Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

689 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Jeeeezus hee, dat heb je mooi geregeld!!
Netjes zeg met dat hout!
Staat prachtig allemaal bij je bleu.

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Nice! Heeft mijn dame ook.... staat geweldig dat hout..

Luceo non uro....

ErikV
afbeelding van ErikV
  • TCT Series 2 Madame Morette
  • TCT Series 1 Madame Kitty Noir
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

érg mooi interieur, het hout staat inderdaad erg mooi bij de kleur van je dame!

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Nogmaals: het is schitterend 8)

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Timo jongen, je bent een prachtig voorbeeld van hoe 1 toegewijde liefhebber een behoorlijk desolate XM kan redden van de sloop.
En dat dat met een XM in zo'n mooie unieke kleur gebeurt is des te mooier. Succes!

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Zo dat is een mooi setje rozenhout zeg donders! En dat met een type 1 consoleklep.

Timo, tapijt is het halve werk als je de stoelen middenconsole en de bank al buiten de auto liggen.
Je moet alleen bij het demonteren van het tapijt dit zoveel mogelijk tegen het schutbord aan daar waar je kachel zit doorsnijden (cm of 20) dan vouw je het zo uit en weer in de auto.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Dat tapijt maakt het idd helemaal af en toch aan het leer gegaan he deugniet. 8)

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Oeh Ome Wes wordt opgewonden :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

mooi mooi mooi! :clap:

wimb
afbeelding van wimb
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

+1

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Bedankt voor de reacties! Ik zit nog erg te twijfelen over het tapijt. Alles moet namelijk achterin de XM liggen, want wij hebben ons huis te koop staan, als ik het dan binnen neerzet en er komen weer kijkers over de vloer is het natuurlijk weer een slordig gezicht. Ik ga namelijk binnenkort naar Zeist verhuizen, en daar met mijn ouders en zus een eigen winkel beginnen. Op datzelfde perceel van de winkel staan ook 2 woningen, en in één van die woningen ga ik op mezelf wonen. Moet dus ook nog even op korte termijn een complete inboedel zien te scoren. :mrgreen:
Ik denk dat ik de stoelen en bank er maar gewoon in zet zondag, en het tapijt komt daar dan wel een keer. Is de XM in elk geval weer leeg.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Pik dat tapijt nou ff meteen mee, als je toch al twijfelt. Nu is het een uurtje extra werk, en later is het dik een dag werk, en omdat je alles al eens losgedraaid hebt (console en stoelenrails enzo) heb je geen zin meer om het nog eens te doen. En komt het er dus niet meer van. Ik spreek hier puur uit eigen ervaring :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Leuk Timo, wat voor winkel?

BasisBIX
afbeelding van BasisBIX
  • BX 19 GT '85
  • XM 2.0 TCT au. '94
  • CX 2400 GTI '82
  • BX 14 '89
  • AX 1.4 Rallye '96
  • XM 3.0 V6 '89
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Leer ziet er mooi uit!

En het lijkt wel of dat hout uit de middenconsole amper zon gezien heeft.
Nu nog een houten pookknop erbij zoeken. :wink:

wimb
afbeelding van wimb
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Ik ben het helemaal met Roger eens. Als de auto leeg is, is dat tapijt best te doen maar naderhand is het een sch*tklus.

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Bedankt voor de reacties!
Nog even voor de goede orde, het vloertapijt zat er niet bij, dus daar moet ik nog wel naar op zoek dan. Of dat nog op korte termijn gaat lukken?! Anders jammer, ik moet zeggen dat ik er dan ook niet echt wakker van lig. De vloermatten bedekken toch haast alles.

BasisBIX zegt:

Leer ziet er mooi uit!

En het lijkt wel of dat hout uit de middenconsole amper zon gezien heeft.
Nu nog een houten pookknop erbij zoeken. :wink:

Het hout ziet er nog wel redelijk uit ja, maar de middenconsole minder. Er zit een rond gat in het stuk tussen de 2 knopjes van de asbak en het radioklepje, en het asbakklepje is 'doorgezakt', hangt een stuk lager waardoor de lijnen niet mooi lopen. Daarom blijft mijn middenconsole maar lekker zitten. :wink:

En houten pookknop zou nog wel mooi staan ja, dat is een goede! 8)

La Noir Verni zegt:

Leuk Timo, wat voor winkel?

Een winkel gericht op dier en tuin! Weet niet of je de Welkoop kent? Dat idee wordt het, maar dan ook wat meer gericht op tuinplanten, dat heeft de Welkoop amper. We wilde eerst onder franchise een Welkoop beginnen. Maar helaas wilde die teveel (w.o. een nieuw pand) waardoor de lening te hoog werd, en we de financiering niet rond kregen. Nu hebben we het zelf gekocht, en gaan het huidige pand verbouwen, wat zoveel scheelt vergeleken met nieuwbouw. Vorig jaar oktober zijn we begonnen met de plannen, en nu bijna een jaar later is het dan eindelijk rond allemaal. Dinsdag gaan m'n ouders naar de notaris, spannend! 8)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Zeker spannend! Succes met het opstarten van jullie zaak!

mechuccio
afbeelding van mechuccio
  • XM V6 24v Exclusive 1999 50-DJ-HX
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Leuk man een zaak met de familie!
Alle geluk en succes daarvoor toegewenst. En kicke dat je er meteen een eigen huis aan overhoudt :) aan de andere kant zal het niet goed voor de XM zijn die korte stukjes woon-werk verkeer maar goed, dan moet je maar een blokje extra om, om haar warm te rijden :mrgreen:

Overigens weet je dat je een plastic pookknop gewoon kunt schuren he, wordt ie vanzelf van hout :wink:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Van mijn kant ook succes Timo! Leuk idee, moet brood in te verdienen zijn IMHO.
Mocht je voor de verbouwing nog electra nodig hebben (draad, schakelmateriaal, groepenkastje, advies, whatever) dan hoor ik je he? Scheelt je weer qua lening :P

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Met je familie moet je wandelen en niet handelen. Succes!

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Succes met de zaak en woning :wink:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Mark zegt:

Met je familie moet je wandelen en niet handelen. Succes!

maw, you zit het niet zitten? Kan best hoor, in sommige families wel :mrgreen:

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Je kunt bij mij in de regio Amsterdam nog wel een zwart vloertapijt met zijstukken voor de middenconsole komen halen voor weinig. Bij interesse moet je maar even een pb sturen.

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Bedankt van de succes wensingen! Gaat goed komen, we zijn er bijna dag en nacht mee bezig. :wink:

mechuccio zegt:

aan de andere kant zal het niet goed voor de XM zijn die korte stukjes woon-werk verkeer maar goed, dan moet je maar een blokje extra om, om haar warm te rijden :mrgreen:

Het 'mooie' is dat m'n huisje op hetzelfde perceel ligt als het huis van m''n ouders en de winkel, dus als ik de deur uit stap ben ik er al meteen. De XM blijft dan uiteraart staat waar ze staat. 8)

En vandaag het leer afgebouwd! Toch incl. het vloertapijt, die ik gisteren van medeforummer Lucas Unger heb gekocht. Wat een werk, maar het eindresultaat mag er wezen al zeg ik het zelf. Ook de houten klepjes van de asbak en de radio overgezet op mijn eigen middenconsole omdat de andere middenconsole niet zo mooi was, maar dat was helemaal een drama werk met die veertjes en klemmetjes. Maar na een hoop gevloek zat het dan ook eindelijk! Staat wel meer af zo. Alleen het stripje onder het dashboardkastje komt er nog op, en de 2 zijstukken onder de middensoncole bij de voeten van de bestuurder en de passagier heb ik nog wel mijn oude lichtgrijze teruggeplaatst, de donker gekleurde kon Lucas even niet vinden, maar die komen er nog wel op.

Uiteraard wat foto's gemaakt.
De stoelen, achterbank en vloertapijt klaar om gemonteerd te worden:
IMAGE(http://farm7.static.flickr.com/6172/6172382155_7c1b847d14_m_d.jpg) IMAGE(http://farm7.static.flickr.com/6173/6172385171_8de35837c7_m_d.jpg)

Dat is een lege en ruime XM:
IMAGE(http://farm7.static.flickr.com/6175/6172387089_2d2f691eea_m_d.jpg)

Het vloertapijt en de middenconsole weer gemonteerd:
IMAGE(http://farm7.static.flickr.com/6163/6172388259_821405905c_m_d.jpg)

En het eindresultaat :lovecit: :
IMAGE(http://farm7.static.flickr.com/6175/6172919462_8160574c01_d.jpg)

IMAGE(http://farm7.static.flickr.com/6173/6172918410_11c68abf53_m_d.jpg) IMAGE(http://farm7.static.flickr.com/6169/6172389269_d10090efa5_m_d.jpg)

Ook heb ik de benzinemeter nog gemaakt door het zwarte 'kastje' wat achterop het tellerhuisprintplaat gemomteerd zit te wisselen met een andere, blijkbaar was er bij de oude iets niet lekker. Ook m'n oliepeilmeter doet het nu weer goed.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

het is niet origineel maar....
WAUWWWW ! wat mooi!!

Leuk dat jouw reistijd naar je werk ook slechts enkele seconden gaat bedragen :lol:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Gaaf hoor dat diep zwarte leer in combinatie met het helle blauw!!

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Zij is mooi!! 8)

wimb
afbeelding van wimb
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

+1

En wat is zo'n lege XM ruim van binnen, nietwaar? 8)

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Ja, deze XM wordt echt een supertje. Ze verdient het ook, met die prachtige kleur!
Je hebt ook een heel mooi interieur setje weten te vinden zeg, die is echt nog in topstaat, voorzover op de foto's te zien.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Timo's Bleu Olympe XM 2.0i Ambiance 1990

Bedankt voor de leuke reacties! 8)
LNV, origineel was het voor de Ambiance als optie leer zonder houtinleg? Die had ik ook aangeboden gekregen, maar ik vond het dan wel erg zwart worden allemaal. Dit breekt het een beetje!

Ik vroeg me nog wel af, waar is dit relais voor achterop de middenconsole, en die platte brede stekker bovenaan de foto ligt loos onder de middenconsole, waar is die van?

IMAGE(http://farm7.static.flickr.com/6154/6172914218_ba0c2d02e5_m_d.jpg)

Pagina's

Onderwerp gesloten