Brand je remdruklampje (rood met een ! tussen haakjes), of je remblokslijtageindicatorlampje (amen, oranje met een rondje tussen haakjes)? Die eerste, remdruk, brand blijft bij mij namelijk ook branden na het starten, totdat ik een keer het rempedaal aantik.
Nat stuurhuis was bij mij overigens wel afkeur (niet deze XM)... Omdat het een onderdeel is van je remcircuit. Mazzelaar :D
Hydraulic Olie heb ik in de gaten gehouden en geen opvallendheden gezien met dat.
Over 3 weken zal ik nog eens checken of het stuurhuis weer nat is. Mocht dat dan weer zijn zal ik actie moeten ondernemen. Monteur zij dat voor APK het geen probleem is. (Heeft de olie afgeveegd)
Na lange tijd laat ik weer eens wat van mij horen.
Ik heb de lekkage van het stuurhuis van mij XM in de gaten gehouden maar geloof dat deze toch teveel lekt en vervangen dient te worden. Zodoende een paar vragen.
Waar moet ik rekening mee houden met het vervangen ervan? Klopt het dat dit nogal een klus is?
Kan ik voor een tweederhandse (eventueel gereviseerd) exemplaat gaan? Hiemand er nog één liggen?
Alleen de cilinder vervangen is genoeg toch? Maakt het nog steeds geen populaire klus, maar het scheelt wel aanzienlijk!
(Ervan uitrgaande dat je gewoon Dirass heb, natuurlijk. Met Diravi wordt het een ander verhaal)
Ik heb dr wel 1 liggen geloof ik.. wáár lekt je stuurhuis? Alleen uit de cylinder? dan is de klus nog te overzien.. of ergens bij het ronsel, de aansturing van je stuurbekrachtiging?
die kan je vervangen met alles in situ, scheelt ook in het verzenden :P Cylinder vervangen is 2 leidingen loshalen en de bevestigingsbouten van de cylinder, stuk fijner dan een heel stuurhuis eruit rammen.
Ik heb de vraagbaak nagekeken en hierin staat alleen hoe het gehele stuurhuis vervangen dient te worden maar als ik het goed begrijp hoeft niet het gehele stuurhuis eruit om de cilinder te vervangen.
Zou iemand de benodigde stappen hiervoor kunnen vertellen?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het vervangen van de cilinder met ingebouwd stuurhuis makkelijk is omdat:
a) je op de tast de bouten moet losdraaien waarmee de cilinder op het huis zit.
b) het complete huis loshalen maar 4 bouten extra werk is. 2 waarmee die aan het subframe zit en per wiel nog 1.
Kijk maar in mijn topic over de grote beun om je een beeld te vormen.
Het verslag met foto's begint hier:
http://www.xmclub.nl/forum/topic?f=8&t=252&start=1566
Alle foto's van de grote beun (ook de 'adults only' :mrgreen: ): http://tinyurl.com/3h9e3gv
Ik had vorig jaar nog ergens een ultrasoon apparaat liggen. Geen idee waar dat ding gebleven is tijdens de verhuizing.
Ik zal je vraag doorspelen naar Matthijs, ik laat je weten hoe of wat.
Dat lampje doet de auto al sinds ik de auto ken (1 1/2 jaar geleden.)
Kan zijn dat het draadje gewoon los hangt en ergens tegenaan bungelt of een breuk heeft
Brand je remdruklampje (rood met een ! tussen haakjes), of je remblokslijtageindicatorlampje (amen, oranje met een rondje tussen haakjes)? Die eerste, remdruk, brand blijft bij mij namelijk ook branden na het starten, totdat ik een keer het rempedaal aantik.
Remblok lampje. Het zelfde als jij beschrijft dus blijkbaar is dit gewoon bij XM's
Nee, bij mij is het de rode, remdruk. :wink:
Nat stuurhuis was bij mij overigens wel afkeur (niet deze XM)... Omdat het een onderdeel is van je remcircuit. Mazzelaar :D
En een handtekening!!!!
Sorry die bedoel ik
Hydraulic Olie heb ik in de gaten gehouden en geen opvallendheden gezien met dat.
Over 3 weken zal ik nog eens checken of het stuurhuis weer nat is. Mocht dat dan weer zijn zal ik actie moeten ondernemen. Monteur zij dat voor APK het geen probleem is. (Heeft de olie afgeveegd)
Na lange tijd laat ik weer eens wat van mij horen.
Ik heb de lekkage van het stuurhuis van mij XM in de gaten gehouden maar geloof dat deze toch teveel lekt en vervangen dient te worden. Zodoende een paar vragen.
Waar moet ik rekening mee houden met het vervangen ervan? Klopt het dat dit nogal een klus is?
Kan ik voor een tweederhandse (eventueel gereviseerd) exemplaat gaan? Hiemand er nog één liggen?
Welke types hebben dezelfde stuurhuis als ik?
Alleen de cilinder vervangen is genoeg toch? Maakt het nog steeds geen populaire klus, maar het scheelt wel aanzienlijk!
(Ervan uitrgaande dat je gewoon Dirass heb, natuurlijk. Met Diravi wordt het een ander verhaal)
Denk niet dat een D12 Diravi zal zijn
Nee, idd niet. :D Sorry, was even vergeten welk type je ook al weer reed.
Ik heb dr wel 1 liggen geloof ik.. wáár lekt je stuurhuis? Alleen uit de cylinder? dan is de klus nog te overzien.. of ergens bij het ronsel, de aansturing van je stuurbekrachtiging?
Ja dan ben je f*cked...
Ik zal het eens checken en laat het nog horen.
Thanks alvast
Alleen de cilinder lekt. Wat houd dit in en wat dient dan vervangen te worden?
die kan je vervangen met alles in situ, scheelt ook in het verzenden :P Cylinder vervangen is 2 leidingen loshalen en de bevestigingsbouten van de cylinder, stuk fijner dan een heel stuurhuis eruit rammen.
En een nieuwe cilinder kan je bij de automatialen zaak halen? Hoeveel kosten deze normaal gesproken?
Die kan je alleen bij de dealert halen gok ik zo, maar volgens SCC worden ze niet eens los geleverd
En heb jij er een liggen die op mijn auto past?
Ja ik geloof t wel
Ik heb de vraagbaak nagekeken en hierin staat alleen hoe het gehele stuurhuis vervangen dient te worden maar als ik het goed begrijp hoeft niet het gehele stuurhuis eruit om de cilinder te vervangen.
Zou iemand de benodigde stappen hiervoor kunnen vertellen?
Kan iemand mij helpen met het vervangen van het stuurhuis cilinder?
Weet trouwens ook iemand of Matthijs nog aanwezig is op dit forum?
Dat lijkt me nogal een klus zeg! :shock: CDPF heeft misschien wel een email adres voor je, pb 'm maar eens.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het vervangen van de cilinder met ingebouwd stuurhuis makkelijk is omdat:
a) je op de tast de bouten moet losdraaien waarmee de cilinder op het huis zit.
b) het complete huis loshalen maar 4 bouten extra werk is. 2 waarmee die aan het subframe zit en per wiel nog 1.
Kijk maar in mijn topic over de grote beun om je een beeld te vormen.
"Kijk maar in mijn topic over de grote beun om je een beeld te vormen."
Waar kan ik deze vinden?
Het verslag met foto's begint hier:
http://www.xmclub.nl/forum/topic?f=8&t=252&start=1566
Alle foto's van de grote beun (ook de 'adults only' :mrgreen: ): http://tinyurl.com/3h9e3gv
Als je contact wil hebben met Matthijs kan ik dat idd wel voor je regelen. Je zou graag een vervangend stuurhuis willen, begrijp ik?
Yup en eventueel 4 verstuivers mocht hij nog goede hebben liggen.
(Anders zal ik de huidige moeten laten reinigen.)
Ik had vorig jaar nog ergens een ultrasoon apparaat liggen. Geen idee waar dat ding gebleven is tijdens de verhuizing.
Ik zal je vraag doorspelen naar Matthijs, ik laat je weten hoe of wat.
Pagina's