Goedemorgen beiden,
Bedankt!
Bougies en kabels gelukkig goedkoop om te vervangen. Zal eens zoeken naar de verdeelkap.
Van de motorsteunen zo te zien de bussen nog goed te krijgen. Geeft me weer eens een excuus om de pers te gebruiken
Het is mij bekend dat dit een kwaal is bij de TCT echter heb ik er nooit last van gehad behoudens die ene keer en toen bracht de vervanging van de bougies en kabels uitkomst.
Vervangen is zoals je zelf ook zegt nooit een slecht idee, zeker niet bij zo'n leeftijd.
Hetzelfde vind ik overigens van de 3 relais achter de linker koplamp, toen ik mijn wagen 25 jaar geleden kocht had deze wat kleine elektrische storingjes, na het vervangen van de relais waren deze verdwenen en ik heb ze nooit meer terug gehad, de kosten waren verwaarloosbaar maar de problemen die ze veroorzaakten niet.
Die relais heb ik inderdaad laatst vervangen. kost nog geen tientje en je bent er zeker van...
Het is niet heel heftig geschok allemaal. Maar het rijdt ook niet super rustig file. als ik hem gewoon in zn 2 laat rollen dan bokt en schokt hij iets. hoort niet bij een luxe V6 vind ik.
Ik ga het spul bestellen en binnenkort even wisselen! wilde toch ook de gasklep nog schoonmaken dus kan de hele bovenkant even losmaken in die hoek. bougies zijn al 10+ jaar oud dus kan inderdaad nooit kwaad....
3 aanvullende vraagjes nu ik mij een beetje met luxe problemen kan bezighouden van de auto.
de 12v aansluiting in de asbak maakt slecht contact met de insteekstekkers ( usb voor telefoon te laden). Ik heb er 3 geprobeerd. 1 zit erg los en maakt dus bij meest geringe beweging geen contact meer. De andere moet ik met wat kracht erin duwen maar blijft niet "diep" genoeg zitten. Het liefste zou ik de gehele stekker vervangen door een aftermarket met standaard USB). volgens mij zit de asbak vast aan de onderste trim? weet iemand hoe je deze eruit haalt?
Het stadslicht lampje gaat soms uit/ dan random weer aan. dan soms weer uit. De lampen blijven gewoon allemaal branden. Maar het lampje op de tellerbak heeft een eigen leven. Niet zo erg allemaal maar heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt?
De interrieurlampjes doen het allemaal maar degene achter de ventilatiebediening zijn behoorlijk zwak. Vermoed dat ze het niet allemaal meer doen. Weet iemand hoe je deze trim eraf haalt? Heb het 1e type met de 3 draaiknoppen en de schuif.
De 12v aansluiting van mijn wagen geeft hetzelfde probleem, met de originele adapter van Apple werkt het echter goed, alle andere opladers (bv die van Samsung) had ik problemen dat ze niet of niet goed werkten.
De interieurlampjes achter de ventilatiebediening zijn bij mij ook zeer zwak maar ik stoor me hier niet aan.
Let er wel op dat mocht je het gaan demonteren dat de kans dat het plastic klipjes kapot gaan groot is, dat is natuurlijk helemaal uitgedroogd.
De draaiknoppen kun je naar voren trekken en vervolgens kun je het plaatje losklikken, aan de boven en onderkant zitten klipjes maar deze zijn nogal fragiel.
Bij het terug plaatsen zou ik de draaiknoppen in de handpalm opwarmen, misschien zelfs een heel klein drupje olie of andere vettigheid in de opening laten lopen, één druppel is voldoende om de knop voorzichtig op de pin terug te schuiven.
Alles met beleid, het zal niet de eerste knop zijn die scheurt op het moment dat je hem terug plaatst. :-)
Het stadlichtlampje heb ik geen ervaring mee maar zo te horen lijkt het wel een slecht contact, daar kan ik verder niets over zeggen.
Het is mij bekend dat dit een kwaal is bij de TCT echter heb ik er nooit last van gehad behoudens die ene keer en toen bracht de vervanging van de bougies en kabels uitkomst.
Vervangen is zoals je zelf ook zegt nooit een slecht idee, zeker niet bij zo'n leeftijd.
Hetzelfde vind ik overigens van de 3 relais achter de linker koplamp, toen ik mijn wagen 25 jaar geleden kocht had deze wat kleine elektrische storingjes, na het vervangen van de relais waren deze verdwenen en ik heb ze nooit meer terug gehad, de kosten waren verwaarloosbaar maar de problemen die ze veroorzaakten niet.
Die relais heb ik inderdaad laatst vervangen. kost nog geen tientje en je bent er zeker van...
Het is niet heel heftig geschok allemaal. Maar het rijdt ook niet super rustig file. als ik hem gewoon in zn 2 laat rollen dan bokt en schokt hij iets. hoort niet bij een luxe V6 vind ik.
Ik ga het spul bestellen en binnenkort even wisselen! wilde toch ook de gasklep nog schoonmaken dus kan de hele bovenkant even losmaken in die hoek. bougies zijn al 10+ jaar oud dus kan inderdaad nooit kwaad....
3 aanvullende vraagjes nu ik mij een beetje met luxe problemen kan bezighouden van de auto.
De 12v aansluiting van mijn wagen geeft hetzelfde probleem, met de originele adapter van Apple werkt het echter goed, alle andere opladers (bv die van Samsung) had ik problemen dat ze niet of niet goed werkten.
De interieurlampjes achter de ventilatiebediening zijn bij mij ook zeer zwak maar ik stoor me hier niet aan.
Let er wel op dat mocht je het gaan demonteren dat de kans dat het plastic klipjes kapot gaan groot is, dat is natuurlijk helemaal uitgedroogd.
De draaiknoppen kun je naar voren trekken en vervolgens kun je het plaatje losklikken, aan de boven en onderkant zitten klipjes maar deze zijn nogal fragiel.
Bij het terug plaatsen zou ik de draaiknoppen in de handpalm opwarmen, misschien zelfs een heel klein drupje olie of andere vettigheid in de opening laten lopen, één druppel is voldoende om de knop voorzichtig op de pin terug te schuiven.
Alles met beleid, het zal niet de eerste knop zijn die scheurt op het moment dat je hem terug plaatst. :-)
Het stadlichtlampje heb ik geen ervaring mee maar zo te horen lijkt het wel een slecht contact, daar kan ik verder niets over zeggen.
Pagina's