is niet doorgegaan helaas. Wel heb ik een andere Citroën gekocht, al moet ik eerlijk bekennen dat dat geen XM is. Voorlopig blijft de XM nog wel mijn dagelijkse auto, en kijk ik nog wel wat ik ermee ga doen.

BasisBIX
afbeelding van BasisBIX
  • BX 19 GT '85
  • XM 2.0 TCT au. '94
  • CX 2400 GTI '82
  • BX 14 '89
  • AX 1.4 Rallye '96
  • XM 3.0 V6 '89
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Oprijden en een sloopmeeting zodra die niet meer goedkoop door de apk heenkomt? :)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

OH? Waarom is die andere blauwe niet doorgegaan Timo? Was hij verkocht aan de kijker die afgelopen zaterdag zou komen??
En opeens een andere Citroën, terwijl je XM wel je dagelijkse auto blijft? :????

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Kom op guys, hij moet toch wat. Hij gaf eerder al aan dat hij niet bulkt van de centen als beginnend ondernemer.
Kunnen we je nog ergens mee helpen Timo? Bij voorbeeld zoeken naar een goedkope maar goede XM terwijl je zolang rondrijdt in die andere Cit? Dan zou je daarna deze XM kunnen slopen om nog wat van de kosten eruit te halen (met onderdelenverkoop). Het is maar een idee, what you say?

Als mensen een goedkoop adresje hebben voor lassen/schadereparatie houdt Timo zich neem ik aan ook warm aanbevolen?

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Snap ik wel, tuurlijk! Maar omdat Timo eerder zei dat hij zaterdag moest afwachten over die andere blauwe vroeg ik me af wat daar dan mee gebeurt is. En over een andere Citroën had ik m nog niet gehoord, vandaar mijn vraag. Mag toch wel??

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Sure! Ik wilde je geenszins op de vingers tikken ofzo. Excuses als dat zo overkwam.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Bij mij om de hoek stond afgelopen vrijdag opeens een mooie BX GTI Automaat met een lage km stand te koop, een andere auto die ik ook wel heel erg graag wilde hebben. Daar ben ik afgelopen vrijdag bij wezen kijken. Echter was ik ook daar niet de enige geintereseerde, vlak voor mij was een andere kijker. Ik heb de zaterdag afgewacht totdat de meneer van de blauwe XM zou laten horen hoe of wat. Die mailde mij al vrij vlot dat de eerste koper de XM gekocht had, dat die het jammer vond en dat die de auto ook aan mij had gegunt. (Ik had uiteraard alles uitgelegd, en wat foto's van mijn huidige XM gestuurd).
Nou had ik de meneer van de blauwe XM wel kunnen vragen om contactgegevens van de eerste geintereseerde, maar ik vond dat niet zo gepast als ik heel eerlijk ben. Hij wilde de XM graag, en ik wilde de XM graag. Hij was de eerste, lucky he, ik niet helaas.

Nadat ik bericht had gekregen van de blauwe XM dat die verkocht was, heb ik gelijk gebeld naar de meneer van de BX GTI. En gelukkig was ik daar nog wel de eerste die na de bezichtiging van zich had laten horen. 8)

Dus, de XM blijft mijn dagelijkse auto voorlopig, en de BX is voor de leuk erbij.

Jochem
afbeelding van Jochem
  • Xantia 1.8i (VS)X '93
  • GSA Spécial 1.1 '81
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Ga je de XM nog wel voorzien van een ander heel grilletje (ongeacht de kleur) en stadslicht, om het toch weer iets te laten lijken? Anders kan er wellicht nog een fanatieke agent gaan miepen over scherpe uitstekende delen en dergelijke.

HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography

Pagina's

Onderwerp gesloten