Ik wil de alu velgen op de auto zetten echter de bouten van de stalenvelgen zijn 1cm te kort. Ik wil dus andere kopen echter ben ik al bij 3 automaterialenzaken, Profile tyrecenter, en euromaster geweest maar allemaal hadden ze niet de geschikte bout. Heeft iemand enig idee waar ik aan de bouten kan komen? Moet toch niet zo moeilijk zijn.
Ben via Van Gompel in EIndhoven aan de juiste wielbouten gekomen en ze zitten ondertussen op de auto. Ziet er erg netjes uit.
Verder heb ik gister het lederen interieur in de auto gezet. Verrassend genoeg was de bekabeling voor de bestuurdersstoel aanwezig. Voor de passagierkant was dit niet het geval dus ik heb het één en ander moeten doorverbinden.
Zaterdag verwissel ik nog de deurpanelen en tegelijk de nieuwe zij strips.
Overigens heb ik al gemerkt dat het irritant is als mensen in het donker uitstappen en de klink niet kunnen vinden. Vervolgens kan ik weer de speigel opnieuw afstellen :D
Vandaag heb ik problemen gekregen met de auto. Toen ik in de file stond begon hij heel erg te trillen en te roken. Ik heb het idee dat hij maar op 2 of 3 cilinders loopt. (Niet goed voor een Diesel.) Ik heb de auto laten terugslepen en ik laat vanavond een Citroen monteur er na kijken.
Ik heb er geen goed gevoel bij. Ik dacht dat de citroen diesels een paar ton kunnen draaien maar voor die van mij ziet het er nu wel slecht uit.
Bij mijn (e)Xantia had ik hier ook last van, t probleem lag toen aan een slechte eerste verstuiver waar electronica in was verwerkt.
Wellicht is dit ook jouw probleem???
91ér heeft nog een mechanische pomp dus die heeft daar geen electronica. Ik zet wel in op een slechte verstuiver, maar een compressietestje zal ook boekdelen spreken.
Met een diesel kan je niet zoveel zeggen over de kleuren van de rook, dus maak je dr maar geen zorgen over. Toen mijn EPIC de geest gaf kwam er ook blauwe rook uit wat 100% zeker diesel moest wezen.
Ik hoop dat iets in de kop is en niet je hele onderblok uit elkaar hoeft :) Eventueel heb ik nog 2 koppen liggen van 2.1TD's. Ik vermoed dat deze identiek zijn aan de 2.1D's
Met een diesel kan je niet zoveel zeggen over de kleuren van de rook, dus maak je dr maar geen zorgen over. Toen mijn EPIC de geest gaf kwam er ook blauwe rook uit wat 100% zeker diesel moest wezen.
Ik hoop dat iets in de kop is en niet je hele onderblok uit elkaar hoeft :) Eventueel heb ik nog 2 koppen liggen van 2.1TD's. Ik vermoed dat deze identiek zijn aan de 2.1D's
Ik zie het verschil inderdaad, ik had verwacht dat op de foto donkerder over zou komen.
We houden Gris Axinite over en die is idd zeldzaam :wink:
Na na na nanaa...
:wink:
Goed gezien Mike :wink:.
Het geeft mij ook een goed gevoel als anderen het juist hebben :mrgreen:
Ik wil de alu velgen op de auto zetten echter de bouten van de stalenvelgen zijn 1cm te kort. Ik wil dus andere kopen echter ben ik al bij 3 automaterialenzaken, Profile tyrecenter, en euromaster geweest maar allemaal hadden ze niet de geschikte bout. Heeft iemand enig idee waar ik aan de bouten kan komen? Moet toch niet zo moeilijk zijn.
sloper opzoeken met LM velgen?
Of zo'n autotuningshop waar ze velgen verkopen.
Of nieuwe kopen bij de Citroën/Peugeot dealer. Anders van een sloper idd.
Ja wielbouten voor XM zijn lastig!!! :roll:
Bij Stroeve motorsport in Hardenberg kan je ze bestellen.
Zijn die met een "platte"kop? Daar heb ik er nog 8 van liggen. :)
Achter de vlakke kopbouten zitten veerringen, ik denk dat je dat bedoelt :wink:.
Ja, die ringen zitten er ook op. :wink:
Heb er helaas 20 nodig :?
Ben via Van Gompel in EIndhoven aan de juiste wielbouten gekomen en ze zitten ondertussen op de auto. Ziet er erg netjes uit.
Verder heb ik gister het lederen interieur in de auto gezet. Verrassend genoeg was de bekabeling voor de bestuurdersstoel aanwezig. Voor de passagierkant was dit niet het geval dus ik heb het één en ander moeten doorverbinden.
Zaterdag verwissel ik nog de deurpanelen en tegelijk de nieuwe zij strips.
Daarna zal ik nog een paar nieuwe foto's maken.
Chrizzie, wat zit daar op je deurpaneel bij de pijl??? Ik heb het volgens mij niet.

Misschien kan ik je oude deurpanelen gebruiken...is het kunstof zwart?
Mike, das nou een echte noviteit, het is de handmatige spiegelbediening, alleen geleverd op de berline comfort.
Daar zit de bediening van de spiegels, In mijn auto is dit manueel.
@ La Noir Verni: Verkoop kom ik nog op terug als ik zover ben
Overigens heb ik al gemerkt dat het irritant is als mensen in het donker uitstappen en de klink niet kunnen vinden. Vervolgens kan ik weer de speigel opnieuw afstellen :D
dat is nostalgie!
"schat, kun je de spiegel nog iets verder naar buiten zetten?" :lol:
En je hoeft er niet eens het raampje open voor te draaien :lol: :o
Ha :lol: bewaar ze dan maar goed...is zeldzaam en iid nostalgisch!
Ben benieuwd naar het leren interieur in jouw XM 8).
Je zult een gat in de voorste deurbekledingen moeten maken vanwege de buitenspiegelverstelling. Maar dat komt wel goed denk ik.
Vandaag heb ik problemen gekregen met de auto. Toen ik in de file stond begon hij heel erg te trillen en te roken. Ik heb het idee dat hij maar op 2 of 3 cilinders loopt. (Niet goed voor een Diesel.) Ik heb de auto laten terugslepen en ik laat vanavond een Citroen monteur er na kijken.
Ik heb er geen goed gevoel bij. Ik dacht dat de citroen diesels een paar ton kunnen draaien maar voor die van mij ziet het er nu wel slecht uit.
Niet meteen het ergste denken! Eerst maar 'ns de diagnose én de reacties hier afwachten.
vervelend, en idd niet van het ergste uitgaan. Een diesel gaat altijd snel roken als er iets niet goed is.
Ben benieuwd wat het probleem is.
Voor een diesel is de gevolgschade van het lopen of 2 of 3 cylinders verwaarsloosbaar hoor. De oorzaak is misschien een ander verhaal;)
Ben wel benieuwd wat er nou precies is
Bij mijn (e)Xantia had ik hier ook last van, t probleem lag toen aan een slechte eerste verstuiver waar electronica in was verwerkt.
Wellicht is dit ook jouw probleem???
91ér heeft nog een mechanische pomp dus die heeft daar geen electronica. Ik zet wel in op een slechte verstuiver, maar een compressietestje zal ook boekdelen spreken.
Durf ik te zeggen dat, als je geen EPIC-pomp hebt, dat het nooit zo'n ramp kan zijn?
Hoe hoog was je koelwatertemperatuur toen het gebeurde?
Vandaag luchtinlaat en verstuivers eraf gehaald en compressie gemeten. Een van de cilinders heeft bijna geen compressie dus daar ligt het probleem.
Morgen zullen we de kop eraf halen en kijken of we verder iets kunnen zien.
Overigens was er niks apart met de temperatuur. Er komt wel blauwe rook uit (Ruikt naar Diesel).
Met een diesel kan je niet zoveel zeggen over de kleuren van de rook, dus maak je dr maar geen zorgen over. Toen mijn EPIC de geest gaf kwam er ook blauwe rook uit wat 100% zeker diesel moest wezen.
Ik hoop dat iets in de kop is en niet je hele onderblok uit elkaar hoeft :) Eventueel heb ik nog 2 koppen liggen van 2.1TD's. Ik vermoed dat deze identiek zijn aan de 2.1D's
Okey dankje,
Wat vraag jij voor een kop?
Pagina's